arabische hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: arabische hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:11

Vraag me af of het geen onzin verhaal is? Heeft ze de hengst wel echt in bezit?

Oplichterij en stoerdoenerij, ik vind mezelf al een leek in de AV wereld, maar dit slaat echter alles.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:37

Nou geloof niet dat het een vergissing is, aangezien ze het ook op het Arabisch volbloeden forum verkondigd.
Wij vroegen het ons daar ook al af.
Je maakt mij niet wijs dat zij weet hoe het werkt om een dekhengst te hebben en weet hoe het werkt om er een in de dekdienst te hebben.
Ik kan alleen maar hopen dat mensen beter nadenken voor ze hiermee in zee gaan.
Aangezien er gewoon op zijn papier gemeld wordt dat het een rus is.
Moest haar nog wel even via de mail een aantal afkortingen vertellen waarvan ze de betekenins niet wist. Onderandere die van het Russische stamboek en het AVS.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:14

Ik heb even een vraagje.
Mijn veulen is van paddox X Aron.

Paddox is gewoon een kwpn, maar hoe zit het met aron.
Aron is van Abdullah ox. Nu ik me er in ga verdiepen zie ik dat Abdullah arabisch is? klopt dit,?
en hoe kan het dat mijn veulen toch op volledig kwpn papier staat?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:54

Omdat kwpn geen officieel ras is? Ik weet het niet, ik gok ook maar.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:24

RivaldoX schreef:
Ik heb even een vraagje.
Mijn veulen is van paddox X Aron.

Paddox is gewoon een kwpn, maar hoe zit het met aron.
Aron is van Abdullah ox. Nu ik me er in ga verdiepen zie ik dat Abdullah arabisch is? klopt dit,?
en hoe kan het dat mijn veulen toch op volledig kwpn papier staat?

Wat voor papier KWPN of NRPS??
Abdullah was in ieder geval goed gekeurd door het KWPN maar heeft geen KWPN merries bediend.
Abdullah is 100% arabier en Aron ook!
Op http://www.amal.nlstaat een filmpje van Abdullah

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:27

Een KWPN kan wel in het stamboek opgenomen zijn als deze KWPN gericht gefokt is ondanks er AV of EV in zit. Heel veel KWPNers voeren EV (Engels volbloed) en staan toch bij het KWPN ingeschreven of in dekdienst.

De KWPN is eigenlijk geen uniek ras, het is een warmbloed paard dat is onstaan uit diverse kruisingen oa holstein, oldenburg, selle francais etc en dus ook de EV en AV kan je daar in de papieren soms terug vinden.

Daadwerkelijk zijn alle rassen ontstaan uit de AV (of veredeling met de AV)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:53

Rivaldox: dan is die van jou zeker een NRPS, een warmbloed met volbloed arabier erin, hoe het komt dat het een kwpn papieren heeft, snap ik ook niet, kan je toch navragen bij het kwpn stamboek?

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:21

Nee, niet rivaldo, rivaldo is gewoon een mengels oes tussen kwpn en arabier, zonder bekende ouders.

Mijn veulen is van Paddox, en opa aron
http://i48.tinypic.com/1rry9s.jpg

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:27

RivaldoX zie mijn antwoord op je vraag hierboven ;) heb jaren tussen op grote kwpn fokkerij gewerkt :)

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:55

Dankje, ik zie hem :) !

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:20

Om dan toch iets positiefs over Sha Peru te zeggen: hij heeft wel een aantal zwarte kids gefokt en in de jaren 90 hebben sommige van zijn nakomelingen het wel leuk gedaan op de Nederlandse shows.
Vindt het eigenlijk wel sneu dat een hengst van die leeftijd nog mee gesleurd wordt om aan huis te dekken en er nog steeds geprobeert wordt geld uit hem te krijgen. Had liever gezien dat hij ergens als rijpaard gebruikt werd.
Nu maar hopen dat het deel van 'hij komt dagelijks in de wei' wel op waarheid berust.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:32

Navayo schreef:
Om dan toch iets positiefs over Sha Peru te zeggen: hij heeft wel een aantal zwarte kids gefokt

Onder andere met mijn schimmelmerrie!

Navayo schreef:
Nu maar hopen dat het deel van 'hij komt dagelijks in de wei' wel op waarheid berust.

Dit hoop ik ook voor hem :j

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:56

Een toffe hengst vind ik toch zeker wel Kubinec. Deze heb ik een keer gezien bij Forelocks Arabians tijdens een open dag en wat was dat smullen zeg! Kippenvel. Heb een veulen met hem als papa verzorgd (van de merrie die ik hieronder noem, die als papa Gips had)
Afbeelding

Verder heb ik een merrie verzorgd met als papa Gips, een hoewel ik niet zo van de vliegenschimmels ben is papa toch om te smullen..
Afbeelding
Afbeelding

Dan hebben we KAS Valdes (ook verzorgd als veulen) en die is uitgegroeid tot een super knol. (vind zijn papa Psytadel ook geweldig)
Afbeelding

Shann_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:54

MLoeser schreef:
Ik vond Riki's Shabri altijd tof, maar helaas is hij niet zo lang geleden om het leven gekomen.

Pladykt vind ik toch wel een erg knap paard.

Commercieel is hij wel, maar ik vind dat hij een leuk koppie heeft en leuke nakomelingen geeft: Aparan.

Davidoff vind ik ook wel cool.

Prismen, maar dan ben ik ook bevooroordeeld, mijn favo merrietje is van die hengst.

wie is jou favo merrietje dan als ik vragen mag :o
Prismen is van mijn ouders, en staat bij ons hier aan huis, vandaar dat ik nieuwsgierig ben :o

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:50

Ik ben helemaal gek van Madras Kossack.
Wel grappig, heb het altijd een super hengst gevonden en toevallig was mijn eerste paardje zijn dochter. :)
Blij was ik wel, want ze heeft best wel veel van hem weg. :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:04

RhealLover schreef:
Een KWPN kan wel in het stamboek opgenomen zijn als deze KWPN gericht gefokt is ondanks er AV of EV in zit. Heel veel KWPNers voeren EV (Engels volbloed) en staan toch bij het KWPN ingeschreven of in dekdienst.

De KWPN is eigenlijk geen uniek ras, het is een warmbloed paard dat is onstaan uit diverse kruisingen oa holstein, oldenburg, selle francais etc en dus ook de EV en AV kan je daar in de papieren soms terug vinden.

Daadwerkelijk zijn alle rassen ontstaan uit de AV (of veredeling met de AV)

met een paar uitzonderingen. ;)

jan_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:08

Er bestaan te veel mooie hengsten, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Padron Psyche. Een geweldige hengst met een heel fel karakter. Als het hem niet aanstaat ga dan maar opzij want hij laat het merken.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:22

jan_l schreef:
Er bestaan te veel mooie hengsten, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Padron Psyche. Een geweldige hengst met een heel fel karakter. Als het hem niet aanstaat ga dan maar opzij want hij laat het merken.

Op en top sire die PP. Zeer dominant manneke, maar mag het ..... ;)
Is echt genieten als hij in de ring is :oo Hij laat wel ff zien dat hij de BAAS is daar ... *D

jan_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:24

ArabianRanch schreef:
jan_l schreef:

Op en top sire die PP. Zeer dominant manneke, maar mag het ..... ;)
Is echt genieten als hij in de ring is :oo Hij laat wel ff zien dat hij de BAAS is daar ... *D

Ze noemen hem bij Jadem Arabians waar hij nu staat niet voor niets "King of Jadem"