Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RivaldoX schreef:Ik heb even een vraagje.
Mijn veulen is van paddox X Aron.
Paddox is gewoon een kwpn, maar hoe zit het met aron.
Aron is van Abdullah ox. Nu ik me er in ga verdiepen zie ik dat Abdullah arabisch is? klopt dit,?
en hoe kan het dat mijn veulen toch op volledig kwpn papier staat?

heb jaren tussen op grote kwpn fokkerij gewerkt

MLoeser schreef:Ik vond Riki's Shabri altijd tof, maar helaas is hij niet zo lang geleden om het leven gekomen.
Pladykt vind ik toch wel een erg knap paard.
Commercieel is hij wel, maar ik vind dat hij een leuk koppie heeft en leuke nakomelingen geeft: Aparan.
Davidoff vind ik ook wel cool.
Prismen, maar dan ben ik ook bevooroordeeld, mijn favo merrietje is van die hengst.
RhealLover schreef:Een KWPN kan wel in het stamboek opgenomen zijn als deze KWPN gericht gefokt is ondanks er AV of EV in zit. Heel veel KWPNers voeren EV (Engels volbloed) en staan toch bij het KWPN ingeschreven of in dekdienst.
De KWPN is eigenlijk geen uniek ras, het is een warmbloed paard dat is onstaan uit diverse kruisingen oa holstein, oldenburg, selle francais etc en dus ook de EV en AV kan je daar in de papieren soms terug vinden.
Daadwerkelijk zijn alle rassen ontstaan uit de AV (of veredeling met de AV)
jan_l schreef:Er bestaan te veel mooie hengsten, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Padron Psyche. Een geweldige hengst met een heel fel karakter. Als het hem niet aanstaat ga dan maar opzij want hij laat het merken.
Hij laat wel ff zien dat hij de BAAS is daar ...
ArabianRanch schreef:jan_l schreef:Er bestaan te veel mooie hengsten, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Padron Psyche. Een geweldige hengst met een heel fel karakter. Als het hem niet aanstaat ga dan maar opzij want hij laat het merken.
Op en top sire die PP. Zeer dominant manneke, maar mag het .....![]()
Is echt genieten als hij in de ring isHij laat wel ff zien dat hij de BAAS is daar ...