ik woog altijd 50 kg maar door die stomme medicijnen ben ik onwijs aangekomen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
missfcdb schreef:Nou dan moet ik nodig op dieet haha
Doordat ik 3 a 4 jaar niet heb gereden benk van maatje 38 naar 46 gegaan en moet wel vertellen dat het door de stres was en dat ik heel depri was.
Ik heb wel nog gereden af en toe op een mange en rij binnen kort weer op een paardje van een vriendin.
Ik denk dat als je een goede stevigen arabier hebt makelijk 70 kan houden ligt ook aan je lengte en zo.
Want als ik naar somige kids kijk hebben zijn geen vet maar zijn hun botten gewoon zo zwaar.

griebels schreef:Ik heb ooit in een boek over dierfysio gelezen dat het gewicht wat een paard max mag dragen afhankelijk is van de omvang van het pijpgedeelte...
Ik zal het nog eens opvragen bij degene die het boek heeft
missfcdb schreef:Ik denk dat als je een goede stevigen arabier hebt makelijk 70 kan houden ligt ook aan je lengte en zo.
Karin schreef:missfcdb schreef:Ik denk dat als je een goede stevigen arabier hebt makelijk 70 kan houden ligt ook aan je lengte en zo.
Goed getrainde Arabieren in de endurancetop moeten zelfs op wedstrijden minimaal dat gewicht dragen, 70 of 75 kg (ben
JaneJansen schreef:Als Sonja Bakker hier lucht van kreeg??
Idee voor een nieuw boek?
detour schreef:hangt ook af van hoe je rijdt denk ik; stel je voor, 10 kg lichter en je bonkt in het zadel, wat dan?...Ben trouwens zowat 1.80m, dus ook vrij lang. Maar volgens mij maakt dat ook niet uit.
.