Hoeveel weegt jullie arabier?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Hoeveel weegt jullie arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 13:42

Wat is volgens jullie het goede gewicht voor een arabiertje van 1,42 en hoe gevuld moet een arabier nou eigenlijk zijn?

Ik heb constant een discussie met de staleigenaar over het gewicht van z'n arabische merrie die bovendien nog eens bijna 7 maanden drachtig is. Ik vind haar te mager helemaal voor een drachtige merrie, maar hij vind haar prachtig op gewicht en eigenlijk te dik (vanmorgen vond hij haar nog moddervet!). Ik heb er geen verstand van zegt hij omdat ik een fjord heb (hoef ik niet te zeggen hoe dik hij die vind Haha! ).

Beestje wordt elke dag flink bereden en krijgt kuil plus omdat ik door bleef zeuren een halve kilo biks.

elmo1
Berichten: 608
Geregistreerd: 12-10-04

Re: Hoeveel weegt jullie arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:05

Als je met je hand over de ribben gaat moeten deze te voelen zijn, als je naast je paard staat en de ribben zijn te zien is ze te mager.
Vet is een paard als er een extra rolletje ontstaat op de manenkam., net onder de haarinplant van de manen

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: Hoeveel weegt jullie arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:14