Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Misschien kun je deze vraag ook op fokt.nl stellen

), en je hebt echte hittepetitten. Zo'n heethoofd lijkt leuk, maar dat ben je gauw zat hoor.
en daar moet je én van houden én mee om kunnen gaan
We hebben bijna 10 jaar KWPNers gehad, en dat was heel leuk, we hebben nu 6,5 jaar (edit: de tijd gaat hard, ik dacht dat 't nog maar 5 jaar was
) arabieren en dat is héél anders. Het zijn echt gezinsleden, ze horen er echt bij, meer dan de KWPNers altijd deden. En het is ook zo dat ze dan ook echt voor je door het vuur gaan. En als je eenmaal een arabier hebt (gehad), dan wil je niet meer anders. Hoewel ik al jaren roep dat ik 'later' een dressuurpaard (KWPN) wil
laetitia schreef:hoezo? ik denk trouwens dat ik het beter kan verplaatsen naar rassenpraat of niet?

laetitia schreef:Hoi Karin, ik heb op het arabierenforum deze post ook gezet (omdat ik gister dacht dat ik het beter daar kon plaatsen!)

Laui! schreef:
Arabieren hebben écht meer aandacht en verzorging nodig dan een KWPNer, die van mijn ouders zijn echt kei en keihard, die kun je dag en nacht naar buiten gooien als je wilt, maar ze hebben echt dagelijks aandacht nodig, je moet ze regelmatig trainen.
verder deel ik je mening helemaal, eens een arabier ALTIJD een arabier
laetitia schreef:Ik ga zondag kijken bij een fokkerij die voornamelijk spaanse arabieren heeft. Weet je toevallig of spaanse types hard zijn en niet al te heet (zoals egyptische)?
Ze hebben het dus harder nodig dan de KWPNers die wij gehad hebben.
Djilan schreef:Ehm, zullen we het verschil tussen KWPN en arabieren hier niet bespreken?

Citaat:worden ze sneller strontvervelend dan welk ander paard dan ook

ashra schreef:zou het kunnen dat ze toch wel intelligenter zijn als de andere rassen, fijngevoeliger![]()