Heel interessant topic! Ik zit namelijk met dezelfde vraag!
Ik heb een bonte 3-jarige half-bloed arabier (+/- 45% AV), vrij smal beestje dat niet echt dik wordt en weinig spieren heeft(ribben blijven voelbaar en soms zie je ze, maar ze straalt als geen ander), maar krijgt wel gemakkelijk een grasbuik! Nu staat ze overdag op de wei en er staat een baal voordroog waar ze lekker kunnen aan knabbelen, resultaat: dikke buik! S'nachts staat ze binnen op stal.
Maar bon, ze wordt stilaan zadelmak gemaakt en wordt regelmatig gelongeerd, zo'n 3 à 4 keer in de week en ongeveer 1x per week bereden. Nu heb ik de laatse week en een half niks gedaan door dit rotweer, dus ze staat nu gewoon op de wei en wordt nu en dan lekker gepoetst (niet te veel omwille van het slechte weer).
Wat zouden jullie van krachtvoer geven en hoeveel juist? Bedoeling is om haar goed te trainen (zodra het weer het toelaat) en meer spieren te kweken. Welk voer raden jullie aan? Hoeveel op een 'rustdag' en hoeveel dan voor een 'werkdag'
En misschien niet het onbelangrijkste, wat is de kostprijs (mag via PB hoor)? Ongeveer dan hè, ruwe schatting, want ik weet dat het overal een beetje een andere prijs heeft...
Ik wil gewoon het beste en juiste eten voor mijn halfbloedje om er gezond, mooi en gelukkig bij te staan!
Alvast bedankt! Ik hou dit topic zeker in het oog want vind het erg interessant om weten!