Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
J_E schreef:Het is hypothetisch. Ik wil weten wat het in de toekomst met de prijs zou doen. Of eigenlijk mijn man. Zou je hem dan nog weer kunnen verkopen? En waar moeten we dan rekening mee houden?
Hij zuigt ook lucht.
Dus stel dat zo'n paardje normaal ongeveer een €6000,- zou doen, wat heb je er dan met dat stalgebrek voor over?
Bowo schreef:Met 3 regels tekst kan je geen paard taxeren. Zelfs met volledige informatie is het een 'wat de gek ervoor geeft'.
Stalgebreken drukken wel degelijk de prijs, maar is ook weer afhankelijk van de rest van de situatie. Je kan niet standaard zeggen, een stalgebrek haalt 1000 euro van de prijs af ofzo.
Daarnaast is voor de toekomst bepalen ook weinig zinnig. De leeftijd en niveau van het paard veranderen en daarmee ook de prijs. Inflatie en recessies veranderen de markt.
Wat ik hooguit nog kan toevoegen: Wij hebben 5-10 jaar geleden volgens mij 1000 of 1500 vermindering gehad op de de vraagprijs (hogere 4 cijfers) voor een wever.
Pepperrrrr schreef:Ik zou er wel wat voor geven hoor! Maar wel wat minder dan als hij niet kribbebeet.Lijkt me behalve het kribbebijten dan wel een leuk paardje! Ik geloof dat je kribbebijten ook kan afleren met zo'n riempje.
Bowo schreef:Met 3 regels tekst kan je geen paard taxeren. Zelfs met volledige informatie is het een 'wat de gek ervoor geeft'.
Stalgebreken drukken wel degelijk de prijs, maar is ook weer afhankelijk van de rest van de situatie. Je kan niet standaard zeggen, een stalgebrek haalt 1000 euro van de prijs af ofzo.
Daarnaast is voor de toekomst bepalen ook weinig zinnig. De leeftijd en niveau van het paard veranderen en daarmee ook de prijs. Inflatie en recessies veranderen de markt.
Wat ik hooguit nog kan toevoegen: Wij hebben 5-10 jaar geleden volgens mij 1000 of 1500 vermindering gehad op de de vraagprijs (hogere 4 cijfers) voor een wever.
Hevonen schreef:Het hangt er denk ik ook van af hoe JIJ hem wilt gaan houden, als hij een inloopstal heeft en eigenlijk altijd buiten is, zul je er weinig last van hebben.