[/img]
Hallo allemaal .
Ik ben Astrid en heb vier prachtige arabiertjes..
Klara is mijn oudje ze is 29 jaar en net een kat met meerdere levens.haar eerste leven is ze endurance paard geweest, haar tweede leven was in een manege waar ze een kootblessure opgelopen heeft de eigenaar kon zolang niet op genezing wachten en Klara werd verkocht voor 400 euro aan een slachter.
maar de slachter die haar gekocht had heeft haar Inplaats van te slachten op de wei gezet.na een jaar of meer werd ze doorverkocht aan mij.
Nu zijn we zoveel jaar verder en mijn oudste staat als liefste pleegmama van amirah en nu als oma van Branko gewoon lekker te genieten van haar oude dag.
HELAAS mag een paard anno2017 niet meer van haar oude dag genieten.
De eerste keer dat hier twee politieagenten voor de deur stonden samen met iemand van dierenwelzijn heb ik ze binnen gelaten mijn verbazing was groot. Ik heb ze alles laten zien de stallen het eten dat ze kregen alles. Deze dame wist zelf niet eens wat voordrooghooi was en waarom ik Klara ander hooi gaf als de andere paarden. Ik moest uitleggen dat ze dat voor haar longen kreeg en zoiets komt je dan vertellen wat je moet doen nadat ze de avond voordien een cursus gehad van een professor van Gent.
Mijn dierenarts was niet goed enz enz enz... het was hartje winter en ze trok haar neus op en vroeg waarom ze met hun hoeven in de modder stonden.( in de winter mogen ze thuis op de winterwei ( zo noemen we het) dit is 24 are en in december is daar geen spriet gras meer te vinden, ik wil dat ze iedere dag uit de stal buiten hun benen kunnen strekken dus om 11.00 gaan ze buiten tot een uur of 18.00. En ja dan staan ze in dz modder al kunnen ze ook op een iets hoger gelegen stukje gaan staan. Uiteindelijk na veel zagen is ze weggegaan en moest ik bewijzen gaan leveren dat ze gezond waren. Ineens van al mijn dieren weet dat ik toen vijf honden had. Twee papegaaien een heel stel vissen ( grapje) de dierenarts is dan gekomen en heeft iedereen meteen maar eens doorgelicht kosten 165 euromaat goed voor mijn dieren alles.
Nou ja zes maanden later is ze terug daar.... weeral klacht over Klara.. weeral twee man politie erbij. Hetzelfde verhaal maar nu in de zomer met een wei vol gras, ik moest hooi bijplaatsen en bijvoeren. Ik moest precies doen wat ze zei of anders ineens ging het ook over mijn andere paarden die vond ze ook te mager ze zag ribben. Nou ja .... de dierenarts zei dat ze zelfs te din waren en of ze wel iets kent van Arabieren.. mijn zwarte stond bijna op ontploffen Hahahaha en als je dan van de zijkant kijkt Kun je wel een paar ribben heel lichtjes zien.. Klara is een andere zaak die hierbij en voer ik maar er kolt geen gram aan, desondanks is ze gezond ze is gewoon oud. Oud is geen excuus om een paard mager te laten zijn zei mevrouw van dierenwelzijn nog 7 kilo bijvoer en volle bak hooi en een volle wei iedere dag olie bij het voer alles wat je wil. Toen begon ze te zeiken dat ik een schep pulp bijgaf om het voer vochtig te maken.. ja dan ben ke me kwijt ik was er een beetje klaar mee .. weer weg weer bewijzen geleverd 65 euro nu.
Twee maanden later weer dierenwelzijn deze keer met een politieagent .. mijn man stond aan de moord en toen ik ze zag zei ik tegen die polieagente " amai jullie hebben echt niks beters te doen He" ze moeten op iedere klacht afgaan zei ze .ik zeg ja dat kan ik begrijpen maar jullie kennen me jullie weten dag Klara gezond is dat ze goed verzorgt word en gewoon oud is. Deze keer zijn ze niet op het terrein gekomen. Toen ze wegwaren weer dierenarts laten komen en hoefsmid om meer bewijzen te leveren.. je zou van minder wanhopig worden . Twee weken daarna weer politie ... deze Keer hebben we echt aangegeven dat het genoeg was.. hij zei wat is er aan de hand jij jullie we hebben het verhaal dan gedaan en kregen als tip borden te plaatsen met overal melding dat het om een oud paard gaat want dankezij het mooie wandelpad langs ons huis( waar soms 400 man op de dag langs wandelen waren de klachten niet op te vangen.
ik was zo verdrietig de uitkomst is namelijk de volgende ze zetten me het mes op de keel en ik moet Klara voor de winter laten inslapen.. alleen omdat ze mager is ... ze is gezond ze is mijn grootste schat ik hou zielsveel van haar.ik zoek een oplossing wil nog een keer weg met haar misschien eens naar zee om goed afscheid te nemen en dan.... maar mijn hart laat het niet binnen. Heeft iemand een tip een oplossing iets ..