Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Michelle_S schreef:http://www.greendistance.nl/akhdhar-endurance Esther Groen fokt sportgericht; Endurance paarden.
http://www.questarabians.nl/ Quest Arabians, fokken sportarabieren, zowel dressuur als Endurance nakomelingen van hun hengst doen het geweldig in de sport.
Princesj schreef:Misschien ook belangrijk mee te nemen, welke tak van sport wil je ermee gaan beoefenen?
ZipTugwell schreef:Allround maar vooral de endurance.
Mijn huidige Arabisch Volbloed heeft het allemaal. Doet het dressuurmatig heel goed, kan heel goed springen en heeft een conditie waar je bang van word. Nooit moe. Alleen last van zijn lijf sinds kort. Zo jammer!
Princesj schreef:De mijne is van origine gefokt voor de rensport, maar ook succesvol uitgebracht in de springsport, SGW en endurance.
VS Arabians kun je ook eens contact mee opnemen TS, zij heeft allrounders en fokt grote maat.
Michelle_S schreef:ZipTugwell schreef:Allround maar vooral de endurance.
Mijn huidige Arabisch Volbloed heeft het allemaal. Doet het dressuurmatig heel goed, kan heel goed springen en heeft een conditie waar je bang van word. Nooit moe. Alleen last van zijn lijf sinds kort. Zo jammer!
Dan zou je ook zeker een contact moeten leggen met Quest arabians, echt veelzijdige paardjes en aan de maat! Mijn paardje is een nakomeling van hun hengst en kan ook werkelijk alles! Ze doet het goed in de Endurance en sinds vorig jaar ook dressuur gestart.
haar broers enzussen doen het ook veelzijdig goed en lopen hoog in de sport en dan voornamelijk in de endurance.
ZipTugwell schreef:Wie kan mij helpen met wat namen ? Mag ook Duitsland, België of Frankrijk zijn.
Geen showtypes en met een goede opfok start in alle vrijheid. Groot aan de maat.
Alvast bedankt.
een echt goede gefokte arab behoort zowel in de showring thuis als in de sport(op gewaardeerd nivo).Nickyyyy schreef:Mijn arabier komt van forelock's arabians, hij is behoorlijk alroundZit in een batterij in z'n reet gestopt die nooit leeg raakt (helaas).
Geen idee eerlijk gezegd of dat het fokdoel ook was en wat ze nu hebben staan.
)ook goed mee kunnen draaien in de sport.sherif schreef:Het fokken van arabs voor een bepaalde discipline heeft imo niets met fokken te maken, dat is commercieel fokken.![]()
Een arab behoort naar raskenmerken gefokt te worden, betekend dus dat een goed gefokte Arabier zeker kan dienen als sportpaard, maar wel tot bepaald nivo, uitschieters daar gelaten. Een arab is van origine een oorlogspaard, en bij uitstek een super endurance paard.
Sluit ik mij volledig bij aan!