20 Juli ga ik bij een Arabische part-bred hengst kijken en ik zou hem graag hengst houden..
Ik heb eerder ervaringen gehad met hengsten maar het is mij nooit volledig gelukt deze koel in het hoofd te houden. Dit verschilde ook per dag. Zo kalm als dat hij kon zijn van het ene, liet het andere hem weer recht overeind staan.
Op bokt zie je vaak voorbij komen dat mensen op wedstrijd gaan met hun hengst, vaak toont dit relaxed en kalm. Mijn vraag is, hoe houden jullie je hengst koel in het hoofd?
Ik weet dat een hengst altijd hengstenstreken zal hebben maar hoe minder je het?
(Endurance) wedstrijden lijken mij bijvoorbeeld ontzettend gaaf om naartoe te werken, maar tegelijkertijd hou ik hem graag hengst. Hoe combineren jullie dit? Ik heb wel ervaring met hengsten maar ik ben altijd al ontzettend benieuwd geweest hoe mensen dit voor elkaar kregen.
Ik ben zeker geen expert op dit gebied dus wat info of tips komen zeker van pas!
Groetjes

dus als ze een hengstige merrie zien dan gaat hun testosteron stromen (al verschilt dat per paard ofc). Je zegt zelf ook al dat je hengstengedrag niet goed onder controle hebt, en om dan een partbred arabier in huis te nemen..? Laat het paard lekker ruin zijn, zodat ie lekker in de wei met merries en ruinen kan lopen
.