amyz schreef:Maar hij heeft met deze temperaturen al echt serieuze moeite met regen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Mijn hengst had dat ook. Niet zonder reden bleek: hij had ernstige artrose. Dus als hij nu al zo veel moeite heeft met regen zou ik daar serieus zenuwachtig van worden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, alles is nog zo vers...
@amyz : Hij is 2,5 jaar oud en mega aan het groeien, ik denk dat daar alle energie heen gaat momenteel. Verder is hij kerngezond zoverre wij weten. Ik ga niet uit van artrose want hij is gewoon een blijo en spring in het veld, maar van regen is hij niet gecharmeerd. Met de buien gister houd hij zich aardig, maar van het voorjaar toen het bleef regenen 4 dagen lang was hij na een dag echt helemaal ellendig ervan.
(Terzijde: ik ben overbezorgd, vertaal dit gedrag naar menselijke emoties, en ik wil gewoon graag goed voor hem zorgen)
Met 2,5 zie ik geen reden om hem gevoerd te willen zetten want hij krijgt bijna onbeperkt ruwvoer. Het is echt alleen tegen het nat worden.
Schneiders en Arthurs dekens: is dat van Arthur's westernstore?
Ik lees net je profiel door: Heel veel sterkte en respect dat je deze keuze heb moeten/durven/mogen maken!