Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De mijne zal zo rond de 1.50m zitten, misschien ietsje groter. Alhoewel ik wel veel grote arabieren rond zie lopen, best wel wat hengsten die toch al snel richting de 1.60m gaan. Maar 1.53m is een hele gewone maat hoor

(al twijfel ik er niet aan dat ze officieel ergens binnen vallen hoor, begrijp me niet verkeerd...
)
Mn hengst is Russisch gefokt, die zie je toch vaak wat groter (hoewel er op stal ook een heeeel kleine Russische merrie staat hoor), mn merrie is vol Egyptisch en behoorlijk aan de maat, Egyptenaren zijn vaak wat kleiner/slanker gebouwd
_snoopy_xx schreef:hey bokkers,
Ik heb sinds kort een verzorgarabje en ben dan wat info over het ras gaan opzoeken. Ik ben er al helemaal verliefd op geworden!! Maar nu, ik lees veel op bokt dat er veel 'hoogteverschil' is bij arabieren. Mijn verzorgarab is 1m 53.
Is het dan een pony of een paard ? Hoeveel verschil kan er zijn tussen de paarden ? en hoe groot is jullie arabier ?

). In mijn optiek is tot 1.55 een goede maat.
Dus dan kunnen we handjes schudden 
Julez schreef:Jeetje wat hebben jullie allemaal grote staan zeg!![]()
Ik vind de mijne niet klein lijken, ook niet naast een hoop andere arabieren maar toch is hij 'maar' 1.50m![]()
De jury op de premiekeuring vonden hem ook allemaal een stuk groter lijken, maar na 3x opnieuw gemeten te hebben bleef het toch 1.50 m