amateurkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

amateurkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 17:57

hoi,
moet je arabje persé kunnen opstellen met de amateurkeuring?
ik heb nog nooit meegedaan en het word de 1e keer dat we aan zoiets meedoen, opstellen heeft hij nooit geleerd.

Woogy

Re: amateurkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:59

ik heb je wellicht al 100 keer gezegd dat het niet hoeft...

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:23

Als je je paard netjes kunt opstellen, wordt het wel gewaardeerd maar het hoeft inderdaad niet. Belangrijker is dat je paard netjes stil kan staan wanneer de jury hem/haar wil bekijken (of dat je in ieder geval laat zien dat je het probeert, want sommige paarden kunnen wat onder de indruk zijn in de showring.)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:31

Aladinnetje schreef:
hoi,
ik heb nog nooit meegedaan en het word de 1e keer dat we aan zoiets meedoen, opstellen heeft hij nooit geleerd.

Kan je niet mee doe met de voorbreng cursus bij Jan Calis? Is altijd erg leuk en interesant.
Maar zoals Loves_Asiyah <3 al zegt, stilstaan is het belangrijkst als dat lukt kan je altijd een beetje gras/ zakje/ blikje met rijst o.i.d. voor z'n neus houden zodat z'n oren en misschien z'n hals iets naar voren gaat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:57

Beetje zand werkt ook vaak erg fijn :D Als je er dan een commando aan kunt plakken ben je al een heel eind.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:06

Mijn Gladdys doet ook mee. Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus wordt spannend :D Ze neemt ook deel aan de premiekeuring.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:13

Ik ben laatst bij de arabierenkeuring in Duitsland geweest. Al die pronkpaardjes kónden het opstellen op zich wel, maar stonden alleen maar te draaien en te stuiteren bij het opstellen voor de jury. Zijn, op eentje na dan, allemaal goed gekeurd, sommige zijn zelfs premiehengst geworden ;)

Dus denk dat het geen ramp is als jouw paard het niet kan hoor

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:45

Het extrieur beoordelen zal iets moeilijker zijn.
Maar het is echt niet moeilijk om het te leren.
je begint gewoon met het commando halt.
Dan doe je je touw naar links en heel snel druk en los vaak verplaatsen ze dan al dat beentje.
En dan uitbundig belonen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 00:19

myrnaV schreef:
Aladinnetje schreef:
hoi,

Kan je niet mee doe met de voorbreng cursus bij Jan Calis? Is altijd erg leuk en interesant.
Maar zoals Loves_Asiyah <3 al zegt, stilstaan is het belangrijkst als dat lukt kan je altijd een beetje gras/ zakje/ blikje met rijst o.i.d. voor z'n neus houden zodat z'n oren en misschien z'n hals iets naar voren gaat.

volgens mij is die al geweest en geen geld voor, aladin staat nu ook in training.

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:16

Luominen schreef:
Mijn Gladdys doet ook mee. Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus wordt spannend :D Ze neemt ook deel aan de premiekeuring.

Kom je aanmoedigen hoor en hopelijk met haar zoon.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:10

Voorbreng cursus is eind april.
Volgens mij geen kosten.

Ik doe met de premie keuring mee:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:58

Misschien staan ze juist wel te draaien zodat ze niet goed beoordeeld kunnen worden :=

Maar veel oefenen en goed belonen. Mn vorige pony trainde ik veel buiten, na stukken draven. Hij werd dan altijd net even wat heter en dat zijn ze op een keuring ook, dus was een hele goede leerschool voor hem. Resultaat was dat hij, in een volle bak met dravende pony's die volop (lees; zeeeer luidruchtig) werden aangemoedigd en onrustige pony's aan zijn beide zijden op mijn commando perfect in de houding ging en zich niet meer verroerde :D

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:55

Ik wilde graag een algemeen topic starten voor de amateurkeuring van 20 mei 2012. Daar werd gezegd dat dit forum er al is. Dus dan hier maar: Wie komt er met zijn of haar arabier en in welke categorie doen jullie mee? Daarnaast leuk om te weten hoe de training of iets dergelijks eraan toe gaat.

Ik ga rijden en rennen met Charelle Monpelou. Vorig jaar voor het eerst meegedaan en dat beviel wel. Het is sowieso een gezellige dag met veel mooie arabieren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:19

Ik doe mee met AF Umoyax, keuring aan de hand :)
Training moet ik nog min of meer mee beginnen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:34

Montoyo doet mee aan de premie....ondervoorbehoud.
Ik doe meestal even na het werk of losgooien even opstellen.
Dit doe ik niet lang als hij goed staat nog 1x en dan terug naar stal.

Eenmaal geleerd verleren ze het niet...

Mirka wil ik misschien ook een keer naar de premie keuring mee nemen..maar wanneer weet ik niet :+

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:42

ik heb ff geoefend. :P
met een zweepje en een zakje eraan met iets lekkers erin. aladin strekt wel mooi zn hals met dat neusje naar voren. eenmaal geleerd vergeten ze het niet? ook niet als ze het als veulen konden? aladin heeft wel als veulen meegelopen met de moeder op een keuring maar ik weet niet of het hem toen geleerd is. hij deed het namelijk best goed voor de 1e keer oefenen zonder dat we hulp hadden. moeten ze met de benen wijd uit elkaar staan of gewoon een beetje vierkant en dan is het al goed?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:46

sascha90 schreef:
Ik wilde graag een algemeen topic starten voor de amateurkeuring van 20 mei 2012. Daar werd gezegd dat dit forum er al is. Dus dan hier maar: Wie komt er met zijn of haar arabier en in welke categorie doen jullie mee? Daarnaast leuk om te weten hoe de training of iets dergelijks eraan toe gaat.

Ik ga rijden en rennen met Charelle Monpelou. Vorig jaar voor het eerst meegedaan en dat beviel wel. Het is sowieso een gezellige dag met veel mooie arabieren.

ik ben van plan mee te doen (hopelijk gaat het door) en dan met de ruinen. hij is 13 jaar nu.
ik doe niet mee met de rijrubriek, misschien volgend jaar wel. en ik doe vooral mee voor de lol, het is mijn 1e keer dat ik ergens heen ga met hem, dus spannend. aladin en ik hebben een moeilijke tijd achter de rug dus we kunnen dit wel gebruiken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:51

pony is ingeschreven. we gaan aan de hand, liberty en premie. Hoop toch stiekem op de derde premie die we vorig jaar net niet hadden met vier puntjes.
Mijn training bestaat uit heel veel werk aan de bespiering. Ze is een half franse niet typische merrie dus moet het hebben van een mooi ontwikkeld lijf en goede bespiering.
Verder als ze los loopt gaat alles vanzelf :)

Inschrijven moet trouwens wel rap gebeuren. 4 weken voor de keuring datum sluit het namelijk. Dat zou betekenen dat maandag de laatste dag is.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 15:41

Woogy schreef:
pony is ingeschreven. we gaan aan de hand, liberty en premie. Hoop toch stiekem op de derde premie die we vorig jaar net niet hadden met vier puntjes.
Mijn training bestaat uit heel veel werk aan de bespiering. Ze is een half franse niet typische merrie dus moet het hebben van een mooi ontwikkeld lijf en goede bespiering.
Verder als ze los loopt gaat alles vanzelf :)

Inschrijven moet trouwens wel rap gebeuren. 4 weken voor de keuring datum sluit het namelijk. Dat zou betekenen dat maandag de laatste dag is.

shiiiit moet opschieten dus! pony ziet er supermooi uit nu dus ik denk en hoop dat je een premie haalt. en je hebt er hard voor gewerkt dit jaar, je verdient het.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:51

klopt, maar daar hebben ze bij het stamboek weinig boodschap aan ;( we zullen het wel zien. Hoping for the best but expecting the worst

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:56

Woogy schreef:
klopt, maar daar hebben ze bij het stamboek weinig boodschap aan ;( we zullen het wel zien. Hoping for the best but expecting the worst

Het is toch niet te peilen wat ze nu wel of niet willen zien.
Ene jaar dit andere jaar zo...

Misschien als Mo geen premie krijgt dat ik Mirka alsnog door hem laat dekken en kijken wat voor veulens hij geeft en daarna pas misschien een beslissing nemen voor casteratie...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:01

ongeprimeerde hengsten kunnen ook zeer fraaie veulens brengen. Ter Waele Hamadin heeft ook geen premie en wint trouwens show na show...

Zijn er geen vaste mensen die de premie keuringen doen dan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:05

Woogy schreef:
ongeprimeerde hengsten kunnen ook zeer fraaie veulens brengen. Ter Waele Hamadin heeft ook geen premie en wint trouwens show na show...

Zijn er geen vaste mensen die de premie keuringen doen dan?

Volgens mij niet.
dat veranderd geloof ik net zo als jury s op shows.

Maar de regels voor nieuw te keuren hengsten is veranderd....
Je moet geloof eerst een premie bemachtigen...

Ik gaat denk Montoyo ook showen nog dit jaar...
Dit heeft hij als veulen ook niet geheel onverdienstelijk gedaan...

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:06

Komt helemaal goed hoor met pony!! :)
Het is een hele mooie dame, met een knap koppie en hele mooie billen!
Ik kom jullie wel aanmoedigen hoor.
Als maandag de inschrijving al sluit zal ik met Gon toch nog een jaartje moeten wachten vrees ik.
Denk niet dat ik hem voor die tijd op naam gezet krijg :P
achjoh hebben we een heel jaar om te oeffenen en om nog meer aan zijn spieren te werken haha

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:02

Ik ben heel benieuwd om jullie paardjes te zien ;-)