Arabische hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mysticism

Arabische hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:03

Hallo,

Hopelijk staat het hier goed...
Een poosje terug heb ik hier op bokt een hele mooie arabische hengst gezien, ik ben voor mijn vriendin opzoek naar een mooie hengst voor haar merrie. Ik dacht dus gelijk aan deze hengst.... ik kan hem alleen niet meer terug vinden ;(

Hij is dus van een bokker vandaar dat ik het hier plaats.
Hij heeft een hele!! aparte kleur, ik dacht valk/buckskin/palomino in ieder geval in die richting.
Volgens mij had ze een foto van hem waar hij in het zand/duinen rent...
Het is echt een super mooie hengst! ik weet niet of hij dekt...

Sorry het is niet zoveel informatie :( vandaar is het ook zo moeilijk om hem terug te vinden...
Mochten jullie iets weten hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

marillion

Re: Arabische hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:06

Bedoel je toevallig deze?

Afbeelding

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:07

marillion schreef:
Bedoel je toevallig deze?

Afbeelding

JA :D haha dat is snel, hij is toch meer caramel kleurig:P Weet je van wie hij is?

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:08

Die is van bokker Faline :)

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:08

marillion schreef:
Die is van bokker Faline :)

Hartstikke fijn! Dankjewel *D

Kan een slotje op *\o/*

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:12

Knappe man <3

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:15

Een halfbloedje, aangezien creme officieel niet voorkomt bij de AV, maar wel een hele mooie!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:15

HIHI...ik vind hem echt oer lelijk!
Voor deze ogen zou ik persoonlijk nooit vallen, maar misschien brengt hij wel toppers van kinderen door!

Sorrie bokker Faline!!!!

Cartouche11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:16

Zeker een knappe man :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:16

Tis geen AV hengst, wel voornamelijk arabisch bloed, maar bij Arabieren komt geen verdunningsgen voor, net zoals dat er ook geen bontgen voorkomt :) (althans, je kan wel eens sabino tegenkomen)

Champie is overigens Amber Champagne
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 08-11-11 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:17

aerdenhout1 schreef:
HIHI...ik vind hem echt oer lelijk!
Voor deze ogen zou ik persoonlijk nooit vallen, maar misschien brengt hij wel toppers van kinderen door!

Sorrie bokker Faline!!!!

Voor een halfbloed heeft hij ontzettend veel arabisch type hoor. Vergis je niet, voor een grote groep AV liefhebbers is dit een zeer aansprekende hengst.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:18

lifaya schreef:
Tis geen AV hengst, wel voornamelijk arabisch bloed, maar bij Arabieren komt geen verdunningsgen voor, net zoals dat er ook geen bontgen voorkomt :) (althans, je kan wel eens sabino tegenkomen)

Sabino en tabino zijn twee compleet ander genen. Een maximum sabino lijkt voor het ongetrainde oog misschien op een bonte, maar er zijn duidelijke verschillen (zie wiki).

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:19

Geloof ik ook direct! Maar zoals ik al zei, ik val sowieso niet op de kleur van zijn ogen!
Het is een albino lijkt wel... wil dus niet zeggen dat hij geen mooie kinderen geeft, en waarschijnlijk voor de liefhebber juist een meerwaarde.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:20

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:20

Het is geen half arabier, heeft meer als 80% Arabisch bloed als ik het goed heb :D

Hier even een foto waar die helemaal op staat
Afbeelding
s6801881 schreef:
lifaya schreef:

Sabino en tabino zijn twee compleet ander genen. Een maximum sabino lijkt voor het ongetrainde oog misschien op een bonte, maar er zijn duidelijke verschillen (zie wiki).

Weet dat sabino niet tabino is ;) maar omdat het wel als bont gezien kan worden heb ik er dus maar bij gezet dat sabino dus wél voorkomt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:23

Ik vind het wel een leuk ding
denk wel dat je de show mee steelt meer wedstrijdjes :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:25

Hmm op die 2e foto vind ik hem wel leuk.. maar de 1e foto vind ik hem een beetje eng :=

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:26

Vaderlijn van moeder is een zeer bekende AV hengst (anthal), met een aantal hele goede nakomelingen die het vervolgens ook weer erg goede zaken voor zichzelf doen. Ook best leuk bloed :j Dit is wel een voorbeeld van een hengst waarvan ik zou overwegen om de lijnen van een volbloedmerrie mee te "verkrachten", terwijl ik eigenlijk zoiets heb: een AV merrie dek je met een AV hengst, aangezien je merrie maar een beperkt aantal nakomelingen kan geven en dan wil ik graag binnen de lijnen en fokrichting en dus het ras blijven.

Jammer alleen dat zijn kids nooit zullen kunnen worden geshowed zoals we dat met de arabieren zien.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:26

lifaya schreef:

TS heeft het ook niet over een Arabisch Volbloed,maar een Arabische hengst, en met een % van 87% kan je daar dus gerust van spreken. ;) Deze knappert heeft imo (van voren zo genomen op de hoofdfoto) meer uitstraling dan mijn 100% av hengst :j (en draagt het sabino gen)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:28

sherif schreef:
lifaya schreef:

TS heeft het ook niet over een Arabisch Volbloed,maar een Arabische hengst, en met een % van 87% kan je daar dus gerust van spreken. ;) Deze knappert heeft imo (van voren zo genomen op de hoofdfoto) meer uitstraling dan mijn 100% av hengst :j

In belgie wel, maar in nederland niet. Hoewel ikzelf, en veel liefhebbers met mij het over de arabisch volbloed hebben staat in nederland officieel arabier gelijk aan arabisch volbloed. Al zit er 99% AV achter, dan nog is het een halfbloedje, een NRPS-er.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:32

s6801881 schreef:
Vaderlijn van moeder is een zeer bekende AV hengst (anthal), met een aantal hele goede nakomelingen die het vervolgens ook weer erg goede zaken voor zichzelf doen. Ook best leuk bloed :j Dit is wel een voorbeeld van een hengst waarvan ik zou overwegen om de lijnen van een volbloedmerrie mee te "verkrachten", terwijl ik eigenlijk zoiets heb: een AV merrie dek je met een AV hengst, aangezien je merrie maar een beperkt aantal nakomelingen kan geven en dan wil ik graag binnen de lijnen en fokrichting en dus het ras blijven.

Jammer alleen dat zijn kids nooit zullen kunnen worden geshowed zoals we dat met de arabieren zien.

Leuk dat je dit zo aanhaald, deze gedachte leeft ook bij de meeste AV eigenaren(AV hoort op AV),maar ik ben zo blij dat we dankzij inmenging van het AV ras, zoveel paarden en ponnierassen te danken hebben, gelukkig dacht niet iedereen zo.
Dus ga ervoor zou ik zeggen *\o/*

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:33

Citaat:
Afbeelding
Wat een prachtig dier!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:25

sherif schreef:
s6801881 schreef:

Leuk dat je dit zo aanhaald, deze gedachte leeft ook bij de meeste AV eigenaren(AV hoort op AV),maar ik ben zo blij dat we dankzij inmenging van het AV ras, zoveel paarden en ponnierassen te danken hebben, gelukkig dacht niet iedereen zo.

Dan zou je de kinderen bij het baps moeten inschrijven.....
weet niet of dat mogelijk is.
Daar wordt wel geloof ik geshowd met partbreds enzo

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:31

sherif schreef:
s6801881 schreef:

Dan zou je de kinderen bij het baps moeten inschrijven.....
weet niet of dat mogelijk is.
Daar wordt wel geloof ik geshowd met partbreds enzo
Mischien een idee voor het nl stamboek om een speciale tak voor paarden met juist een hoog av bloed percentage.

We hebben wel het nrps maar daar wordt denk ook andere gekeurd

En een hoop goede sportpaarden zowel bij het kwpn als nrps hebben av bloed in zich...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:25

Het NRPS stond eerst op nauwe voet met het AVS, net als dat het BAPS twee divisies heeft: volbloed en halfbloed. Maar hier in Nederland is dat uit elkaar gegroeid. Dus als je je AV x deze hengst in een Nederlands stamboek wil inschrijven met de erkenning van het hoge percentage AV bloed kom je toch op het NRPS uit.