Zijn Arabieren eenkennig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

Zijn Arabieren eenkennig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:15

Hallo allemaal,
zijn jullie arabiertje ook eenkennig?
Die van mij kan niet zonder mij poepen zeg maar :D ze houd me in de gaten en als ik naar huis ga dan hinnekt ze nog even en loopt heen en weer in haar stal en dat geeft ze op als ik echt niet meer reageer.
Ook wil ze geen verzorgster/bijrijdster,ze mag je of ze mag je niet en dat laat ze duidelijk merken!
Ik kan alles met haar doen en we vertrouwen elkaar voor de 100%.
Maar voor andere personen kan ze behoorlijk de bitch uit hangen ;)

abeltje_xx

Re: Zijn Arabieren eenkennig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:19

wij hebben er drie staan en die zijn zo verschillend.
de jongste vind alles heul interessant, maar daar is de lol ook snel weer vanaf. daar moet je interessant voor blijven anders hoeft ze je niet.
de middelste is makkelijker en die vind iedereen wel leuk.
de oudste is naar iedereen heel vriendelijk, en naar de meeste mensen heel toegeeflijk, je kan zo een vreemde op haar zetten. maar ze is niet makkelijk en er zijn dingen die ze alleen voor mij doet.

over het algemeen zijn arabieren juist heel sociaal en nieuwsgierig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:38

Die van mij hinnikt naar iedereen :') Maar wel ietsje harder naar ons :Y)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:57

palominotje schreef:
Hallo allemaal,
zijn jullie arabiertje ook eenkennig?
Die van mij kan niet zonder mij poepen zeg maar :D ze houd me in de gaten en als ik naar huis ga dan hinnekt ze nog even en loopt heen en weer in haar stal en dat geeft ze op als ik echt niet meer reageer.
Ook wil ze geen verzorgster/bijrijdster,ze mag je of ze mag je niet en dat laat ze duidelijk merken!
Ik kan alles met haar doen en we vertrouwen elkaar voor de 100%.
Maar voor andere personen kan ze behoorlijk de bitch uit hangen ;)

Oke,ze mist je als je weggaat....maar niet overdrijven hoor!
Ze is zeer tevreden met Tante Cindy die haar voorziet van wortel en appeltjes...omdat die twee verwende mini shetlanders ernaast dat ook krijgen!
Maar eerlijk is eerlijk...jij kan prima met haar omgaan...maar als ze iemand niet mag,is ze echt een uberbitch!
Ik heb het geluk dat ze mij wel mag,en mijn grasmaaiers ziet als bron van lekkers... *\o/*
Maar ik probeer er ook niet op te kruipen(mijn leven is me te lief,en mn verzekering te laag) hahahaha
Daarom mag ze mij ook...ik laat haar in haar waarde(blijf van mn lijf,en ga niet op mn rug zitten!).
Schatje hoor die arabier van jou! ben dol op dr...maar erop rijden...laat maar! hahahaha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:58

die van mij vindt iedereen lief :+

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:21

Arabesk schreef:
die van mij vindt iedereen lief :+

:') Mijn paard ook! Maar hij werkt heus niet voor iedereen.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:59

Hahahaha tante Cindy :D
Ja jij mag je vereerd voelen dat Sifra jou mag ;)
Jou ukken krijgen ook peen en appel en paardensnoepjes met Sifra,anders staan ze ook zo zielig te doen he :+
En opzadelen is geen feest,maar ik mag wel op haar rug zitten en rijd lief de straat uit <3
Maar ach mevrouw heeft het karakter van een prinses :D
Maar dat mag best een beetje toch op haar leeftijd?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:49

Mijne is heel makkelijk, volgens mij kan ik er zo een vreemd iemand op zetten en dan loopt ie hetzelfde als met mij :')

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:44

Nee, helemaal niet. Onze paarden (4 Arabieren) zijn echte allemansvrienden. :j

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:35

Pfff heb ik dan een bijzondere Arabier? :D ;)

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:48

Mijn herrie merrie is zeeer aanhankelijk, als ik op poestplaats druk met haar bezig ben, en ik moet ff uitde kast shampoo halen..loopt ze lijk ernooorm te hinniken..beetje verlatingsangst :D ...en als ik terug kom...damn...hinnik..of ik jaaren weg geweest ben....heerlijk zo'n enthausiast dier +:)+

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:17

@ Shyra jaaaa dat doet mijn merrie ook :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:56

die van mij vind alleen mensen lief. ze wil totaal geen andere paarden om haar heen hebben, die begint ze gelijk te schoppen.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:23

die van mij is toegeeflijk naar anderen, maar je merkt wel verschil met als ik met haar bezig ben

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:37

De mijne, Safira, wordt op stal "de krokodil" genoemd, of ook wel "Al Qaida".....zegt dat genoeg ? Ze verdedigt haar stal als een kwaaie hond...maar voor mij is ze de allerliefste....(heeft wel een half jaartje geduurd, toen ik haar pas had lustte ze mij ook rauw !)
Kleine mensen of kinderen doet ze niks, maar ben je groter, of een man....... -:(-
Zou geen andere willen !

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:41

Letizia schreef:
Die van mij hinnikt naar iedereen :') Maar wel ietsje harder naar ons :Y)

Haha same here, de eigenaar van stal heeft het er altijd over dat ie zoveel 'praat' :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:29

haha ik heb ook zo´n kletskous, hinnikt naar iedereen die haar misschien 1 keer buiten heeft gezet ;) en iedereen die haar naam roept :+ Ze kent ook heel veel toonsoorten en hinnikjes, geen gehoor :D

Eenkennig is ze zeker niet, ze gaat met iedereen mee als het moet. Ze heeft wel voorkeur voor bepaalde personen en weet mensen ook in 1 blik in te schatten. Wil je echt met haar aan het werk dan moet ze je wel een beetje kennen en vertrouwen.

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:29

Mijn schimmel Arabier hinnikt al als ik de deur uitloop, naar of van de auto naar of stal of huis. Ze staan bij ons aan huis en kunnen, bij wijze van, zo onze keuken inkijken. Herkenbaar is haar 'welkom' hinnik en 'ik heb HONGER' hinnik .. Zij begint en volgen al snel onze andere twee paarden na haar (ook Arabier). Allen zijn inderdaad ook erg sociaal en komen naar je toe wanneer je de wei inloopt. Even gedag zeggen en verder met eten ..

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 03:51

Mijn arabier is behoorlijk eenkennig, zodra iemand anders met hem bezig is is hij ineens heel irritant, vervelend en wil gewoon niet meewerken. Verder is hij ook een kletskous en roept altijd uit als iemand langs loopt (helemaal met voer 8-) )

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 05:17

Die van mij is echt niet eenkenning. Heb een bijrijdster die ze moeiteloos accepteerd. Ze hinnikt naar iedereen die haar eten geeft. :D

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:53

die van mij is vooral eigenwijs :o .
ze vind iedereen wel leuk als je niet een grote man bent :P .
vaak als ik een vreindin mee heb dan rent ze nog sneller naar haar dan naar mij. draakje is het

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:34

Ik verzorg sinds kort 2 arabiertjes, een ruin van 10 en een hengst van 9.
De ruin heeft wat nare ervaringen achter de rug en is daardoor heel erg in zichzelf gekeerd.
Hij kiest zelf zijn mensen uit om contact mee te hebben en dat gaat tussen ons heel goed, langzaam aan steeds beter. Hij zal nooit lelijk doen tegen mensen maar sluit zich vaak af dus soms lastig om hem te pijlen. Wanneer je hem een beetje doorhebt en met respect behandeld doet hij zeker wat er van hem gevraagt wordt, maar wel voor de mensen die hij uitgekozen heeft.

De hengst is echt een schat. Ook hij zoekt zijn mensen wel uit maar het is een lief en heel betrouwbaar paard, wel erg gevoelig maar als je daar mee om kan gaan echt een superdier. Het schijnt wel zo te zijn dat nerveuse of drukke mensen hem ook heel druk maken en het is echt een koning. Hij wil met respect behandeld worden en dat geeft hij ook 100% terug. Echt een heel fijn paard, of je nu western, dressuur of met hem buiten rijdt, hij zet zich altijd super in!

Badgurl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:49

Ik heb er zelf ook 3.
1 ervan is ontzettend eenkennig, die moet niks weten van iemand anders dan van mij.
De 2de kan geen aandacht genoeg krijgen (vind ie), maakt ook niet uit van wie.
De laatste vind het allemaal wel prima eigenlijk :)

Hangt gewoon net vanaf denk ik.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:35

Ja, mijn arabier hinnikt eigenlijk ook alleen naar mij, maar in principe kan wel iedereen erop rijden.
Vind het wel schattig ;)

xAntgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:48

Mijne is echt heel erg eenkennig. Je hebt echt geluk als je zomaar aan haar hoofd mag zitten, alleen mensen die ze vaak ziet mogen dat haha.
En met rijden is ze echt erg, met vreemden neemt ze een sprint, niet bokken ofzo maar gewoon racen.
Maar met kinderen is ze dan wel weer heel lief, voelt ze meteen dan doet ze net alsof ze 10 kilo goud draagt !
En laatst was ze wel heel erg, iemand anders probeerde haar beetje op te jagen in de bak, toen ging ze bokken en probeerde ze zelfs te steigeren naar haar, terwijl ze dat nog nooit bij mij heeft gedaan (dus nu laat ik geen vreemden meer bij haar in de bak, lijkt me niet meer veilig), heb het zelfs nog nooit gezien hahah.
Ze mag je, of ze mag je niet, en als ze je niet mag, pakt ze zelfs geen eten van je aan hahaha :')
En zoals hier boven al gezegt, grote mannen... ~~}>