De afgelopen week is de DA regelmatig langs moeten komen, hij stelde toen de vraag aan mij of ik hem wilde gaan castreren.
Natuurlijk moet hij dan eerst weer op krachten zijn.
Ik antwoorde de DA dat ik niet wist of het interessant was om hem hengst te houden, mijn DA vind arabieren maar niks, dus zei gelijk, "nou dat kan nooit interessant zijn, wat wil je er mee doen, dekken ofzo... pff stomme arabieren"
Tot zo ver het nu is is hij braaf, goed in de hand, alleen begin nu wel "praatjes" te krijgen, zo af en toe eens proberen te bijten, maar daar ben ik eigenlijk blij om want het is een teken dat hij al weer wat beter in zn vel zit, al krijgt hij wel op zn donder als ie bijt
Dus naar mijn idee zolang hij als hengst zijnde tussen de ruinen kan staan zonder problemen mag hij hengst blijven. Ik wil hem straks als hij op krachten is dressuurmatig gaan rijden, en ook uitbrengen in de sport, naar mijn idee heeft hij daar genoeg capaciteiten voor.
Zijn afstamming kun je hier bekijken http://www.allbreedpedigree.com/cadanz+aaquil
verder heb ik de fokker gebeld, maar zij had geen verstand van hengsten, alleen van merries, dus kon me ook niet helpen met deze vraag.
Wel kon ze mij vertellen dat Aaquil als veulen reserve kampioen is geweest op een (grote) amateur keuring, en dat ze hem daarna als jaarling en tweejarige in training hebben gezet op een showstal waar hij onder leiding van die mensen verschillende shows heeft gelopen.
Het zou natuurlijk leuk zijn om over een jaar mee te nemen naar een hengstenkeuring, maar wil daar niet aan beginnen als het geen zin heeft.
Dus zou graag van de kenners hier horen hoe zij wat dat betreft over het papier denken
krijg liever geen reacties van "ik zou hem ruinen" en dan niks meer, zou dus graag onderbouwde reacties hebben.
alvast bedankt,
Vind hem zo op foto een mooie lange hals hebben, iets wat te lang ogend in zijn lijf, heeft mooie bewegingen, mooie schuine schouder, mooie staartinplant.
WAT EEN FLAPDROL!!!
en laat hem lekker groeien
!!
!!!
of luistert niet.