wat vinden jullie van deze arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

wat vinden jullie van deze arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:51

ik weet niet of het goed staat, maar ik zag bij bm stables een arabier hengst te koop van 3 jaar.
nu bekeek ik zijn filmpjes en hij ziet er wel erg leuk uit.
er word veel slechte dingen over bmstables gezegt, en ben er zelf ook een keer geweest.
maar daar gaat het niet nu niet om, en heb dan ook geen zin om slechte dingen over bm stables te horen.

wat vinden jullie van deze arabier hengst.
hij loopt volgens mij wel goed, en mankeert hem niks..
en wat zouden jullie voor zo'n beestje vragen
hij is nog onbeleerd

http://www.youtube.com/watch?v=kGw2HHIgJ2g

Zahlina

Re: wat vinden jullie van deze arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:25

Vraagprijs ga ik me heerlijk niet aanwagen maar ik zou wel een fysio bij dit paard laten komen om zijn achterhand eens goed na te kijken want ik heb een vermoeden dat daar iets niet helemaal lekker zit.
Mocht je hem kopen dan voordat je hem gaat beleren eerst maar eens heel goed na laten kijken en behandelen voordat je hem belast.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:28

Als je interesse hebt zou ik hem toch eerst heel goed laten onderzoeken. Kan zijn dat het er uitziet dat hij prima in orde is, maar met het oog alleen kun je het niet beoordelen
Vraagprijs.. pff, daar ben ik echt niet zo in thuis.
Hij is wel een plaatje om te zien trouwens!

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:29

ik zou hem persoonlijk sowiezo eerst laten keuren (geldt voor elk paard) maar hij ziet er opzich wel goed uit. loopt ook niet vreemd ofzo.

ik schat hem trouwens wel rond de 6.000

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:34

Mijn vragen zouden zijn: Heeft hij shows gelopen?
Heeft hij gedekt? Nakomelingen? Waar is hij gefokt? Stamboom? Papier?
Sowieso rondom op de foto's laten zetten.
Fysio ernaar laten kijken.
En waar wil je hem zelf voor gaan gebruiken?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:41

Hmm....mooi paard om te zien,maar de alarmbellen gaan wel rinkelen hier.Ik zou hetzelfde vragen als cassidy.Prijs is pas wat zinnings van te zeggen als je weet wat voor papier erbij zit.
Bij Toeka van bokt hier, is een prachtige jaarling hengst te koop. Dan weet je tenminste wat je krijgt,goed gefokt,goed opgevoed, eerlijk paard.
Mocht je voor dit paardje willen gaan,neem dan iemand mee die in dit ras zit en er verstand van heeft.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:42

Cassidy schreef:
Mijn vragen zouden zijn: Heeft hij shows gelopen?
Heeft hij gedekt? Nakomelingen? Waar is hij gefokt? Stamboom? Papier?
Sowieso rondom op de foto's laten zetten.
Fysio ernaar laten kijken.
En waar wil je hem zelf voor gaan gebruiken?

zou ik even navragen wie de ouders zijn. ;) als deze hengst uit egypte komt, en het betreft een se..dan ben ik extra benieuwd naar de pedigree ;)

Vind het opzich, zover je kan beoordelen adv het filmje, best een aansprekend dier,maar vind hem alleen erg lang gelijnt(in de rug), en heeft een vrij klein oog :o

Keuren is sowieso erg verstandig. ;)

Net wat Cassidy zegt, waarvoor zou je hem willen gebruiken...en wat vragen ze voor dit diertje(prijs kwaliteit moet natuurlijk reeel zijn) ;)

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:39

Monsef is een heel toffe hengst. Weet wel dat hij geen papier heeft.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:49

Prijskaartje bepaald denk ik alles. Er zit geen papier bij begrijp ik...het is 3 jaar, onbeleerd en ook nog eens een hengst.
Voor zo'n dier zou ik persoonlijk niet meer dan 2000 euro neer tellen.En dan eerder minder dan meer.
Paardje is wel een verschijning! Leuk dier...nog erg onbespierd, maar dat kan niet anders met een 3 jarige.

Wat is trouwens de vraagprijs????

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:47

Ik had hem ook al zien staan. Een beestje met een zeer leuke uitstraling. Zonder papieren zou ik er niet al te veel voor geven. In ieder geval zou ik wel graag willen weten wat zijn afstamming is en heb zeer grondig laten keuren voor ik hem kocht.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:55

Leuke verschijning!
beweging is correct maar niet apart.

Heb het idee dat het geen zuivere arabier is, maar is moeilijk te zeggen vanaf een filmpje.

Ik zou er niet meer dan 1500 euro voor willen geven, vanwege geen papier , onbeleerd etc.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:57

crossmonster schreef:
Leuke verschijning!
beweging is correct maar niet apart.

Heb het idee dat het geen zuivere arabier is, maar is moeilijk te zeggen vanaf een filmpje.

Ik zou er niet meer dan 1500 euro voor willen geven, vanwege geen papier , onbeleerd etc.

denk dat ze toch het dubbele gaan vragen....Arabs zijn niet goedkoop, ongeacht wel of geen papier...vooral niet een verschijning als deze...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:59

Vragen kan altijd, krijgen is een tweede ;)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:57

ik heb nog geen emailtje ontvangen van bmstables(stal doorstap) ik vond het wel een leuk beestje toen ik foto's zag en het filmpje, maar weet dat het daar niet altijd koek en ei is, vandaar dat ik het filmpje hier op bokt zette, om te kijken wat jullie er van vonden.. ik ben me nog steeds aan het orrienteren wat voor paard ik wil en dergelijke.. dus het is niet dat ik er gelijk eentje wil haha.. iemand had het hier over een jaarling, ik heb ook ooit een ander half jarige hengst gekocht, maar dat vond ik toch niet iets voor mij..
iig bedankt voor de reacties

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:45

Bij mij zullen er bellentjes gaan rinkelen.
Ben daar weleens geweest toen een kennis van me een pony wilde kopen.
In ieder geval let goed op de prijs....

Ik denk altijd maar zo(heb vroeger bij een handelaar gereden)de meeste paarden komen daar niet zomaar.
En je moet super mazzel hebben wil je met een goed paard terug komen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:55

Op elke handelsstal moet je opletten, zorgen dat je iemand met kennis van zaken meeneemt, nooit teveel bieden voor een dier!
En nooit een paard laten aansmeren. Een paard zonder papier is een paard zonder papier, en dient de prijs daar ook naar te zijn.

Ik heb een verhaal gelezen hier op bokt van iemand die een Pre-hengst gekocht had, maar dat bleek een draver te zijn (scheelt even een paar duizend euro..)
Dus daarom, laat je niets aansmeren, een paard zonder papier is en blijft een paard zonder papier. Al lijkt ie op bonfire of op de sjiem, het blijft een paard zonder papier :+

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:53

ik geef liever iets meer centen uit en koop mijn paard bij een fokker. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:24

mokary schreef:
ik geef liever iets meer centen uit en koop mijn paard bij een fokker. :D

Ja ik ook wilde toen perse een arabier toen ik een paard kocht.
Er werden zoveel paarden aangeboden die als zijnde arabier werd verkocht,maar het uiteindelijk niet zijn.
Dus ben even verder gaan sparen...

Overgins zitten er wel eens papieren op bij zo paard van een handelsstal maar die worden vaak gewoon doodleuk omgewisseld....
Ik doe verder geen uitspraken over deze handelsstal maar als je even rond kijkt op bokt.....

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:48

ik ken de verhalen barcelano, en ben er zelf een keertje geweest, en een vriendin van vroeger heeft er ook een paardje vandaan, maar ik vond hem er wel leuk uitzien, ik ben nog maar een beetje aan het rondkijken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:04

Ik zou gewoon afwachten en opzoek gaan naar een leuk paardje. (In dit geval een av)
Je geeft zelf al aan dat bmstables niet z'n geweldigen reputatie heeft dan zou ik het ook niet doen ongeacht het een leuk beesje is. Maar dat is mijn mening.
Het beesje ziet er opzich op het eerste oog leuk uit maar ik vindt hem ook weer niet zo heel intressant.
Dat heeft weer met mijn smaak temaken.
Zoals je eerder hebt gehoord ga bij een echte goeien fokker langs daar staan zat parels die met jou mee naar huis willen ;)
Ik wens je heel veel succes met het zoeken en met je keuzes

Groetjes

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:23

Nou ik vind dat jullie wel weer erg snel oordelen hoor! Jullie zeggen allemaal bij een handelaar moet je opletten en het is niet zuiver, vind ik nergens over gaan.
Dat is alles over een kam scheren! Denk je dat je bij een particulier niet op moet letten, en dat je dan maar vertrouwd iets kan kopen?!
En "paarden staan niet voor niets bij een handelaar" is ook een opmerking die niet helemaal kan kloppen, want vele mensen moeten soms door tijd en geld gebrek, of andere persoonlijke redenen hun paard snel verkopen. Dan hebben ze geen tijd en zin om te wachten op die 10 particulieren die langs de deur komen, en dan is de gemakkelijkste oplossing een handelaar opbellen. En ook daar komt je paard wel weer op een goede plek terecht hoor!
Mijn tip ga gewoon eens kijken, want ik ben er zelf enkele malen geweest, en heb ook paarden/pony's gekocht en verkocht daar, en ben prima behandeld en niks op aan te merken!!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:36

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:59

Happyhorse: Ohh, die is gewoon te grappig.maar euhh..hoe kwam die broek nu op zijn knieen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:38

patserke schreef:
iemand had het hier over een jaarling, ik heb ook ooit een ander half jarige hengst gekocht, maar dat vond ik toch niet iets voor mij..
iig bedankt voor de reacties

een anderhalf-jarige zit nog niet in de puberteit, vanaf 2,5 jaar begint het vaak. Duurt tot ze een jaar of 6 zijn soms. Als je een 1,5 jarige niets vond, denk dan nog even goed na over een 3-jarige. Een egyptenaar heeft ook meer tijd nodig om uit te zwaren dan een rus bijv. Deze oogt nog heel jong, zijn lijf toont ook nog heel jong.

De enige ervaring met BM van ons (een kennis kocht een paard op de markt en wij keken even mee) was goed (een goed gezond paard, zonder enige problemen, AV - hengst - +/- 1300 euro, loopt nu in de endurance en doet het super, papieren bleken achteraf op te vragen bij de fokker, het opstellen bleek hem ook geleerd).

ik heb eens een ruin gekent (KWPN) die stond op een manege. Zijn vorige eigenaresse had hem verkocht toen hij in de puberteit kwam omdat hij (als ruin dus) gewoon onhandelbaar was. Toen ze hem als 8-jarige weer terug zag was hij intussen zijn wilde haren verloren en ze zag weer hetzelfde karakter als waar ze eerst voor gevallen was. Ze heeft hem toen weer terug gekocht geloof ik. Het kan een wereld van verschil uitmaken die puberjaren...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 14:23

haha geinig filmpje, ik heb ondertussen een mailtje terug ontvangen,hij kost 2500 en hij gedraagt zich als hengst als hij andere paarden ziet en op een andere stal kom te staan.
maar is hij alleen dan kun je er alles mee doen.

@shamalarabs.. ik wil gewoon een paardje die ik wel de baas kan zijn, ik heb ervaringen met hengsten. heb er 2 opgevoed en ingereden, maar toch heb ik liever een 3 jarige die je kunt gaan beleren en die dan toch zijn energie een beetje kwijt kan