Lowlands Arabian Cup, 13 en 14 juni 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Lowlands Arabian Cup, 13 en 14 juni 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:58

Dit jaar voor het eerst op een andere datum en zonder de regionale keuring.

Ik ben zeker weer van de partij, weet nog niet wie van de paarden slachtoffer worden.

Als het goed is zal deze show de nieuwe ecaho regels ook gaan gelden. deze stonden al in het avs blad maar zo ver ik weet zijn ze bij de ecaho er nog niet helemaal uit.
Geen veulens meer.
Voltes draaien is verleden tijd (kan me er nu al op verheugen wat de meeste trainers draaien nog steeds wel heel veel kleine voltes)
En zo zijn er nog wel een paar op te noemen.

Ik heb er in elk geval al heel veel zin in!!!!!

http://www.lowlandarabiancup.nl/

YMJArabians

Re: Lowlands Arabian Cup, 13 en 14 juni 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:32

Ik ben ook van de partij dit jaar! Als toeschouwer en hobby-fotograaf (hihi) Tong uitsteken

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:26

De zaterdag weet ik niet of ik dan wel aanwezig ben, maar de zondag wil ik zeker komen :)

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:40

Ben er beide dagen bij, zit achter mijn laptoppie de scores te verwerken

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:42

Kaisa schreef:
De zaterdag weet ik niet of ik dan wel aanwezig ben, maar de zondag wil ik zeker komen :)

HK is misschien ook leuk maaike daar kom ik je zeker tegen ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:59

Moet ik eventjes kijken, er zijn namelijk nog 2 andere evenementen waar ik graag heen wil, en die zijn net ff wat dichterbij ;) Alle leuke evenementen zijn altijd op dezelfde dag...

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:52

Citaat:
Geen veulens meer.

jammer dat zijn juist vaak de mooiste klasses.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:55

Erg jammer dat het gelijk met het NK endurance valt. Anders was ik wel komen kijken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:53

Wel jammer dat er geen veulenrubrieken meer zijn!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:27

Voor zo ver ik weet is dit alleen nog maar een voorstel van de ECAHO en is dit nog niet doorgevoerd.
Maar ja bij de ECAHO lijkt alles een beetje op zijn gat te liggen, kan dus best zijn dat dit all si doorgevoert maar dat we er niets van weten.
Aan de andere kant moesten we vorig jaar ineens een handlerlicentie hebben maar daar hebben we ook niets van gemerkt.

Zolang de ECAHO de showkalander nog niet online zet kan ik me ook niet voorstellen dat ze ingrijpende dingen gaan veranderen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:31

Ik ga ook! Waarschijnlijk ga ik niet achter de schermen helpen, dus kan ik alles gewoon zien! :D

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:08

Ik vind het goed dat er geen veulenrubriek meer is, dat gezeul met die jonge dingen, als het regionaal is in eigen land oke, maar ze komen uit DL en belgie.
Las ook ergens dat veulens niet meer geschoren mogen worden, die regel mogen ze wel invoeren, in de zomer heb ik nog zo van oke, maar er worden veulens in de winter geboren en meteen wordt hun koppie in geschoren belachelijk en ziekelijk, iedereen weet het zogenaamd zo goed, dan kan je ook een goed veulen herkennen door de vacht heen.

(is een erg zwak punt bij mij)

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:10

het is een beetje jammer van de veulen reeksen.......... Las in het artikel dat veulenreeksen nu onder de ECAHO regel vallen.
Het is helemaal niet erg voor een veulen regionaal te showen, dan hebben ze tenminste ervaring met trailer laden (en nog een goede ook als ze mama gewoon kunnen volgen)
Idem voor het scheren. Als je een veulen tot jaarling enkele keren kan scheren is er heel veel werk voor later uitgespaard. Ik heb liever een veulen die gewoon is van geschoren te worden ipv te moeten starten met een jaarling of 2-jarige

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:17

Rawaat schreef:
het is een beetje jammer van de veulen reeksen.......... Las in het artikel dat veulenreeksen nu onder de ECAHO regel vallen.
Het is helemaal niet erg voor een veulen regionaal te showen, dan hebben ze tenminste ervaring met trailer laden (en nog een goede ook als ze mama gewoon kunnen volgen)
Idem voor het scheren. Als je een veulen tot jaarling enkele keren kan scheren is er heel veel werk voor later uitgespaard. Ik heb liever een veulen die gewoon is van geschoren te worden ipv te moeten starten met een jaarling of 2-jarige

daar ben ik het wel mee eens. onze veulens hebben we ook in NL geshowd of ze gaan met mama mee op de trailer naar het dekstation en ze worden geschoren. resultaat een veulen wat super in de hand is en al veel gewend is en dat scheelt zoveel. scheren zonder verdoving oid en ze lopen zo de trailer op en af, enz enz. daar hebben wij (en de evt nieuwe eigenaren) later alleen maar profijt van. ons veulen van 2007 is vertrokken naar griekenland en ik was erg blij dat we zoveel met hem geoefend hadden met de trailer, op show (vreemde omgeving), netjes vaststaan, meelopen, enz. daardoor heeft hij de reis super doorstaan, geen stress gehad en liep hij in de haven in griekenland zo de vrachtwagen af en de trailer op van de nieuwe eigenaren. ik was dus erg blij met de 'oefening' die hij thuis al had meegekregen.

een veulen heel europa meezeulen naar shows, ok dat gaat me ook te ver. maar een regionaal of nationaal showtje samen met mama kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, mits je dit verstandig aanpakt natuurlijk. ik heb met mijn veulens op show en thuis iig nog geen problemen ondervonden hiermee.

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:45

Het voorstel van ECAHO is dan ook alleen maar geen veulens meer op internationale shows maar het mag dus wél op regionale en nationale shows. Beetje simpel want somigge internationale shows zijn dichterbij dan sommige nationale shows, maar goed, je moet ergens een grens trekken.

Niet scheren is inderdaad niet handig en ik vraag me af hoe ze dat gaan beperken want het is een heel grijs gebied. Tevens willen ze de veulens niet meer punten maar alleen nog maar plaatsen volgens het Engelse systeem.

Begin maart horen we wat eruit gekomen is....

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:17

Rawaat schreef:

Waarom zou je een 1 of 2 jarige scheren?
groetjes Debby

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:35

Vind ik dus ook. Ik vind het doodzonde dat veulens en jaarlingen (gedeeltelijk) geschoren worden en ze worden er naar mijn mening niet bepaald mooier van...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:03

Persoonlijk hou ik ook niet van het scheren van veulens. Het hoofdje uitscheren vind ik prima (dat is meestal toch het engste ook dus daar leren ze het meeste van, en dan zie je het hoofdje goed en mooit uitkomen) maar in de tijd dat ik nog in het show-wereldje werkte heb ik ontelbare veulens ziek weten worden nadat ze terugkwamen van show.. Het scheren was zeker een oorzaak hiervan! Als het nou nog hartje zomer is en warm, tot daar aan toe, maar zeker als het kouder is hou ik er ook niet zo van, en vind het ook niet erg nodig, het lijf komt er niet zo gheel veel beter door uit EN bovendien valt er nog vrij weinig te zeggen over het lijfje van een veulen.. ;-) Ik zou het beperken tot het scheren van het hoofdje (daar ben ik wel voor) Maar goed, dit is misschien een beetje off-topic...

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:48

Zal deze show ook weer online te volgend zijn? Net als vorig jaar.
Mijn moeder wil namelijk toch niet mee ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 19:07

Goed nieuws!!

Dit jaar zal er voor de eerste keer ook een Ecaho rijrubriek verreden worden.

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:12

Zahlina schreef:
..Als het goed is zal deze show de nieuwe ecaho regels ook gaan gelden. deze stonden al in het avs blad maar zo ver ik weet zijn ze bij de ecaho er nog niet helemaal uit.
Geen veulens meer...

Vers van de pers: Nederlandse veulens zijn toegestaan op Nederlandse B-shows dus ook op de LAC

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:37

wij hebben in de planning om toch maar deel te gaan nemen dit jaar, dit maal met een juniorhengst :D

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:27

heey Natas hoe was je weekend in Engeland ?? was hij mooi :wow: :~

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:55

Bij ons zit het ook in de planning om weer mee te doen ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:20

Jongens, we hebben nu 1 rijrubriek vol maar het zou mooi zijn als we er nog 1 merrie of ruin bekregen voor de rijrubriek zodat we twee verschillende rijrubrieken kunnen houden.
Weet iemand nog een ruiter die graag mee wil doen, meld je dan snel!!!!