[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:05

Gelukkig maar van Sjaakie :)

Hier zit het trouwens al vol met hele grote muggen, echt stom!

Woeh, morgen m'n wekkertje om 5:30, lekker dagje Equintana :D

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:12

Vandaag weer gebalkt met Noah :j Tammy_ @ [RIJ-ITP] Balkentraining met AV Noah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yildiz, heerlijk uitzicht zo op die foto's zeg! Goed dat je er aan denkt dat Nour nog een guppy is, als ze zelf zo enthousiast zijn moet je ze echt tegen zichzelf beschermen als eigenaar :j

Miran heeft Fu rondgeslingerd op het strandje :Y) lekkere sjouwtraining in het zand!

onderbroekenpraat :')

Eline, fijn dat het springen goed ging met Sem! :) een kuchje is nooit prettig, ik weet dat o.a. spoelwormen door de longen gaan, dus wormen kunnen in verbinding staan met hoesten, maar het kan natuurlijk net zo goed van een stofje of en virusje zijn.

Bren wat fijn dat Mas je een beetje troosten kan :) En wat leuk dat Reempje het zo goed doet met de bijrijdster! toppaardjes die arabieren :Y)

Lieve Ilya :+: ik ben benieuwd wat zijn uiteindelijke kleur gaat worden, kleine toverbal!
Een daas? :wow: ik hoop zo dat het meevalt met de vliegen dit jaar...

Nicky, mooie sunset foto! :D En wat leuk dat je je ritjes zo fijn kan tracken :j lijkt mij erg leuk om eens met een hartslagmeter te trainen. Ben heel benieuwd tijdens de cross, of de verschillende soorten hindernissen nog een effect hebben op zijn hartslag :j

Jhadorah is jarig, hoera! *\o/* FIjn dat het vandaag goed ging met Sjakie Gelske :j houden zo!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:15

Brenda, fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen rijden met Reem :D
Wordt Quest sowieso gecastreerd of is dat ook nog niet helemaal zeker? Als je sowieso wil gaan castreren zou ik het eerst doen, maar als je daar nog niet uit bent zou je het gewoon even kunnen proberen mét ballen ;)

Katja, het lijkt inderdaad of Ilya wat warmer van kleur wordt :) Wat voor kleur is dat eigenlijk precies?

Yildiz, wat lastig dat de vermoeidheid blijft aanslepen :(:) En ja, met de eerste zonnestralen komen ook de hormonen terug boven :=

Nicky dat ziet er echt als een heerlijk ritje uit! Maar heb je geen schrik om in het donker terecht te komen als je met zonsondergang rijdt? Of moet je niet veel openbare weg doen?
Interessant topic over de voetjes trouwens! Is hij nu terug helemaal rad of niet?

Gelske wat is Jhadorah toch een leuk ding zeg, ze straalt echt! :D

Tammy wat een leuke foto's van Noah zeg! Ik vind het altijd erg leuk om je verslagjes te lezen :D

Toch even de dierenarts gebeld voor dat hoestje, ze dacht inderdaad dat het eerder een allergische reactie is. We zijn een aantal weken terug ander hooi gaan halen en als ik even terugdenk is het hoesten inderdaad rond die tijd begonnen.
Ik heb nu voorlopig een siroopje en een poedertje gekregen voor Sem, en ik moet het hooi laten weken voor ik het geef. Als het hooi echt het probleem blijkt kan ik waarschijnlijk best eens uitkijken naar een alternatief :)

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:18

Gaat er steeds beter uitzien de balken training met Nootje :)

Gelukkig valt het mee Eline. Ik zou hooi alleen niet 'weken' maar gewoon even natmaken met de tuinslang. Anders spoel je alle voedingsstoffen eruit. Ik hoef maar één weg over te steken dus valt mee. Als het zulk mooi weer is duurt het ook nog even voordat het echt donker is dus dat scheelt. Hij loopt nu helemaal rad idd :)

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:19

*kruipt onder steen vandaan na vakantie en nu mega school stress Y;( *
Me zussie en ik gaan morgen ook naar Equitana! *\o/*

*kruipt weer terug in meeleesstatus :evaw: *

MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 02:02

Eline, als je hooi niet minstens een half uur laat weken is het stof er niet uit en werkt het niet, ik heb met mijn vorige paard met chronische bronchitis erg veel ervaring opgedaan. ;)
Dus goed weken, het beste is zo snel mogelijk lekker op het gras!
En anders goede voordroog. :)
Beterschap!

Gelske, toch wel goed nieuws van Sjaak!
Soms even een stapje terug maar over het algemeen doet ie het steeds beter.

Tam, gaat goed he, Noah ziet er ook top uit!
Fu moest effe in het zware zand zodat hij niet zoveel zin meer heeft om zo overdreven te stressen..hielp ook best. :j

Toen ik de stal ging doen waren die twee hooligans weer helemaal wappie, Fu staartje erop en lekker te keer met z'n tweetjes.
En de bok ging precies op mijn voeten staan, grappenmaker! :D

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:51

He nu al muggen? Blegh... Hier gelukkig nog niets gesignaleerd maar idd zal wel erg worden deze zomer door de zachte winter.. -O-

Tja lastig wat te doen met Quest. Zou m denk ik eerst castreren en dan inrijden. Met hormoontjes kan dat idd net wat moeizamer verlopen dan zonder.

Gaat goed met je balkenexperiment he? +:)+

Haha, nou ik ben niet "op" hoor! :P
Kan wel wat hebben. :)
Gisteren weer minder last gelukkig.
Na m'n werk nog lekker de paarden gedaan.
Jazzy begint echt mini tietjes te krijgen:

Afbeelding

Nog een maandje... :):) Ben toch zo benieuwd!
Tie ook geknuffeld en vandaag maar eens lekker wassen voor haar reiningdebuut morgen. 28 starts! Oef, spannend!
Ook Yazahra meidje nog even geknuffeld en door naar Nour die ik nog even heb gereden. Hij pakt de oefeningen fijn op!
Zometeen trailerlaadles met meneer. Hopelijk kan ik vanuit daar verder!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:44

Egopost:

We gaan Olina zo halen :D

MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:33

Tie, alvast succes morgen! :D
Prachtige kleine borsten heb je! :P
En hopelijk wil die gevaarlijke hengst het rijdende stalletje in.

Goeie reis met Olina!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:50

Ik kom ook weer ff aanwaaien

Zo maar even een topic maken van Marah , gisteren wat foto's gemaakt, morgen ook een shoot met hopelijk een zonnetje

Voorproefje:Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:14

Pff meiden, sorry even niet bijgelezen, zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en naast mijn werk, de paarden en thuis, weinig tot geen energie om ook nog bij te lezen, sorry. Ik zal proberen weer een beetje in te haken.

Morgen moet Aziza geïnsemineerd worden, helaas op zondag, dus was nog even lastig om sperma te krijgen, maar het gaat lukken. Ik moet alleen 'even' heen en weer naar Benjamin, want het sperma kon alleen binnen Duitsland verstuurd worden, dus gelukkig mag ik het daarheen laten sturen en daar ophalen. Dan maar hopen op dracht!

Met Amir gaat het super goed, hij groeit enorm (gisteren gemeten en nu 1.06m) en volgens mij geeft Aziza weer slagroom, want Amir is wel een beetje een propje geworden :+ Ook wordt het een steeds grotere boef, meneer steigert tegen zijn moeder op, bijt haar bovenin haar hals, in haar benen, enz. Gelukkig begint Aziza hem wel steeds meer terecht te wijzen. Ook bijt hij mensen (of iig dat probeert hij), en gisteren wilde hij voor het eerst tegen me op steigeren, dus we hebben onze handen vol aan deze kleine aap :D

Vanochtend heb ik me ook rot gelachen, Amir loopt inmiddels braaf mee aan een halster, dus ik had hem en Aziza op het land staan, halsters af, maar de draad nog niet gesloten. Dit gaat normaal altijd goed, maar nu vond Amir het veel leuker om terug te rennen naar de stal en even bij Fardani te gaan kijken die in nog in de paddock achter de stal stond :D Daarna bleef hij showen over het land, en was het nog een heel gedoe om hem terug te krijgen. Helaas natuurlijk niet vastgelegd, maar hij kan lopen! <3

Als het ooit weer eens mooi weer wordt op een dag dat ik niet hoef te werken, zal ik weer eens wat foto's van hem maken ;) Wel heb ik een korte video van hem van vanochtend, niks bijzonders, maar dan kunnen jullie zien hoe hij er nu uitziet.


IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:39

Hier ook even een korte bijlees, zit ook een beetje in een isolement (school, tentamens komen eraan en die moet ik echt echt echt halen dus dat even op 1)

Gaat echt goed met je balken experiment Tam! Vind je hem lichamelijk ook veranderen?

Lastig hoor Eline, hopen dat het gewoon een virusje is!

Hooligans bij Miran _O- _O-

Schiet al op Yil! Succes morgen!! Jeetje, wat een scores zie ik al voorbij komen (niet heel veel verstand van maar 70 is toch zonder penalties of plusjes?) Zet hem op!!

Goede reis met Olina!

Stoute Amir := Hij groeit goed!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:16

Idd ilona, een 70 haal je als alles je voor alles een 0 rijd. (bijvoorbeeld) Je kan ook ergens een -½ rijden en ergens anders weer een +½ dus dat komt dan op hetzelfde neer. ;)
Dus dat is wel het hoger niveau deze punten.
Er is in onze klasse alweer deelnemers bij gekomen. Nu 30 starts. Word een lange dag!
De zondag zit nu in totaal op 111 starts (als er niks meer bijkomt nu). Eerst begonnen ze om 09.00 nu om 08.30 vanwege de zoveel starts.
Maar we hebben er echt enorm veel zin in! Tenminste ikke wel hihi

Sorry egopost. :D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:22

Aha, ja daar stond me iets van bij inderdaad, thanx voor de uitleg en vooral genieten morgen!

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:29

Och jee iloon spanende schooltijd succes.

Amir is echt een boef hij ziet er zo vrolijk uit heerlijk jochie. En aziza weer klaar voor insiminatie spanend hoor zal voor je duimen dat het in een keer lukt. Hoe gaat het met Fardani?

Ik zij een beetje op he Yildiz ;) toch wel naar je lichaam luisteren wijze woorden van een oude vrouw (die helaas ook niet geluisterd heeft :o ). Dat word al een aardig uiertje leuk hoor. En hoe was het gegaan vandaag????

Leuke bok ze staan graag hoger en de rest lekker van de wapper tja het is de tijd van het jaar.

Vaak zijn de balen in plastic ook wel geschikt voor paarden die hoesten weet niet of je gewonene baaltjes hooi geeft Eline. Dat hielp toen der tijd bij onze merrie sierou heel goed.

Hoe ver heb je de balkjes uit elkaar Tammy? Het gaat echt steeds beter zo te zien met balkjes lopen.

Das vroeg maar wel gezellig Nicky ben der ook jaarreeeennnn terug een keertje geweest.

Zo vandaag weer met Dibah in de bak gereden het weer zag er niet zo heel best uit dus ik dacht blijf toch maar wat dichter bij huis. Nou daar was onze mooie dame het denk ik niet mee eens Phoe ik had echt weer eens heel erg mijn handen vol aan haar. Dat word spierpijn bij mij denk ik morgen blijft toch ook echt een maffe pony :D .

Toen met onze brave Sil en haar zoon Qaseem even lekker naar de bak geweest en ze lekker laten lopen. Wat toch een pracht gezicht die twee kan daar zo van genieten <3

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:17

Wat n Binky Roma! <3 Hij heeft idd al mooie volle quarterbilletjes vd slagroom!
Fingers crossed voor de inseminatie binnenkort! +:)+
Zo ben ik ook eens naar Belgie gereden, maar das nog altijd minder ver dan helemaal naar Duitsland vanuit Texel.
Kan t vanuit daar niet met Hippoexpres mee?
Heb gisteren eea geregeld dus mijn sperma uit Duitsland wordt fijn thuis afgeleverd. Wel blij mee want je bent er idd anders wel heel veel tijd mee kwijt en heb toch het idee dat t sperma als je t zelf meeneemt sterk in kwaliteit afneemt? Maar hoop t natuurlijk niet voor je en dat t direct pakt!

Heb helemaal de veuleritus! Ben toch zo benieuwd naar m'n "kleinkind"!
Als het veulenen etc goed gaat zal in mei een ei geflushed worden voor ET en dan hopelijk in juni weer opnieuw insemineren met Nour.
En in mei of juni ook Tie insemineren. Ben benieuwd. Je kunt t altijd mooi plannen maar blijft toch altijd afwachten.

Ja je hebt ook gelijk hoor Gelske en anderen, jullie beginnen me al behoorlijk te kennen hihi. :o Die hooivork is altijd wel gevuld :Y) , maar ook met dingen waarvan ik veel energie krijg. En zolang daar balans is....
Vandaag ging trouwens ook goed, niet moe. Dus hopelijk blijft dat zo!

Nou ik stond dus met m'n trailerd en Nourekind klaar voor de les... Niemand nie... Datum verkeerd doorgegeven is volgende week, nondepie! >;)
Dus maar zelf aan de gang en pietperelieren. Ja hoor Nour netjes met z'n voetjes op de klep maar dan heulemaal niks meer behalve een stompzinnige blik van meneer.
Op gegeven moment echt beu dus emmertje muesli in de trailer gezet....
Hoppekeee... Meneer stapt er zo op! Tig keer, klep dicht, open, maakt niet uit zolang er maar mueeeeeesli is! Nom nom nom.... :9
Tot zover dus het zielige verhaal van t arme kleine getraumatiseerde paardje! _-:( >;)
Puur een leiderschapskwestie waar ik de komende tijd snoeihard mee aan de slag ga!

Alles staat gevet en gepoetst klaar in de auto! Alleen morgenochtend Tie nog even door de wasstraat en dan....op naar Wanroy!!! Heb er echt zin in! *\o/*

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:29

Hihi, Nour heeft zo zijn prioriteiten :Y)
Gelske ik heb de balken een ruime meter uit elkaar, denk rond de 1.20m? 1 hele grote stap voor mij :+
Ilona, ik merk dat hij in de achterhand vooral onderin meer spiermassa krijgt, en hij in zijn bovenlijn ronder begint te worden :j

Hihi, Amir plaagt zijn mama! Dat staartje helemaal recht overeind, wat schattig <3 Maar wat een doerak is het zeg als ik dat zo lees! :))

Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:51

Fardani gaat heel goed! Hij heeft na zijn castratie helemaal nergens last van gehad, het is iets dik geweest, maar eigenlijk verwaarloosbaar als ik het vergelijk met anderen na de castratie.

Yildiz, met 2 bedrijven laten vervoeren, durf ik helemaal niet aan. 2x kans dat het fout kan gaan.. Dus vandaar dat ik het zelf ga halen, anders moet ik het sowieso ook nog in Den Helder ophalen, dus dan rijd ik liever zelf naar Benjamin. Volgens mij valt het wel mee hoor, lijkt mij niet dat de kwaliteit afneemt als je het zelf vervoert. Normaal wordt het ook door TNT geleverd bij mij, en die hebben daar ook geen speciale auto's voor. Helemaal als het buiten niet erg warm is, denk ik niet dat het verschil maakt.

Ik wilde het eerst eigenlijk zelf bij Erwin en Annette gaan halen, qua kosten was dat goedkoper, alleen helaas zijn mijn ouders op vakantie, mijn vriend niet op het eiland dit weekend, en ik kon niemand vinden die met me mee kon en dan had ik ook nog iemand moeten hebben om de paarden te doen. Dus nu maar op deze manier, dan kan ik op 1 dag heen en weer, en is het ook nog verantwoord om alleen te rijden :+

Spannend alle dekplannen Yildiz! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Hier maar 1 merrie om te dekken denk ik dit jaar, dus dat is helemaal rustig, en zelfs daar heb ik nog even over getwijfeld door alle omstandigheden, maar toch de knoop doorgehakt om iig Aziza te dekken.

Wat balen van je trailerles, altijd vervelend als zulke verkeerd doorgegeven worden! Fijn dat je zelf toch nog even hebt kunnen oefenen, en dat hij er toch op ging en dan volgende week maar les.
Spannend ook voor morgen met Tie, 30 starts is best veel! Veel succes dames!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:07

Wat fijn dat Fardani de chop goed heeft doorstaan! Top!

Dan heb ik waarschijnlijk pech gehad toen haha, dat zou ook kunnen.
Denk ook wijze van verpakken grote rol zal spelen! Had toen m'n simpele koelboxje mee hihi!

Gaaf Tam dat je toch al zo snel fysiek ook resultaat ziet!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:33

sorry ik heb een enorme dip dus reageer even niet, kan het niet opbrengen -O- sorry sorry sorry

als afleiding (voor mezelf) wel een topic gemaakt voor de liefhebber, als ik die dan wel mag delen
[KS-ITP] Sets Ilya, mijn droompaard

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:37

Sorry dat ik nog even niet uitgebreid reageer, komt wel weer, ben erg druk, maar *knuf* voor Katja. Sterkte en natuurlijk mag je die delen. Als je even behoefte hebt aan een luisterend oor of even wil kletsen staat mijn pb-box altijd open :)

Olina staat bij ons op stal. Blij, ging allemaal supergoed. Toen hadden we ineens twee paarden :')

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:33

Thanks Eline, veel geluk met Olina!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:39


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:06

Lekker met d'r bezig TrustHim! Wanneer ga je haar inrijden?

Fijn dat t transport goed is verlopen Eline!
Jullie krijgen zo een hele kudde! Blijven jullie nog wel bijrijden nu?

Aaaah Katja... Virtuele knuffel! :(:)
Gelukkig kun je altijd troost vinden bij je horsies!❤️

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:15

Aleeneh fijn dat de verhuizing goed ging! Worden het er steeds meer :+
Kat :(:)

Morgen is de finale van de wintercompetitie van de manege, ik moet om 9.00u op stal zijn -O- om half 10 moet mijn eerste ruiter, om half 1 moet ik de manegepony's in de gaten houden tijdens het inrijden omdat ze morgen erg veel lopen, en de stoute pony's een beetje in het gareel te krijgen ~~}> En daarna alle proeven voor het overkampen (ponyruil voor de 2 beste ruiters per rubriek) voorlezen... en daarna nog even de parade kijken en de prijsuitreiking bijwonen........ lange dag :')