[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:57

Sprongbeen zit in je enkel :)
Op zich gaat het relatief goed, er staat normaal 6-9 maanden revalidatie voor maar gezien ik ook nog een bindweefselafwijking heb verwachten ze dat het voor mij langer duurt. Had niet verwacht nu al echt te lopen laat staan weer een beetje te kunnen rijden dus ben al heel blij :D

Topic gaat inderdaad hard zo _O-

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:05

Ah, wel klote zeg! Succes met je herstel dan!!

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Jaaaa hoe moet ik op deze manier een bijlees maken dan, zijn gewoon al 10 pagina's bijgekomen en massa's nieuwelingen :P
Welkom nieuwerds, ben nu al jullie naam vergeten (ben ik niet zo goed in)

Ik ben Jaleesa, ben nu nog 24 en ben eigenaar in wording van een nu nog 4 jarige arabische schimmel merrie die vanuit de racerij in Dubai/Abu Dabi? (s een pot nat) hier naar t kouwe kikkerland komt int nieuwe jaar.
Ik werk als groom op een springstal en heb daarnaast ook nog een vriend met wie ik binnenkort ga samenwonen.

Haha een van die engelsen hier is net bovenop zijn stoel geklommen omdat er een muis door de kantine liep, dat hoofd wat die trok _O-

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Voor mij ook geen ander ras meer, Yildiz! Voor de mannen kwamen had ik nog twijfels om ooit een Spanjaard naar huis te brengen, maar nu ben ik definitief voor de Rarebiertjes :D Ik overweeg het niet, mijn moeder overweegt hem te kopen. Het Falco-gen he :+
Qua band die je met een Arab kan hebben... Heb het met Falco gehad en ik denk dat Adje aardig in de buurt gaat komen, tussen Fin en mij zit meer afstand, maar ik denk dat dat ook wel heel mooi kan uitpakken op termijn. Denk dat als je Fin "hebt", hij door vuur gaat voor je. Gisteren heel mooie momenten met hem gehad. Hij gaf zich een stukje meer weer.

Ik heb enkel nog maar Montoyo en Yanour op show gezien, verder nog geen Boktarabs.

Beetje grappige foto van Yusraa :+ En weer die mooie Asal <3

Ersilia en Letizia, sterk toeval he, dat ie daar staat! Staat hij er goed bij?

Ik wou nog iets zeggen, maar ik ben het vergeten :+

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:26

wtf is dit voor grap, drie uurtjes werken 4 pagina's erbij >;) hebben jullie geen paarden die eten en beweging nodig hebben? ;)

Eline: wat een rare toestand op die stal zeg. Was ze vandaag ook bij de smid geweest of was dat nog niet gebeurd?

Yildiz: verkopen sucks ten alle tijden, ook al heb je niet eens zo'n grote band met een paard. Toen ik vorig jaar Aronda opnieuw huisde vond ik dat al een heel naar gevoel. Had er gewoon buikpijn van. Terwijl ik echt niks kon met dat dier. Rijden was geen grap, ze ging niet goed overweg met Pony en drachtig kregen we haar ook niet. Grondwerken, handwerken nergens kon ik m'n draai in vinden met haar. Maar toch...achterlaten op een andere stal... :n niet mijn sterkste kant.

Katja...vergeet je nou gewoon mijn zwarte vriend bij Jan in de buitenbaan?? ;(

Tiene: toch maar een plekje op de wei inrichten dan maar he ;)

Joyce van Asal(gezien er minimaal twee Joycen zijn ;) ): wanneer komen er weer training foto's en films??

Morgen geen rijden voor mij, is m'n bedoeling hem donderdag weer te rijden. Help m'n vriendin even tot ze weer een vaste bijrijder kan vinden voor het dier.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:34

Ik zei nog ik vergeet er een! verdorie.

en Vos van zoutenootjes maar die is niet zo actief hier :D

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:37

Lisa wat zal jij een spierpijn hebben morgen en idd is niet grappig/normaal dat t zo hard gaat.
Ik heb nog geen idee van die Arabische band, weet wel dat ik heel goed overweg kan met de HSP-achtige beestjes hier. Die geven meer heb ik het idee, zijn intenser.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:45

Ik ben er ook van overtuigd dat je met een arabje een heel bijzondere band kan hebben, wat ik bij een ander ras nog nooit gevoeld heb.

Toen ik net western begon te rijden heb ik een tijdje uitgekeken naar een quarter of paint, maar ik bleef toch steeds maar weer op mijn arabje uitkomen :)
Ook voor het mennen heb ik al vaak gehoord dat ik beter een ander ras kan zoeken, maar ik voel daar echt niks voor.

Tieneke: Ik denk dat je gelijk hebt wat Fin betreft, ik herken veel van mijn eigen arabje in hem. Nu heb ik Sem intussen 3,5 jaar, en nog steeds merk ik dat onze vertrouwensband blijft sterker worden. De laatste weken hebben we opnieuw een grote stap voorwaarts gezet, en tegenwoordig kan ik dingen van hem vragen die ik nooit eerder voor mogelijk had gehouden...

Yildiz: Verkopen is inderdaad nooit leuk :( heb je al een idee wie het wordt?

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:48

Eline, ja, ik vermoed dat het eentje gaat zijn waarmee ik héél veel geduld ga moeten tonen, maar dat is een goede oefening voor mij ook.

Met mijn ezels heb ik ook de band niet zoals met een Arabier }:0

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:48

@Woogy: De smid komt donderdag :) Ik hoor dan via telefoon hopelijk hoe laat precies zodat ik erbij kan zijn..... maar je snapt dat ik er nog wat twijfels bij heb of dat inderdaad gaat gebeuren :+

Tieneke, klinkt aannemelijk wat je over Adje vs. Fin zegt :) Kan best even duren, maar dat zal vanzelf groeien :) Vergelijk maar eens hoe Fin nu al is veranderd.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:50

Ja idd, ik weet nog dat ik hier tips vroeg laatst over het wandelen in de wei met hem, dat hij 3 passen ver kon en dan onhoudbaar werd :+ Nu wandelt hij rustig de hele wei mee door :)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:51

Ja ik weet wel wie.

Diegene die je echt voor je moet winnen zijn de beste! ;)

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:52

Denk dat het een zalig sportarabje gaat worden.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:53

Moeilijk hoor, Yildiz... afscheid nemen...

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:39

Sterkte, Yildiz :(

Wij hebben besloten het verhaal rond het paard even te laten rusten, anders zou het een emotionele beslissing zijn. We gaan een maand wachten, als hij dan niet verkocht is gaan we er terug over nadenken. De timing is gewoon klote eigenlijk :(

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:00

Tieneke, ja idd erg toeval! Voor zover ik weet staat hij er daar prima bij hoor. Zoals Letiets al zei, een prachtig plekje :j (ben altijd beetje jaloers over wat hun daar hebben :P ).

Eline, vergeten in mn vorige reactie, maar wat een bijzondere manier van omgang bij je stalling := Ik snap dat je nu niet weer wilt verhuizen direct, want verhuizing hakt er idd erg in, maar kan goed begrijpen dat je er op die manier niet wilt blijven :x

Zo, zie net dat de startlijsten van zaterdag online staan, moet als laatste in onze categorie :P

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:07

set_elkol schreef:
Ik zei nog ik vergeet er een! verdorie.

en Vos van zoutenootjes maar die is niet zo actief hier :D


Hoi Katja, (en andere huiskamermensen!) het is al zeventien pagina's in het nieuwe topic, elf uur, en nog ben ik niet bijgelezen. Hellep -O- ! Morgen een nieuwe poging doen.

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:46

hihi, en dat in de eerste 24 uur van het topic _O-

Ik ga slapen, welterusten allemaal :*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:18

Letizia schreef:
Bedoel je Croupier? Die staat bij ons om de hoek, vroeger hebben Djuun en hij zelfs in de zelfde straat gestaan. Ik wist niet dat ie nog gedekt had! Staat trouwens op echt een heel leuk plekje :j

Ik kan het ff niet meer bij benen, ondanks dat ik vrij ben :')

Croupier....die heeft lang bij goede kennis van mij in training gestaan..
Triest dat hij voor zo weinig te koop staat.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:30

YildizArabs schreef:
Alle bieren zijn gewoon onwijs lief! <3
En allemaal weer anders. Vind echt dat n biererelatie echt veel dieper gaat dan met ander ras. Zal wel door hun geschiedenis komen denk ik, maar voor mij nooit ander ras. Ook geen ijsco :')

Overweeg je hem te kopen Tiene?

Is dat zo?
Ik heb nooit een AV gehad ook nooit echt gereden.
En Door is "maar" half en die woont natuurlojk in de opfok.
Ook al niet al te goed om een band op te bouwen.
En Jip is NRPS.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:32

Sieltjuh schreef:
Ja hallo mensen... hoe kan ik nou in vredesnaam dit bijhouden :')

Haha, ik kan het iig niet hoor!

Anoniem

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:35

Jaleesa, als je in Enschede zit moet je daarna maar een keer Mish komen meeten ofzo :D
Tieneke, kan me voorstellen dat jullie nog even wachten :j, ben benieuwd hoe het gaat lopen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:37

En Bonjoy, van harte gefeliciteerd! Fijne dag
En voorstellen..
Had ik net gedaan aangezien ik ook nieuw ben.
Maar voor de nog nieuweren dan ik.
Ik ben Saskia, 48 jr, getrouwd woonachtig in het mooie Leersum.
En we hebben 2 honden, 2 katten en 3 paarden.
Latoy, 20 jr met pensioen kruising KWPN- tuigpaard
Jip, 14 jaar internationaal endurance klasse 4
Door, 14 mnd half AV, half onbekend en de de dochter van Dostawa die weer de merrie van Annika is!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:46

Joyce, gefeliciteerd met je verjaardag!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:54

Ik heb wel het gevoel inderdaad dat AV een erg speciaal ras is :j neemt niet weg dat ik ook een band heb met Blue of Ilya maar met Set gaat het zoveel dieper... :+: