[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Al_Zawraa

Berichten: 2353
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:31

Ik meld me ook niet zo vaak in dit topic, mede ook omdat het zo rustig is..
Fijn dat het weer iets beter met je gaat, na 28 jaar je paard onverwachts moeten verliezen is ook niet niks :(:)
Klinkt als een geweldig kinderfeestje voor je dochter! Mijn nichtje had laatst zo'n zelfde feestje, helemaal vol was ze ervan <3

Bij mij is afgelopen zaterdag het eerste veulen geboren, nog 2 te gaan. In mijn topic staan al best wel wat foto's: [KS-MK] 3 Arabische veulentjes verwacht 2024
Zal er hier ook nog een paar plaatsen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:37

Al_Zawraa schreef:
Ik meld me ook niet zo vaak in dit topic, mede ook omdat het zo rustig is..
Fijn dat het weer iets beter met je gaat, na 28 jaar je paard onverwachts moeten verliezen is ook niet niks :(:)
Klinkt als een geweldig kinderfeestje voor je dochter! Mijn nichtje had laatst zo'n zelfde feestje, helemaal vol was ze ervan <3

Bij mij is afgelopen zaterdag het eerste veulen geboren, nog 2 te gaan. In mijn topic staan al best wel wat foto's: [KS-MK] 3 Arabische veulentjes verwacht 2024
Zal er hier ook nog een paar plaatsen :D

[ [url=m/HZdkDZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/thaAiT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4JiyRi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mq5iqn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knap en pittig ding <3 !

BarbaraNova, is niet niks, om na zoveel jaren afscheid te moeten nemen. Je mag jezelf best de tijd geven om dat te verwerken. Gelukkig wel een hele leuke verjaardag voor je dochter, zo te horen.

Hier doen we niets spectaculairs. Ik heb me moeten afmelden voor twee WE-clinics, omdat paard niet wil laden. Dus nu aan de slag met trailertraining. Toevallig daarnet een sessie gehad, wordt een werk van lange adem ;( . Verder is hij wel weer wat gekalmeerd van de lentekriebels en kunnen we lekker rijden en trainen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

Al_Zawraa schreef:
Ik meld me ook niet zo vaak in dit topic, mede ook omdat het zo rustig is..
Fijn dat het weer iets beter met je gaat, na 28 jaar je paard onverwachts moeten verliezen is ook niet niks :(:)
Klinkt als een geweldig kinderfeestje voor je dochter! Mijn nichtje had laatst zo'n zelfde feestje, helemaal vol was ze ervan <3

Bij mij is afgelopen zaterdag het eerste veulen geboren, nog 2 te gaan. In mijn topic staan al best wel wat foto's: [KS-MK] 3 Arabische veulentjes verwacht 2024
Zal er hier ook nog een paar plaatsen :D

[ [url=m/HZdkDZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/thaAiT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4JiyRi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mq5iqn.jpg]Afbeelding[/url] ]



wat een heerlijk snuitje, volg je gelijk op je andere topic! Gefeliciteerd met dit knappe kind er bij. Hou je de veulentjes zelf aan of gaan ze voor de verkoop?

@miereneter, oh niet laden is wel heel rot, heb je er altijd al problemen mee gehad of is het door iets gebeurd? Succes er mee, ik ga volgende week beginnen met het trailer trainen met de tweejarige fries van mijn werkgever, ding kan nog niets dus dat wordt heel leuk...

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:59

Ja Al_Zawraa, ik lees ook (stil) mee in je andere topic!

BarbaraNova, slim om zo vroeg te beginnen. Toen ik Amir als tweejarig van stal verhuisde, ging het zonder problemen. Waarschijnlijk wat overdonderd. Volgende keer op de trailer was samen met zijn beste vriend op buitenrit. Toen ging hij op de terugweg de trailer niet meer op. Gewoon niet. Had zeer ervaren staleigenaresse bij mij, maar hij weigerde categoriek. Toen heeft Paardentaxi Amsterdam ons 'gered'. Maar nu loopt hij hun trailer ook niet meer op.

Vandaar de training. Hij gaat er wel op nu, maar even hard er weer af. Dus ik zou hem in nood heus kunnen laden, als ik een razendsnel iemand heb om de achterstang dicht te gooien, en als die stang dan 400 kg paard houdt. Maar dat is geen manier van doen. Ik wil dat hij er zelf op loopt, zelf kiest om te blijven staan, en we in alle rust de stang kunnen dicht doen. En dan ook nog op de terugweg :+ .

Gaat tijd kosten, maar gaat wel lukken.

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:28

Hooi ik heb ook maar weer eens bij gelezen!

Barbaranova het hakt er wel in als je zo'n metgezel verliest.. :(:)
Gefeliciteerd met je dochter, was het geslaagd op de manege?
Oefening baart kunst met trailerladen.

Miereneter wel fijn dat het met rijden goed gaat!
Ik denk met trailerladen dat Malik er nu ook niet zomaar weer op stapt, ik had voor de verhuizing getraind om hem rustig erop te zetten en stang en klep dicht, maar geen tijd om ook het rijden te oefenen. Dus met dat ritje was hij natuurlijk wel overdonderd. Hij had het wel heel goed gedaan. Maar daarna is hij er niet meer op geweest dus geen idee of hij nog wil. Ik heb ook geen goede trailer nu maar in de toekomst wil ik daar toch ook weer eens mee aan de gang. Ik heb wel met de opleiding daar veel over geleerd dus dat is wel fijn, heb zat handvatten.

Roos, welkom!
Mooie zwarte stevige knul!
Hopelijk kun je lichamelijk het rijden nog aan want dat is wel heerlijk natuurlijk.

Ja Roma heeft al een mooi veulen en nog wat op komst, zo leuk altijd!

Met Malik gaat het wel lekker. We hebben afgelopen jaar met ups en downs getraind ernaast en binnenkort wil ik er toch wel weer eens op.
Eerst maar eens kijken hoe het zadel ligt.
En wat mooier weer is ook niet verkeerd. :')
Hij is sowieso heel gezellig en knap en we hebben het wel leuk samen. :))

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:07

Knap is hij zeker!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:28

Malik is echt leuk, waardoor had je vorig jaar met ups en downs getraind? Hij lijkt me heel relaxt van karakter, of is het schijn?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:30

Ik wilde zaterdag rondje gaan doen maar Vol dacht daar anders over, had net de rest de wei op gelaten en dat hij dus niet gelijk ook naar zijn wei kon, was hij het niet mee eens, 25 lentes maar dan nog steigeren en schijnbewegingen in stal voor zijn deur, heel veel haast om naar buiten te gaan, naar de wei dan wel te verstaan dus heb het maar gelaten anders kan ik er donder op zeggen dat hij heel de weg buiten zo blijft, daar had ik echt de energie niet voor...

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:30

miereneter schreef:
Knap is hij zeker!

<3

Barbara hihi ja hij dacht ook, ik wil ook op de wei! :=
Er zijn maar weinig paarden die op dat moment rustâg blijven als het routine is.

Malik heeft elke keer wat, hij doet vaak ook domme dingen zoals door de draden rennen enzo. :+
Maar de laatste tijd ging hij best goed, alleen nu toch weer niet.
Opeens loopt hij weer als een slak en is zuur tegen de ponies. Ik ben een behandeling gestart tegen maagzweren, eens kijken of hij daar anders van wordt.
Qua huisvesting/verzorging zou het niet voor de hand liggend zijn maarja hij blijft van die vage klachten houden.
Eerst dacht ik nasleep van de peesblessures, en ook de ongelukjes elke keer, maar nu wordt het wel tijd om eens wat anders te proberen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:42

Normaal heeft Vol er niet veel van om even achter te blijven, ze staan altijd gescheiden en gaan vaak om beurten (hengsten gedoe) maar hij is slim, weet precies dat ze nu de wei op mochten ipv paddock...

Die Malik, anders keertje door laten meten? Soms kan je gewoon je vinger er niet op leggen...

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:45

MirandaMalik schreef:
Malik heeft elke keer wat, hij doet vaak ook domme dingen zoals door de draden rennen enzo. :+
Maar de laatste tijd ging hij best goed, alleen nu toch weer niet.
Opeens loopt hij weer als een slak en is zuur tegen de ponies. Ik ben een behandeling gestart tegen maagzweren, eens kijken of hij daar anders van wordt.
Qua huisvesting/verzorging zou het niet voor de hand liggend zijn maarja hij blijft van die vage klachten houden.
Eerst dacht ik nasleep van de peesblessures, en ook de ongelukjes elke keer, maar nu wordt het wel tijd om eens wat anders te proberen.


Wat enorm lastig als ze van die vage klachten hebben. Bij een ongeluk weet je tenminste nog waar het zit en wat het is, al heb je dat natuurlijk ook liever niet.

Hoop dat de behandeling soelaas brengt.

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:37

Ja ik wil wel een keer verder laten kijken, al kunnen ze vaak ook niks vinden bij vage klachten. En daarom juist eerst maar zoveel mogelijk uitsluiten. Ook omdat het juist de goede kant op ging.

Malik weet ook precies dat ze nu weer op de wei gaan, houdt het heel goed in de gaten en wil ook zelf bepalen welke wei. :=
Want ze mogen nu eerst eventjes op de kleine wei, maar als ik aan kom loopt hij naar de ingang van de andere wei, zo van:"hierheen vrouwtje!" _O-

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:04

ja met doormeten kom ik vaak verder als met een dierenarts, ligt er ook wel beetje aan wat de klacht is natuurlijk...maar bij vage klachten kom ik vaak niet ver...

Ze zijn zo slim die paarden, hebben nu bij de buurman alpacas lopen, nou die zijn dus echt dood eng vinden mijn paarden. Geloof dat de bruine een hengst is (noem je dat bij die beesten ook zo?) en die komt in galop en hoop kabaal aan gerend als ik met mijn paardje er langs kom, ding is echt niet bang...vreemde wezens haha

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:57

Afbeelding
Afbeelding

dat wachten tot je weer eens naar buiten mag...duurt zo lang! (staan iedere dag al paar uurtjes op de wei maar toch niet genoeg volgens meneer...)

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:52

BarbaraNova schreef:
[ [url=m/LveeRF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jN3lmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

dat wachten tot je weer eens naar buiten mag...duurt zo lang! (staan iedere dag al paar uurtjes op de wei maar toch niet genoeg volgens meneer...)


Die blik :D .
Knap paard!

Hier nog niet op het land, het is veen en nog te nat. Gelukkig is de winterpaddock hier gigantisch, dus ruimte komen ze niet tekort. En met dit soort weer kan de grond eindelijk beginnen drogen.

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:28

Zo mooi die kleur, Barbara <3
Gras is toch veel lekkerder dan hooi natuurlijk! :9
Alpacas zijn wel grappig vind ik, of de paarden hier ze ook grappig vinden..dat denk ik niet. :D

Hier is het altijd droog dus ze zouden er in de winter wel op kunnen maar ik heb niet zoveel gras en omdat Zosja heel hoefbevangen gevoelig is mogen ze ongeveer vanaf april tot november halve dagen. Nadat ze opgebouwd zijn.
En verder mogen ze wel altijd los lopen en hooi eten alleen vinden ze zichzelf heel zielig zonder gras... :+

Bij Malik is er wel vaak een reden waarom hij niet in orde is en je ziet ook niet alles, wie weet wat hij allemaal uitvreet. :')
Maar de klachten lijken gewoon wel veel op maagklachten, maar omdat hij altijd hooi heeft, altijd los loopt, geen stress of heftige training heeft verwacht je dat niet zo snel. Maar hij gaapt wel regelmatig en vindt aanraking soms niet fijn, hij is vaak rustig en in ene heftig zonder duidelijke aanleiding, en was de laatste tijd ook zuur tegen de pony's en met trainen liep hij op de rem. Maar aansingelen enzo vindt hij wel prima. Nou ja, de dierenarts vond het wel een goed idee om te proberen want het komt toch vaak voor. En de pony's zijn aan het hoesten dus kunnen ze allemaal twee keer per dag hun emmertje met medicijnen krijgen. :+

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:52

Deze moest ik ff delen hoor, iemand die de nh opleiding doet die ik ook heb gedaan komt vaak trainen met de pony, Malik wilde graag ook wat trucjes laten zien dus we hadden steigeren en liggen gedaan en ze had wat foto's gemaakt.
Kijk de knapperd nou! <3
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:16

Gaaf dat hij dit kan. En hij is inderdaad heel knap!

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Ja hij vindt dit soort dingen super leuk om te doen.
Ik was laatst aan het oefenen om hem tegelijk met Zosja te laten liggen, maar Zosja gaat altijd heel snel liggen en is te ongeduldig om lang te blijven liggen. En Malik neemt altijd ruim de tijd om te gaan liggen, eerst een goed plekje graven enzo, als hij dan ligt blijft hij ook netjes wachten totdat ik vraag of hij weer opstaat. Maar tegelijk werkt dus niet want tegen de tijd dat Malik ligt is Zosja allang weer omhoog gekomen. :')