JM Nawar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yashmina

JM Nawar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 14:28

hallo allemaal,
Kent iemand de hengst JM Nawar?
Wie heeft er een zoon of dochter van hem en hoe zien die eruit?

Ik ben er heel benieuwd naar omdat ik hem binnenkort waarschijnlijk ga rijden... Haha!
Afbeelding

griebels

Re: JM Nawar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:48

Is het een goedgekeurde hengst? Heeft hij al gedekt?

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:46

De voorgeschiedenis van JM Nawar is redelijk triest en moet me dunkt niet op een publiek forum staan. Hij heeft een tijdje bij Erik Dorssers gestaan en werd daarna (met reden) gecastreerd.

Het lijkt me dan ook vreemd dat je spreekt van een hengst, nu hij al sinds 2005 als ruin door het leven gaat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:51

Vertel eens dan?

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:55

ik denk dat jij niet lezen kan

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:05

Ik kan prima lezen en als jij het niet had aangehaald was ik er niet over begonnen.

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 11:10

Ik weet dat hij nu geen hengst meer is, maar hij was bekender toen hij nog hengst was toch?

Ik zou graag wat meer weten over zijn show carrière...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:53

Dat wil Sigrid niet vertellen want er schijnt zich iets voorgevallen te hebben waardoor de hengst gecastreerd is.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:00

JM Nawar was een erg succesvol showpaard, en tevens BAPS goedgekeurd met een 1e premie. Hij heeft geen nakomelingen. Een en ander ligt erg gevoelig aangezien de hengst in gerechtelijke procedures betrokken was. Sommigen blijken hier geen respect voor te kunnen opbrengen. Ik heb het complete showpalmares van JM Nawar beschikbaar, mail me even privé.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:15

Joh, het is niet eens terug te vinden via Google en er zijn zat hengsten in gerechterlijke procedures geweest. Als jij op die eerste post nu gewoon had geantwoord dat er helaas geen nakomelingen zijn had er geen haan naar gekraaid.

Je moet geen slapende honden wakker maken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:26

het meisje vraagt gewoon wat info over het paard.. dus ben het wel een beetje eens met bovenstaande reactie.. en daar kan die gerechterlijke procedure buiten worden gehouden, ze wil gewoon wat over het paard weten en niet over dramatische toestanden er omheen, sigrid, je begon hier zelf over, dus maak je wel een beetje slapende honden wakker inderdaad.. Als je al geen info meer mag vragen over een paard waar is het forum dan nog voor..

ArabianStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:33

Nawar heeft nooit gedekt. Als je vragen hebt, neem gerust contact op met ons, hij heeft hier 5 jaar lang op stal gestaan en Erik kan je alles over deze ruin vertellen.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:46

Yep, ik ken hem, heeft ooit nog bij Paul Lamers in training gestaan (+/- 9 jaar geleden), onze merrie stond daar destijds ook in training vandaar.....

Ik herinner mij dat ze op show door de gangen moesten doordraven omdat de hengst anders niet meer onder controle te houden was.

Zijn voormalige eigenaresse reed met hem jumping als ik mij niet vergis (of ik moet echt wel fout zijn), ik herinner mij dat hij op een show of hengstenkeuring uit de ring gesprongen was die was afgezet met hindernissen.

een jaar of twee geleden heb ik hem ergens op een show in België gezien, in de stallen van Bluebell, ik dacht dan bij mezelf dat hij bij Eric eindelijk in goede handen was gevallen. Nu als ruin zal hij het gelukkigst van allemaal zijn denk ik.

Doe hem de groeten van mij, hij was één van de eerste hengsten waar ik eigenlijk als jonge meid mee in contact kwam ivm showgebeuren etc. zoiets blijft je altijd bij... Knipoog

groetjes Janna

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:40

ik vraag me af waarom Nawar geen nakomelingen heeft...? weet iemand dat?

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:24

AndiraStud schreef:
Yep, ik ken hem, heeft ooit nog bij Paul Lamers in training gestaan (+/- 9 jaar geleden), onze merrie stond daar destijds ook in training vandaar.....

Ik herinner mij dat ze op show door de gangen moesten doordraven omdat de hengst anders niet meer onder controle te houden was.

Zijn voormalige eigenaresse reed met hem jumping als ik mij niet vergis (of ik moet echt wel fout zijn), ik herinner mij dat hij op een show of hengstenkeuring uit de ring gesprongen was die was afgezet met hindernissen.

een jaar of twee geleden heb ik hem ergens op een show in België gezien, in de stallen van Bluebell, ik dacht dan bij mezelf dat hij bij Eric eindelijk in goede handen was gevallen. Nu als ruin zal hij het gelukkigst van allemaal zijn denk ik.

Doe hem de groeten van mij, hij was één van de eerste hengsten waar ik eigenlijk als jonge meid mee in contact kwam ivm showgebeuren etc. zoiets blijft je altijd bij... Knipoog

groetjes Janna

In Borgloon stak hij plots weer de kop op.

Nawar heeft bij mij hier in de buurt op manege gestaan, ik volgde samen met de eigenaresse springlessen en heb meermaals gezien dat hij eigenlijk niet zo makkelijk was.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:16

ik ben gaan googlen voor je en er staat dat hij op een veiling is verkocht.

JM Nawar, Hengst 1991, Warandes Plakat x Neponumiz 3000,-

er staat bij dat dit in september 2004 is geweest bij een stille verkoop!

ook kun je op het net vinden dat hij Senior Champion Stallion was

Afbeelding

J.M. Nawar
(Warandes Plakat x Naponumiz)
Breeder/Züchter: J.J. Mattens/Belgium
Owner/Besitzer: E. Dorssers/Holland

hoe en wat verder staat er niet bij, als ik nog wat kan vinden dan post ik het voor je! Haha!

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:35

bedankt voor alle informatie!

ik heb hem nu al een paar keer gereden en hij is echt een braaf paardje! Haha!

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:07

Ooh, wat leuk Tong uitsteken