Welsh Cob en Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Welsh Cob en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 20:03

Zijn er mensen op Bokt die endurance rijden of hebben gereden met hun Welsh Cob? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe hoog (of laag Knipoog ) eindigen jullie? Hoe trainen jullie? Draven of gelopperen jullie vooral veel? Hoe zat het met de hartslagwaardes etc. etc.?

Westernfreak

Re: Welsh Cob en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:54

Arwenlune reed met haar Welsh Cob endurance, misschien haar eens een pb sturen ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:31

Kennis van me was klasse II met haar Welsh Cob. Pet-Pet is een kleine Welsh (1,40m) maar hij deed het goed.
Klasse IV winnen is redelijk een illusie, maar verder kan het uitstekend.
Training ligt ook erg aan het paard. Sommigen kunnen eindeloos draven, waar anderen liever stukken galoperen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:53

Bedankt allebei!
Overigens zal klasse IV net zo min een illusie zijn voor Welsh Cobs als dat voor Fjorden is. Tja, ze zullen niet vooraan eindigen, maar ik ben er van overtuigd dat ze 'm met goede training zouden kunen uitlopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:35

VeerenAshley schreef:
Bedankt allebei!
Overigens zal klasse IV net zo min een illusie zijn voor Welsh Cobs als dat voor Fjorden is. Tja, ze zullen niet vooraan eindigen, maar ik ben er van overtuigd dat ze 'm met goede training zouden kunen uitlopen.

Jawel hoor, er zijn Fjorden die klasse IV starten, dus waarom een Cob niet.
Maarre, bij-de-weg, wat doe jij aan de andere kans van het plasje?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:18

Studeren! Maar begin juni kom ik weer terug gelukkig. Mijn pony staat nl. momenteel op een pensionstal en ik vind het maar niks om haar zo lang niet te zien. Nou ja, het studeren hier heeft me wel een baan opgeleverd, dus het is niet voor niets (en het is natuurlijk ook gewoon interessant).
Hoe is het met jullie Cob (heet hij niet Morris)?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:21

Hhhmmm, dan had ik toch overwogen om haar mee te nemen. Hoewel, paarden hebben is een dure grap aan die kant. De planning is Yorkshire in mei, combi maken?
Morris doet het wel goed, al kost het iets meer tijd dan ik voorzien had. Gister voor het eerst sinds lange tijd weer in het bos gewandld. Hij was erg opgewonden en kijkerig, maar hij liet zich goed corrigeren.