foto waxwing hillbilly...wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

foto waxwing hillbilly...wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:29

ik weet dat waxwing hillbilly al overleden is en ik weet ook dat hij op stal lovejoy heeft gestaan,daar stond toen ook een foto van hem op,
nu heb ik bij de links van het nwpcs gekeken en daar bij site,s stal lovejoy ingeklikt maar ik krijg een rare site van een hotel steeds,

wie heeft er een foto van hillbilly??

shadowman

Re: foto waxwing hillbilly...wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:01

[url]http://www.vennebosstud.nl/Foto's/W.Hillbillly.jpg

hij staat op de site van Vennebos bij overzichten.

shadowman Extreme duivel

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:27

Afbeelding

Ook de vader van mijn hengst.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:23

werkelijk waar een prachtige hengst,jammer dat hij niet meer leeft.
ook al zijn zonen en dochters spreken mij erg veel aan.

zonen:
powys fizz
powys sand
lowland damon

en meer ken ik er niet.
dochters :
powys swyn
powys seren
Vennebos Ginger

en dit zijn de enige dochters die ik ken,

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:31

Wij hebben Sundancer Ready to Fly gefokt uit Sunwillow Saas-Fee v. Foxhunter Tern x Sunwillow Bernina. Dit is ook een zoon van Waxwing Hillbilly.

Wij hebben ook 2 dochters van hem gehad. Sunwillow Zing en Sunwillow Zabaglione

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:42

ik denk dat vele mensen die hillbilly kent het met me eens is dat hij een prachtige hengst is....ook zijn nakomelingen zijn niet mis

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:01

Ik vind het zo jammer dat de hengst niet meer leeft. Hij was echt geweldig. Gelukkig heb ik een super zoon van hem.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 21:03

het is ook vreselijk jammer dat hij niet meer leeft,anders had ik hem wel direct op winoa willen zetten.

damon is idd ook een erg mooie hengst...ook hij lijkt op hillbilly kwa bouw.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:25

Ja klopt, Damon is een kopie van zijn vader. En de veulens van Damon lijken ook erg op hem.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 20:09

Melanie5 schreef:
Ja klopt, Damon is een kopie van zijn vader. En de veulens van Damon lijken ook erg op hem.

fizz is ook precies hillbilly..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:22

Heb jij mooie foto's van Fizz? Wie is zijn moeder?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:20

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:06

Waxwing Herrod en Waxwing Hurricane waren toch wel de echt beroemdere (en zelfs nog betere) volle broers van Hillbilly. Kijk maar eens op www.waxwingponies.com. Overigens, in Nederland staan nog een hengst uit dezelfde moeder als Hillbilly: de hengst Waxwing Halcyon, die op stal Vennebos staat (www.vennebosstud.com). Van dezelfde vader was er Pentyrch Viking.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:19

Joost, hoe kan het dat de ene hengst beter is dan de andere terwijl ze precies dezelfde afstamming hebben? Herrod, Hurricane en Hilbilly lijken heel erg op elkaar, toch?

Halycon vind ik een mooie hengst, maar ben niet zo'n fan van zijn vader lijn (tsja, is persoonlijke mening Tong uitsteken, houd niet zo van Springbourne ponies)).

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 07:59

Melanie5: ook ik zie er heel anders uit dan mijn broer. Hij is 1.98m, ik maar 1.87m, om iets aan te geven. Hij heeft bruine ogen, ik blauwe. Zo merk je dat ook bij ponies. Baledon Jeremiah en Baledon Jonathon zijn volle broers. Jeremiah is schimmel en kan geen bruin fokken, omdat hij homozygoot schimmel is. Jonathon is bruin en kan geen schimmel fokken bij een gekleurde merrie.

Het feit is dat bij iedere kruising de moeder de helft van haar eigenschappen doorgeeft en de vader de helft van zijn eigenschappen. Bij iedere volle broer en volle zus bestaat die helft uit een collectie andere eigenschappen. In theorie bestaat het zelfs zo dat een volle broer en volle zus helemaal geen eigenschappen van dezelfde ouder vererfd hebben als precies te tegenovergestelde eigenschappen vererfd zijn.

Het verschil zit hem een beetje in fokzuivere eigenschappen. waar de ouder homozygoot voor is, is altijd een zekere keus. Maar, homozygote ponies voor alle eigenschappen bestaan niet. Als je goed oplet geeft een pony de ene keer de moeder door en de andere keer zijn/haar vader door. Zo kan het dus in theorie ook nog zo zijn dat een pony alleen maar eigenchappen heeft gekregen van vadersmoeder en bijvoorbeeld niks van vadersvader. Een redelijk heftige constatering dus.

Selectie maakt die verschillen uit. Bij iedere keer moet je keuzes maken: is deze pony uit deze combinatie dichter bij mijn doel of verder van mij doel.

Ik geloof dat Hillbilly zeker een beter dan gemiddelde vererver was. De constatering dat zijn broers beter zijn, doet daar niks aan af.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:51

Ok dat is duidelijk. Eigenlijk wel logisch ook Tong uitsteken. IK lijk ook niet op mijn broertje. Weet jij of Hillbilly meer op zijn vader lijkt of op zijn moeder? Heb wel foto's van Cantreff Glory, maar niet van de moeder.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:42

Hier een foto van de 3/4 zus van Hetty:

Afbeelding (c) Joost van Gestel

Dezelfde vader (Revel Chip) en de moeders zijn halfzussen (Revel Hipip en Revel Heulyn). Van Hetty heb ik wel foto's gezien, waarschijnlijk in het jaarboek of zo in een artikel over Waxwing.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 19:39

deze pony,s spreken mij erg veel aan,dat is de reden waarom ik toch voor fizz heb gekozen,hij is niet zo extreem maar toch op en top welsh.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:47

Ja idd, dat vind ik ook. Voor mij heeft Damon alles wat ik zoek in een Welsh: stevig beenwerk, veel gang, sterke achterhand, sprekend koppie en een top karakter.
Kleurtje is een extraatje Tong uitsteken