georganiseerde reis naar wales in augustus...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

georganiseerde reis naar wales in augustus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 13:39

Ik wil dus met mijn vader dit jaar naar (ik geloof) wales om daar naar de grote keuring te gaan van welshponies en ander beestenspul, dit is al jaren lang een grote wens van ons beide maar we hebben geen idee of er ook georganiseerde reizen zijn die daar naar toe gaan, dus bij deze wie weet wat ?

descob

Re: georganiseerde reis naar wales in augustus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:23

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 09:10

Bedankt !

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 09:13

UUHHH, bij de eerste link benje de t vergeten en dan kom je dus op een ransige site .

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:13

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 12:30

Ja die bedoel ik dus , kon even niet op de naam komen.

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:36

Katoo71 schreef:
UUHHH, bij de eerste link benje de t vergeten en dan kom je dus op een ransige site .

haha, pardonnez-moi, dat was uiteraard niet de bedoeling Clown

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:38

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:09

haha, bedankt !

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:30

Topcob was me net voor, haha. Is echt een aanrader, de Royal Welsh! Succes.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 14:14

Mag ik dan vragen aan de gene die al is geweest hoe die de reis hebben geregeld ?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:16

Wij gaan altijd met de boot vanaf Hoek van Holland. Dit is van StenaLine geloof ik. Moment, zal even zoeken.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:17

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:27

Kanaaltunnel komt niet dichterbij Wales aan dan de boot naar Harwich, hoor. Voor Wales kun je uitstekend de boot naar Harwich nemen.
Als je naar de show wilt, denk ik wel dat je je onderdak ruim van te voren moet boeken, er komt nogal wat volk op af Tong uitsteken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:13

klaasjuhhh schreef:
http://www.stenaline.nl/stena_line/nl/h ... lands.html

Je kan ook met de kanaaltunnel vanaf Frankrijk, moet je hier wel wat verder rijden maar dan zit je in engeland dichterbij Wales. Hier heb ik geen ervaring mee.

Heb jij enig idee waar Builth Wells ligt? Goede reis over Calais. Tegen de tijd dat jij bij Londen bent, zit ik in Builth Wells al aan een Lager en ben ik minder geld kwijt aan overtocht en brandstof.
Welliswaar is Dover een schamele 15km korter, maar daar staat tegenover dat je 240km MEER moet rijden voordat je aan de oversteek begint. Dat is ongeveer 3 uur reistijd, waarbij je ook nog eens het voordeel hebt 's nachts te varen vanuit Hoek van Holland, zodat je fris en monter aan je trip in Engeland begint. Via Calais in een dag ga je niet redden, dus overnachten moet je toch, kun je dat net zo goed op de boot doen.
Het is vanaf Bennekom, via Calais naar Builth Wells 810km. Vanaf Harwich is het 450km naar Builth Wells, dat is te doen in een dag, al ben je wel bek-af als je aankomt.
Goede reis..........

Cymru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:28

Mensen, take a flight to Cardiff of Birmingham of Bristol... Rent a car. Is super snel en voordelig als je op tijd!! boekt.... en je bent niet bek af. Kom al in wales vanaf 1986, vliegen is het best.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:35

Cymru schreef:
Mensen, take a flight to Cardiff of Birmingham of Bristol... Rent a car. Is super snel en voordelig als je op tijd!! boekt.... en je bent niet bek af. Kom al in wales vanaf 1986, vliegen is het best.

Vlieg ze. Weet je wel wat het kost om 400kg aan auto-onderdelen over te vliegen? Kost mij niks extra met de boot...........

Cymru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:52

ikke schreef:
Cymru schreef:

Vlieg ze. Weet je wel wat het kost om 400kg aan auto-onderdelen over te vliegen? Kost mij niks extra met de boot...........

Je hoeft mij niets te vertelllen over kosten, dit is volgens mij een welsh pony topic en geen auto topic! Ben volgende keer dan wat duidelijker waarom je naar engeland gaat, en waarom met de boot!! Niet moeilijk hoor rijden met het stuur rechts!!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:12

Vliegen is tegenwoordig inderdaad het goedkoopste, maar dan moet je inderdaad niet in de schroothandel zitten Knipoog

Overigens is volgens mij Rotterdam-Hull ook een hele plezierige verbinding. Ik heb daar hele goede herinneringen aan. Doet me ook denken aan de "cruise-veerboten" in Finland. In vergelijk daarmee zijn die korte veerboten maar pontjes. En je kan beter uitrusten op een luxe boot dan zitten te jakkeren aan de linkse kant van de weg.

http://www.poferries.de/tourist/content ... terdam.htm

van Hull naar Builth Wells is het 363 km
van Harwich naar BW is het 455 km
van Sheerness naar BW is het 404 km
van Dover naar BW is het 440 km

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:04

joostvangestel schreef:
Vliegen is tegenwoordig inderdaad het goedkoopste, maar dan moet je inderdaad niet in de schroothandel zitten Knipoog

Overigens is volgens mij Rotterdam-Hull ook een hele plezierige verbinding. Ik heb daar hele goede herinneringen aan. Doet me ook denken aan de "cruise-veerboten" in Finland. In vergelijk daarmee zijn die korte veerboten maar pontjes. En je kan beter uitrusten op een luxe boot dan zitten te jakkeren aan de linkse kant van de weg.

Jaaaa, boot naar Hull is geweldig, in principe ook mijn eerste keuze als het ook maar een beetje kan, heerlijk buffet zowel voor het diner als het ontbijt en lekker relaxt reizen. Helemaal perfect!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:50

Cymru schreef:
Je hoeft mij niets te vertelllen over kosten, dit is volgens mij een welsh pony topic en geen auto topic! Ben volgende keer dan wat duidelijker waarom je naar engeland gaat, en waarom met de boot!! Niet moeilijk hoor rijden met het stuur rechts!!!

Vliegen is gewoon geen zak aan. Je ziet niks en het kost nauwelijks minder geld, tenzij je alsnog bereid bent een hoop te rijden. Nou, kun je net zo goed gewoon met de auto gaan, relaxed, je ziet nog eens wat en als je er zat van bent stop je bij een pub en eet je wat of maakt een stadje onveilig.
En of ik nou links of rechts zit te sturen interesseerd me geen lor, ik heb beide voor de deur staan.

Cymru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:07

ikke schreef:
Cymru schreef:

Vliegen is gewoon geen zak aan. Je ziet niks en het kost nauwelijks minder geld, tenzij je alsnog bereid bent een hoop te rijden. Nou, kun je net zo goed gewoon met de auto gaan, relaxed, je ziet nog eens wat en als je er zat van bent stop je bij een pub en eet je wat of maakt een stadje onveilig.
En of ik nou links of rechts zit te sturen interesseerd me geen lor, ik heb beide voor de deur staan.

Als je 7 keer per jaar naar wales gaat, is het zeer onvoordelig om met je eigen auto te gaan, en nog saai ook. Ben liefst zo snel mogelijk op plaats van bestemming in dit schitterende land!! Maar zo ieder zijn ding toch!? Vlieg meestal naar cardiff, dan met de auto naar b en b in Llyswyn. Is ongeveer een uurtje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:19

Cymru schreef:
Als je 7 keer per jaar naar wales gaat, is het zeer onvoordelig om met je eigen auto te gaan, en nog saai ook. Ben liefst zo snel mogelijk op plaats van bestemming in dit schitterende land!! Maar zo ieder zijn ding toch!? Vlieg meestal naar cardiff, dan met de auto naar b en b in Llyswyn. Is ongeveer een uurtje.

Ach, of je drie of zeven keer gaat......
Maarre, hoeveel tijd ben jij kwijt van deur tot deur en wat kost je dat?

Cymru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:47

ikke schreef:
Cymru schreef:

Ach, of je drie of zeven keer gaat......
Maarre, hoeveel tijd ben jij kwijt van deur tot deur en wat kost je dat?

Ga voornamelijk op vrijdagavond weg ben meestal rond 9 uur half 10 op schiphol. (is 3 kwartier rijden) half 11 vetrekt vliegtuig naar cardiff. Komen dan rond half 11 engelse tijd aan. Bagage pakken, auto huren en dan op weg. Rijden dan precies 1 uur naar plaats van bestemming. Is 20 minuten van builth wells. Dus bij elkaar ben ik maximaal 4,5 uur onderweg.
Vlucht kost als je op tijd boekt bij BMI baby ongeveer tussen 40 en 60 Eur. Hetzelfde ben je kwijt voor een auto per dag.