Wat vinden jullie van deze hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vales

Wat vinden jullie van deze hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 22:05

Deze pony heeft een hele tijd (ongeveer half jaar) stil gestaan omdat het meisje waarvan hij is zelf niet kwam door omstandigheden en iedereen deed af en toe een beetje uitmesten en losgooien. Ik verzorgde deze pony al zo'n beetje zijn hele leven als de eigenaar niet kon komen dus kon het niet over mijn hart verkrijgen om die pony zo te laten staan want het is echt een leuk beestje dus heb ik met dat meisje afgesproken dat ik zijn verzorging zou overnemen. Aangezien ik zelf ook nog een tinkertje heb heb ik nu 2 meisjes voor hem gevonden die 4 dagen in de week lekker met hem bezig gaan lekker knuffelen, lange rondjes wandelen enz.

Ik ben er sinds 2 maanden weer mee bezig, en sinds een halve maand zijn die 2 meisjes er dus ook leuk mee bezig. Hij was heel vervelend/druk en erg bijterig maar begint het nu weer een beetje af te leren en wordt langzaam maar zeker weer de lieve pony die hij vroeger was en we gaan ook maar weer eens langzaam beginnen met het opbouwen van zijn conditie.

Hij zou papieren hebben volgens de eigenaar maar ik ben nog niet te weten gekomen wie zijn ouders dan zouden zijn, en het zou een welshje moeten zijn, wat volgensmij ook wel zo is Tong uitsteken (heb niet zo heel veel verstand van welshjes)
Het is een hengstje van ongeveer 5 a 6 jaar en hij heet Ranger, misschien kennen mensen hem nog wel hij is van Brechtje hier op bokt.

Sommige foto's zijn een beetje bewogen maar voor een eerste indruk is het wel genoeg denk ik, dus wat vinden jullie van hem?

Afbeelding

http://img529.imageshack.us/img529/9800/007nh3.jpg

http://img45.imageshack.us/img45/7743/008jf8.jpg

http://img76.imageshack.us/img76/560/009jg1.jpg

http://img236.imageshack.us/img236/2986/010qd1.jpg

http://img117.imageshack.us/img117/961/011hj9.jpg

http://img117.imageshack.us/img117/3369/013rm1.jpg

Afbeelding

Muzefee

Re: Wat vinden jullie van deze hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:25

Leuk diertje, zit een leuk koppie op, maar vind het verder van de foto's moeilijk te beoordelen. Zijn een beetje veel van achteren genomen etc.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 22:32

Dankje voor je reactie Knipoog
De pony rent nogal veel dus om een foto te maken als hij los staat is zowieso zeer moeilijk, alle foto's van de zij of voorkant zijn heel erg bewogen dus die heb ik er maar niet bij gezet Knipoog

Ze hebben nog wel een duidelijke van het wandelen gemaakt maar daar zie je verder ook weinig op:
Afbeelding

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 07:11

Verder niemand??

Mensen kijken altijd alleen maar reageren niet Tong uitsteken

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 07:28

Ik vind het een super leuk welsh hengstje! Is denk ik een A welshje? Als hij lastig is, is castreren misschien wel verstandig, vooral als er kinderen mee moeten rijden en verzorgen! Of staat hij voor de kar?

amour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 07:50

ik vind hem echt heel schattig mooi hoofdje en lekker vrolijk op de foto

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:12

Je kunt hem niet echt beoordelen en ik denk dat het meer thuis hoort bij ITP...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:16

Wat een lekker ding! Mooi koppie en een eigenwijze blik. De eerste in druk is erg leuk.
Maar zoals Welshfanatic al zegt, kan niet echt zn bouw ofzo beoordelen.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 15:36

Het is inderdaad een a-tje. De eigenaar wil hem niet laten castreren geloof ik dus dat zit er niet in en hij loopt niet voor de kar omdat ik verder niet kan mennen.

Voordat ik mijn eigen paardje kreeg deed ik hem ook nog elke dag en toen kon er een meisje van 6 mee wegrijden. Het is denk ik echt puur en alleen omdat hij toen dat meisje niet kwam geen aandacht heeft gekregen, en het blijft een hengst natuurlijk en hij is toen niet goed op zijn plaats gewezen. Sinds ik er weer mee bezig ben en streng voor hem ben is het bijten bijna weg en hij wordt weer minder druk.

Ik heb helaas alleen maar duidelijke foto's van de zijkant van vorig jaar, die zal ik wel even laten zien. Toen had hij wel nog korte manen, we zijn nu inmiddels een jaar verder Knipoog:

http://img222.imageshack.us/img222/8295/dsc00221co6.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/3417/dsc00128md5.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/3194/dsc00130vf2.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/6862/dsc00131bj5.jpg

Nog een beetje vage foto van 2 maanden geleden: (zijn hoeven zijn hier nog veelste lang, het was echt niet goed ik weet het, hier begon ik hem net weer te doen, een paar dagen later heb ik ook meteen de hoefsmid voor hem laten komen en hij loopt er nu weer netjes bij)

http://img237.imageshack.us/img237/744/dsc00090wo4.jpg

Marinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:39

Mooie pony Haha!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:42

Wat een lekkerding Kwijl
Hij kan ook mooi lopen Ja Haha!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:42

super !!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:14

Misschien is het leuk om je koetsiersbewijs te gaan halen en een mencursus daarbij te doen. Is echt onwijs leuk om bv wedstrijden te starten in het tuig! Dressuur en vaardigheid is al snel realiseren. Hij lijkt me er erg mooi voor! Misschien is er iemand die je kan helpen hem te beleren ofzo.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:34

leuke pony hoor!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:38

Tis een mooi beestje Vales, vind hem echt supermooi!!
Misschien idd een idee om hem te beleren voor de kar (ik heb dit in een ver verleden wel gedaan, maar denk niet dat ik het nu nog kan Haha! anders had ik je graag geholpen!)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:40

mooi beessie idd

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:09

Hey,

Ik dacht al...dat lijkt Ranger wel

Wereld is weer klein Knipoog

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:13

Leuk dier, veel succes met het verzorgen. Wel fijn dat je nog 2 andere hebt gevonden zo kan die tenminste echt even lekker eind wandelen. Zo krijgt die ook lekker de aandacht die die verdient!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:20

Leuk koppie en ik ben al geen welsh fan. Dus dat zegt wat Lachen
Dat lange haar staat hem wel veel leuker dan dat korte!
En zoals al is gezegt lijkt mij hem voor de kar ook een leuke optie.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:21

mooie pony hoor.
zal idd wel een welsch mountain zijn.
jammer dat je geen recente foto's van opzij hebt.
ik vind hem op die andere foto's lang niet zo mooi als hij nu lijkt, hij lijkt uit verhouding, zware voorhand, arme achterhand.
weet niet of dat nu nog zo is?
kan ook met bespiering te maken hebben denk ik.

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:47

heej echt een mooie pony hoor,, leuk koppie ziet er goed uit..Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:09

Marigold schreef:
ik vind hem op die andere foto's lang niet zo mooi als hij nu lijkt, hij lijkt uit verhouding, zware voorhand, arme achterhand.
weet niet of dat nu nog zo is?
kan ook met bespiering te maken hebben denk ik.

Hoi,
dat komt dus helaas doordat de eigenaresse er al minstens 3/4 jaar niks meer meedoet. Valeska doet haar best, maar ze heeft het druk met school en dr eigen tinker. Het arme beestje was afgelopen zomer tegen iedereen gemeen, puur omdat hij geen aandacht, liefde en beweging kreeg. Gelukkig doet Vales hem nu alweer een tijdje en merk je echt verschil. Het is een heel mooi beestje, goed karakter ook in principe. Het is alleen jammer dat je met alle beslissingen die je neemt de eigenaar moet hebben. Ik ben blij dat hij zo'n goeie (pleeg)eigenaar heeft. Mooi werk Vales! OK dan!

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:27

Bedankt voor jullie reacties Knipoog

@ ravelli: Dat is inderdaad Rangertje Tong uitsteken ik doe hem nu weer, Brechtje heeft geen tijd door "omstandigheden"

@ Marigold: De pony is niet heel erg gespierd, is hij zeker wel geweest maar omdat er echt een tijd niets mee gedaan is is hij alles weer kwijt helaas.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:30

mirm schreef:
Misschien is het leuk om je koetsiersbewijs te gaan halen en een mencursus daarbij te doen. Is echt onwijs leuk om bv wedstrijden te starten in het tuig! Dressuur en vaardigheid is al snel realiseren. Hij lijkt me er erg mooi voor! Misschien is er iemand die je kan helpen hem te beleren ofzo.

Daar was ik ook wel naar op zoek, ik heb zelf ook een tinkertje die vroeger voor de kar gelopen heeft, alleen is dit is toen niet zo goed afgelopen (volgens vorige eigenaren), maar ik ben wel benieuwd hoe hij het doet voor de kar dus misschien zoek ik wel iemand ze me met hun allebei kan helpen Knipoog