Nakomelingen van Sumrin Bleubell?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard007

Nakomelingen van Sumrin Bleubell?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:04

Heeft er iemand meer info over deze Merrie, ik heb namelijk een nakomeling van haar op het oog en wil deze pony wel graag onder het zadel brengen of is deze bloedlijn enkel gefokt om de shows te lopen. Graag wat meer info over deze bloedlijn. Zijn ze moeilijk van karakter of juist niet. Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

Sjoert

Re: Nakomelingen van Sumrin Bleubell?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:05

Volgens mij weet Joost van gestel hier alles van? Ja

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:13

Ja joost dit is speciaal voor jou!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:00

Kijk eens op www.sumrin.com het zal je dan in elk geval duidelijk worden dat Sumrin pony's niet alleen goed presteren in de keuringsbaan Knipoog

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 19:03

Ik ben ondertussen nog verder op onderzoek uitgeweest en ja het lijkt me wel wat die bloedlijnen heb ook op de Sumrin site rondgeneusd zien er allemaal knappe welshjes uit moet ik zeggen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:53

Hmm.. Welke nakomelingen van de mooiste merrie die ik ooit gehad heb hebben jullie?

Bluebell is bijvoorbeeld ooit uitgebracht op een marathon en deed het niet onverdienstelijk Knipoog

Qua karakter zou ik willen dat ik nog zo'n pony had. Bluebell ging altijd voor het volle pond. Aangezien je in België woont, is je merrie gefokt door Leo Liekens?

PS: die merrie op mijn Avatar IS Sumrin Bluebell.

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 07:33

Ja hoor Joost ze is gefokt door Dhr Liekens. En ik heb gisteren de knoop doorgehakt en ze gekocht ze komt straks bij ons de anderen gezelschap houden. Ze noemt Breenakkers Carole en is nu 3 en half. Ze verwacht als alles goed is ook haar eerste veulen.
Ik heb wel de bedoeling om haar ook onder het zadel te brengen voor onze dochter van 6 die is net begonnen met paardrijden. Maar daar zal ik nog wel wat werk aan hebben vermoed ik eer ze hiervoor kan dienen.
Maar aan jouw reactie te horen denk ik toch dat ik een goede pony te pakken heb, al moet ik ook wel met de vaderlijn rekening houden natuurlijk. Haar vader is Rotgers Marnix als ik het goed heb.
Die Sumrin Bleubell is wel een knap ding.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:41

Rotgers Marnix ken ik zelf niet zo goed. Hij is wel leuk gefokt. Vader is Springbourne Claret en moeder Rotgers Cristel van High Chapparals Timber uit Foxhunter Blue Tit. Ik was toch al eens van plan te gaan kijken bij Dhr. Liekens. Ik wil ooit nog wel eens iets uit Bluebell's lijn terugkopen wanneer ik daar de mogelijkheid toe heb. Bij mijn vader staan nog twee tantes en twee nichtjes van Bluebell.

Van welke hengst is Carole dragend?

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 12:32

De hengst waar Carole nu van gedekt is zal ik seffens even navragen. Ik ben nog een echt groentje hoor wat de welsh bloedlijnen betreft, dus ik kan al die namen nog niet zo goed onthouden. (heb altijd Appaloosa's gefokt in het verleden)

Ken jij nog andere nakomelingen van Bleubell of hebben jullie met haar niet gefokt en ze enkel geshowd?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:12

Ik heb zelf alleen Sumrin Brenda (v. Varpullan Wieroch) gefokt. Die was veulenkampioene en heeft veel wedstrijden gewonnen onder het zadel, maar is verongelukt in het verkeer.

Ik ben de meeste kwijt. Er staat nog een mooie dochter van Foxhunter Pantheon en Bluebell bij Liekens thuis. Verder waren er een aantal goede dochters van Bluebell en Gulden Hoef's Amadeus. De meesten zijn in ieder geval geëxporteerd naar Duitsland en België, evenals Bluebell zelf. Als je een foto van Carole hebt, zou ik die erg op prijs stellen.

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 07:35

Carole is hopelijk dragend van Hamlett's Pablo een palomino hengst als je hier meer over weet hoor ik het graag van jou. Ze is nog niet gescand maar ik overweeg toch om dat te laten doen dan weet ik zeker of ze drachtig is.

Die foto wil ik je wel bezorgen maar momenteel is ze niet in wat je noemt goede conditie ze is recht van de weide geplukt en ziet er niet echt uit. Ik ga straks toch proberen om een nette foto te maken en aan hier ergens te posten of aan u door te sturen en dan kan ik in het voorjaar er wel enkele mooie bezorgen.

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:24

Zoals beloofd probeer ik de foto hier te plaatsen. Reacties altijd welkom hou er aub wel rekening mee dat ze maar net van het weiland is geplukt waar ze zowat 3 jaar en half heeft vertoefd.
Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:41

Hoi, leuk ponytje toch. Staat een mooi koppie op. Ze doet nog wel erg jeugdig aan. Dat was bij haar moeder ook zo. Die begon pas prijzen te winnen toen ze 7 was. Zo te zien is ze ook nog niet zo groot?

Hamletts Pablo zou niet direct mijn keuze zijn. Ik ken de hengst wel, hij is een zoon van Bryn Storm. Ik heb geen idee hoe hij fokt.

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 10:00

Dank je voor uw reactie, tja ik vond ze er ook wel leuk uitzien twas een beetje liefde op't eerste zicht.

Wat de hengstkeuze betreft die heb ik jammer genoeg niet zelf kunnen maken, ze was reeds gedekt, het zou misschien ook niet mijn keuze zijn geweest want Dhr Liekens heeft nog een witte hengst staan waarvan de naam me momenteel niet bekend is en dan had ik waarschijnlijk deze genomen. Volgend jaar zal ze daarvan worden gedekt of een andere die hij staan heeft. Daartegen zal ik de namen wel weten en nog eens komen informeren hier welke hengst volgens meer ervaren Welsh kenners het best bij haar past. Of is het kruisen van wit op wit niet zo'n goede combinatie?

Over het veulen hou ik jullie hier wel op de hoogte met foto's ed.

Denken jullie Welsh kenners hier op het forum dat ik met deze merrie aan de wedstrijden kan deelnemen en waar moet er dan nog aan gewerkt worden? Alle reacties welkom.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:19

Hangt ervan af aan welke wedstrijden je deel wilt nemen! Knipoog

blizzard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 07:32

Ik denk erover om ze uit te brengen op de Welsh shows maar aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb had ik graag jullie mening over haar.

We willen haar uiteraard ook zadelmak maken voor onze dochter die is dit jaar gestart bij lrv en gaat haar dan ook meenemen op wedstrijden. Maar ik had begrepen dat er ook bereden klasse zijn op de Welsshows.