fokkerij Tongelere?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

fokkerij Tongelere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:27

Iemand wel eens van deze fokkerij/stoeterij gehoord? Heb vroeger (heeeeel lang geleden Haha! ) een welsh hengstje gehad die Tongelere Merv(in) heette... Knipoog

Pink_Horizon

Re: fokkerij Tongelere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:50

Zou deze ook in tongelre (eindhoven) gezeten hebben?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:46

Ik ken de naam. Is van een vrouw uit Eindhoven. Weet niet of ze nog fokt. Ook niet in welke sectie ze actief is/geweest.
namelijk Mw. Martens-Joannes.
Je kunt voor dit soort vragen ook altijd even op de websites van de diverse stamboeken kijken. Men kan alleen een stalnaam gebruiken indien deze geregistreerd is. Officieel moet een stalnaam geregistreerd worden bij het Central Prefix in de UK. Voor ieder stamboek moet een apparte registratie plaats vinden. Bijvoorbeeld voor WPCV en het moederstamboek. Er is maar een stamboek wat niet volgens de Central Prefix Register regelmenten werkt, namelijk het NWPCS. Heb je daar een stalnaam vast liggen kan iedereen deze gewoon gebruiken en laten registreren bij het CP. Kijk voor allerlei stalnamen die vast liggen maar op: http://www.centralprefixregister.com/
Ook voor andere rassen worden hier stalnamen vast gelegd. Ieder Engels ras maakt gebruik van dit register.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:51

Pink_Horizon schreef:
Zou deze ook in tongelre (eindhoven) gezeten hebben?

Ja ik zou dus zelf onder jouw stalnaam nog kunnen gaan fokken Pink-Horizon! Dus je weet wat je te doen staat. Wil je info pb maar even!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:48

ik weet dat bij mijn verzorgpony,s ooit een tongelre pony heeft gestaan.
naambordje hangt er nog steeds

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:20

Mevrouw Martens-Joannes op de Loostraat in Eindhoven is helaas al een heel aantal jaren geleden. Haar dochters Monique en Marjan fokken volgens mij nog verder.

De familie Martens is heel belangrijk geweest voor het volwassen maken van de Welsh fokkerij in Nederland. Ze organiseerden namelijk jaarlijks een busreis naar de Royal Welsh show in Builth Wells. Als ik me niet vergis hebben ze dat tientallen jaren volgehouden. Ook zijn verschillende goede ponies door hun geïmporteerd, waarvan Revel Humming Tune veruit de beroemdste was (nationaal kampioene sektie A). Aangezien ik dagelijks langs de familie Martens reed (van de universiteit naar huis), was ik er heel vaak op de koffie. Het was er dan ook heel gezellig. Mijn eerste reis naar de Royal Welsh (met mijn ouders, niet met de bus) werd ik ook een dag uitgenodigd om mee te gaan naar de Revel, Maesgwyn en Blaenau stoeterijen met de bus. Dat was een heel mooie dag. Ook heb ik toen de beroemde foto van Revel Humming Top gemaakt. Op die reis werden bijvoorbeeld Maesgwyn Heatherite (moeder van Abberthome's Hello Boy) gekocht.

Zelf heb ik ook eens een Tongelre hengstje gekocht. Dat was Tongelre Gay Snip. Die heb ik later doorverkocht aan Arthur Spronken, alwaar hij vader werd van onder meer Varpullan Pepijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:53

joostvangestel schreef:
Mevrouw Martens-Joannes op de Loostraat in Eindhoven is helaas al een heel aantal jaren geleden. Haar dochters Monique en Marjan fokken volgens mij nog verder.

Bedoel je bij geleden niet overleden? Schijnheilig

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:12

tongelre gay snip had volgens mij hier op stal gestaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:17

welshfanatic, sorry inderdaad. Mevrouw Martens is helaas al een aantal jaren geleden overleden.