Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
spettertjuh schreef:sorry foutje wil hier niet op reageren
. 
Royaltjuh schreef:Tsja wat is in de groei... Bedoel je daarmee een jonge pony van een jaar of 3? Neuh, dan zou ik er niet direct voor kiezen.
Maar over het algemeen kan 60kg op een correct gebouwde (dus geen iele, smalle) welsh A best hoor, wat zou ik anders een dierenbeul zijn. Ik rij al jaren op A welshen, ook toerritten van 30+ km. En zonder problemen. Ik beleer ze ook, dus ook de ongetrainde pony's hebben geen moeite met mijn gewicht (tussen de 55 en de 60 kg). Een ruiter van 40 kilo die tegenwerkt tijdens het rijden is misschien wel zwaarder dan een netjes zittende en bewegende ruiter van 60 kilo. Probeer het eens uit, geeft je pony aan dat ie het niets vind dan merk je dat snel genoeg.
Als 'bewijs', al heb ik eig weinig zin mensen iets te moeten bewijzen...
http://img450.imageshack.us/img450/7499/rijden37zw.jpg
spettertjuh schreef:Oke Sandra dan reageer ik wel op je
Ik denk dat Unox het op zich wel kan hebben, als je maar niet op te zware ondergrond gaat rijden (mul zand e.d.) Spetter moet straks ook met gemak 65 kg kunnen dragen hoor (welshjes en shetjes zijn nu eenmaal sterke pony's) maar zoals met alles moet je het met trainen van de spieren voor elkaar zien te krijgen. Ik weet niet hoevaak er nu met Unox gereden wordt maar mits met een goede training kun je er gewoon op gaan zitten maar train de buikspieren goed. Een veel gemaakte fout is dat de mensen denken dat je eerst de rugspieren moet trainen van een paard/pony maar dat is dus niet zo. Een paard/pony traint zijn rugspieren door zijn buikspieren aan te spannen. Je merkt het snel genoeg hoor als Unox moeite heeft met je en dan moet je het gewoon niet meer doen. Ga eerst eens een beetje hangen op hem en kijk hoe hij dan beweegt. Op het moment heeft Spetter met inrijden ook moeite met het gewicht van 50 kg maar goed wij zijn natuurlijk net begonnen. Unox is natuurlijk nu wat ouder en is groter dan Spetter.
spettertjuh schreef:Leuk om te horen Sandra dat het goed gaat met Unox. Het is een hele leuke pony en hij kan zo verschrikkelijk lief zijn. Misschien is mennen voor jou ook een leuke optie.
. spettertjuh schreef:Wel eens gedacht aan Natural Horsemanship voor jou en Unox? Leer je echt veel van, heb zelf mijn eerste les met Spetter volgende week donderdag omdat ik ook tegen dingen aan loop met hem die ik niet weet op te lossen.

melissa7 schreef:........ maare mooi beestje heb je.
hoe lang en zwaar ben je eigenlijk als ik vragen mag. Ik ben trouwens 163 dus de lengte zou geen gek gezicht zijn.