Over iets meer dan een maand, ben ik waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van een pony (YIPPIE!!!!!
). Zelf heb ik nog nooit een eigen paard/pony gehad, maar dat even terzijde. Deze pony, genaamt Kyra, zou ik dan gratis krijgen(goed tehuis). Ik heb geen verstand van verzekeren, maar wil Kyra wél verzekerd hebben. Een paard of pony verzeker je meestal naar de hand van het bedrag waarvoor je het koopt. En omdat het om (waarschijnlijk) een Welsh gaat, leek het me het meest logisch hier neer te zetten (of er moeten suggesties zijn
)Kyra is een Welsh merrie, +/- 1.56m, vosje van 16 jaar oud. Ze heeft een aantal maanden niets gedaan, is te dik, weinig bespiering en conditie. Wel heeft ze M-dresuur gelopen (met winst geloof ik). Wat ik er mee wil doen, is een beetje vanalles wat. Rijden (mix van vanalles), beetje springen, buiten rijden, NH en andere leuke dingen.
Zelf dacht ik aan iets van 1000 euro, maar mensen op stal zeggen tussen de 1500 en 2000 euro. Wat vinden jullie? Even bovendien, omdat ik nieuw ben in dit "wereldje" van paardeneigenaar
, iemand ervaring met goede (en niet-dure) verzekeraars en hun pakketten? Zelf wilde ik gewoon overal een offerte van aanvragen, laat ze maar werken!
Als waarschijnlijk-nieuwe-pony-eigenaresse moet ik nog een hoop leren.
Maargoed die is 5 jaar.
(Heb ik ook)