NWPCS keuring Breukelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:10

Wie was er vandaag nog meer op de premie keuring in Breukelen?
Ik had mijn 2 jarige merrie Zomerdijk's Echo mee (Baledon Hy Society x Moorcock Echo v. Revel Orange Pip)
Zij haalde een 1e premie. Ik had ook mijn cremello merrie meegenomen, omdat mijn 2 jarige niet alleen op de trailer kan.
Dit was mijn eerste premie keuring. Ik ga er normaal nooit heen, omdat ik liever onder Engelse jury's loop. Deze keer deed ik mee, omdat de fokker het gevraagd had. De moeder van mijn merrie moest nl. nog 1 punt hebben voor haar preferent schap. Dat is nu dus behaald (wel posthuum, merrie is dood).
Kon me niet helemaal vinden in de primeringen. Zelfs niet in de mijne. Mijn merrie maait nl enorm en dat werd dus niet als aanmerking gezien. Verder kregen 2 merries bij de (dacht ik) 3 jarigen een 2e premie, die ze volgens mij echt niet waard waren.

Maar het wa wel gezellig. Weer veel bekenden gezien en veel mooie ponies. Jammer dat het zo warm was. Mijn ponies dreven zowat de trailer uit. Ben ook heel snel weer naar huis gegaan om ze lekker af te spoelen.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:37

Was er ook samen met mijn 2 jarige hengst Toby en mijn 1 jarige welsh b merrie Senna (Stamboek Sanne).

Was een geslaagde dag, 2 x 2e premie dus ik ben dik tevreden.

Katoo71

Berichten: 861
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: waar ze een kruiwagen voor een beer aanzagen...

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:50

Met mijn a merrie veulen we waren laatste met een tweede premie. moeders heb ik afgemeld die was absoluut niet in keuringsconditie

LadyAngel

Berichten: 723
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Aalsmeer

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:57

Ik was met mijn 2 jarige welsh nwr laatste van de 2, 2e premie, had ook niet anders verwacht..

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:13

Ik was er ook met een vriendin ,die moest rijden.
Wel leuk om al die pony's te zien..

toptoys

Berichten: 1274
Geregistreerd: 15-06-06

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:21

Wel leuk om een gezicht bij de naam te zien, melanie.
De 5 jarige merrie kreeg een eerste premie, haar veulen een tweede. De 9 jarige ster merrie en haar hengst veulen beide een eerste premie. Dus een geslaagde dag.

Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 22:46

toptoy, klopt het dat jullie vorig jaar op de zomershow in wezep waren met een zwart hengstje? Volgens mij heette hij Meneertje. Hij liep bij mij in de groep. Ik had toen Damon bij me (broertje van Dawn).
Ik zou graag een keer bij jullie willen komen kijken. Ik vind die Afke van jullie zo'n gave merrie. Ze is echt super.

toptoys

Berichten: 1274
Geregistreerd: 15-06-06

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:44

Meneertje is daar nooit geweest, wel als veulen in breukelen en op de HK. (ik heb je ook ge pm't) Afke is een plaatje he..!! Ze is wel wat kleinnog, maar ze is pas 2 jaar. Langs komen kan altijd hoor.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:00

Ik was er ook.
Met een 3-jarige Cobmerrie, Nesse's Maybel.
Ze heeft een 1e premie. En liep in de middag ook in de kampioensring vanwege beste 3-jarige van de sectie D.

Devi

Berichten: 326
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Boesingheliede

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:05

Dyonne schreef:
Ik was er ook.
Met een 3-jarige Cobmerrie, Nesse's Maybel.
Ze heeft een 1e premie. En liep in de middag ook in de kampioensring vanwege beste 3-jarige van de sectie D.


Ik heb je inderdaad gezien, je stond te wachten toen dat ik de ring uitkwam, helaas met een onregelmatig lopende merrie.
Mooie merrie hoor, inderdaad niet zo groot, maar een goed maatje toch?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:09

Heb ook nog mooie foto van Devi.
Had haar ook al bij stamboekopname gezien.
Jammer dat ze onregelmatig liep. En apart dat met stamboekopname er nog niets aan de hand was.

Devi

Berichten: 326
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Boesingheliede

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:05

Ben wel erg benieuwd naar defoto van Devi, tijdens de veterinaire moest ik ook al 2 rondjes draven, ik denk dat hij ook al wat zag, maar niet genoeg schijnbaar. Ze heeft op het moment weer een beetje een groeispurt, dus ik denk dat ze een beetje last van haar spieren heeft, maar volgend jaar gaan we voor de herkansing hoor.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:09

Maybel was wel overbouwd. En denk dat haar dat wel wat gekost heeft in beweging. Dus misschien ga ik volgend jaar ook wel weer. Maar dat kan ik nog zien.
Ik heb nu eerst foto's van Maybel uitgezocht. Daar maak ik eerst een topic van. En zal later die van de anderen doen.

Devi

Berichten: 326
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Boesingheliede

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:12

Ik ga denk ik nog voor de herkansing in Heteren, ze loopt thuis weer als een zonnetje. Maar ik ga voor een tweede premie hoor, eerste premie is te hoog gegrepen voor ons. Wat kan Dyonne trouwens mooie foto's maken, bij mij lijt het meestal 3 x niets.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:39

Ja, idd Heteren kan ook nog. (Wij moesten helaas om veterinaire redenen het veulen thuislaten). Maar Heteren lukt helaas ook niet. Die komt dus denk dit jaar niet meer op de keuring. Of we zouden nog naar de late veulenkeuring moeten gaan.

Ik maak zo even een topic van Tomos en Devi, wel meer Tomos als Devi Bloos

Topic is er ondertussen. viewtopic.php?f=10&t=627097

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:51

Melanie5 schreef:
Kon me niet helemaal vinden in de primeringen. Zelfs niet in de mijne. Mijn merrie maait nl enorm en dat werd dus niet als aanmerking gezien.


Helaas, de tijd van dat pony's (sectie A) nog moesten kunnen bewegen lijkt voorbij...
Straks hebben we 2 foklijnen, net als bij de arabieren. 1 met bewegers en 1 van grasmaaiers....

Mijn eigen bescheiden mening Knipoog
Overigens wel gefeliciteerd met de eerste premie van je merrie! Neem je haar ook nog mee naar een WPCV show ?
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 23-07-06 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:57

Ik ga met Damon en een cremmelo merrie naar de zomershow in Heteren en dan pas weer naar de veulenkeuring in november. Dan mag deze merrie ook weer mee. Tenminste als je jury geschikt is voor haar.

Toch vind ik de plaatsing van Engelse juryleden vaak meer kloppen dan die van de Nederlandse. Dat vond ik ook op de HK in Ermelo.
Maar goed, dit was wel geslaagd voor deze merrie. En het was gezelig.

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:07

heeft er iemand toevallig nog perongeluk mijn sectie C valk merrie op de foto gezet?? omijn C veulen????

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:18

Ja, ik heb ze op de foto. Weet alleen niet of ze er mooi op staan, zal straks eens kijken.
Gelijk maar topic gemaakt met allerlei Welshpony's in Breukelen.
viewtopic.php?f=154&t=628263

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:28

Westernfreak schreef:
Helaas, de tijd van dat pony's (sectie A) nog moesten kunnen bewegen lijkt voorbij...
Straks hebben we 2 foklijnen, net als bij de arabieren. 1 met bewegers en 1 van grasmaaiers....

In het fokplan van het NWPCS kan je gewoon vinden waar dat over gaat. Welsh opdruk gaat voor bewegingen volgens de huidige regels.

Ik heb overigens wel gehoord dat de winnaars bij de sektie A wel konden bewegen Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:15

joostvangestel schreef:
Westernfreak schreef:
Helaas, de tijd van dat pony's (sectie A) nog moesten kunnen bewegen lijkt voorbij...
Straks hebben we 2 foklijnen, net als bij de arabieren. 1 met bewegers en 1 van grasmaaiers....

In het fokplan van het NWPCS kan je gewoon vinden waar dat over gaat. Welsh opdruk gaat voor bewegingen volgens de huidige regels.

Ik heb overigens wel gehoord dat de winnaars bij de sektie A wel konden bewegen Knipoog


Klopt, maar dat was ook een vechtzichts als ik het goed onthouden heb.
Die ging heel fijn over de benen Ja

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: NWPCS keuring Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:30

Gelukkig maar Lachen
En op zich is er niks mis mee dat welsh opdruk voor beweging gaat, sterker nog...kan ik het wel mee eens zijn! Goed bewegende gedrochten in de wei is ook niks Knipoog