keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 21:32

ik heb een verzorg paardje holly a welsh merrie van 7 jaar. En een echte showbink met goede ouders. Het lijk me leuk om haar op keuring uit te brengen. maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk.

Ik moet het nog met de eigenaar overleggen maar ze wordt nu gebruikt als grasmaaier maar volgens mij kan ze het erg leuk doen op een keuring.

wie kan mij beetje helpen van hoe dat in zijn werk gaat en hoe eje moet oefenen.

dit is holly
Afbeelding
Afbeelding

Klaasje

Re: keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:29

Je verzorgpony heeft in ieder geval leuke bewegingen. Het vele wit op het hoofd zien ze graag minder, maar dat is natuurlijk verschillend per jury.

Hoe je moet voorbereiden..Veel wassen, keuringshalster aanschaffen, en verder kun je veel bereiken met baby olie e.d.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:56

Het is een erg leuke pony, showt goed.

Leer d'r aan de hand netjes te stappen en draven.
Oefenen met opstellen.

Ik zie dat ze GELUKKIG niet zo dik is als de meeste A-tjes tegenwoordig. Ze ziet er goed uit!
Lijkt me leuk om deze dame eens te bewonderen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:06

nou ze is wel aan de dikke kant aan het worden van al dat gras. Maar ik weet niet of de eigenaar het wilt. Dat holly naar keuring gaat

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:18

Je zult het weten als je het gevraagd hebt. Dan word het zoiezo pas volgend jaar, alle keuringen dit jaar zijn bijna afgelopen, opgavedata al verlopen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:50

Welshfanatic schreef:
Ik zie dat ze GELUKKIG niet zo dik is als de meeste A-tjes tegenwoordig. Ze ziet er goed uit!
Lijkt me leuk om deze dame eens te bewonderen!

Jammergenoeg zie je wel dat al die dikkerds aan kop lopen, ook al kunnen ze hun achterbeen er haast niet fatsoenlijk meer onder krijgen door remming van vet... Bij een slanke pony krijg je al snel het commentaar dat ie niet echt in keuringsconditie is, meer in sportconditie. Jammer jammer...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:51

En je kan het nog proberen bij de Dragon Welsh Show, 12 aug. Die is nog nét niet gesloten (21 juli als ik het goed heb)

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:33

Klopt Royaltjuh, de 21e Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:26

jaa beetje kortdag als het zou mogen. ik nog moet oefenen enz. ik heb geen showhalster enz.

ik zal het woensdag eens vragen aan de eigenaar of het mag. Kan toch geen kwaad 1 keuring

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:15

Kwaad kan het zeker niet!
Dan kan de eigenaar ook zien of hij een goede pony heeft aangeschaft Haha!
Is een erg leuk diertje!

Keuringshalster is niet verplicht hoor.
Je kan ook een mooi hoofdstelletje doen ofzo.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:20

hier nog paar foto's van holly.

De 1e dag dat ze op stal kwam uit het natuurreservaat kwam ze.
Afbeelding
paar maanden later. mooi geknot en gevlochten. poging tot opstellen
Afbeelding
haar knappe koppie
Afbeelding
en lekker showen
Afbeelding

morgen maken we nieuwe foto;s

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:24

miekelover schreef:
jaa beetje kortdag als het zou mogen. ik nog moet oefenen enz. ik heb geen showhalster enz.

ik zal het woensdag eens vragen aan de eigenaar of het mag. Kan toch geen kwaad 1 keuring

Nee showhalster is niet verplicht, staat wel het mooist maar voor 1 keuring, ach. En zo te zien kan ie al redelijk netjes opstellen, daar moet je je ook niet suf op oefenen want door de stress gaat dat toch nooit zoals je wil. Doorstappen aan de hand en lekker draven moeten ze wel kunnen, daar kan je nog op trainen. Maar zo'n keuring blijft een momentopname, pin je er niet teveel op vast.
Zou leuk zjin als je mee zou kunnen doen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:26

holly komt uit een natuurreservaat. en sinds januari staat ze bij ons op stal. totaal mensenschuw. kon niks. Heeft 7 jaar lang niks gedaan.

ik ben haar mak gaan maken. leren poetsen, longeren, wandelen, afspuiten. mensen vertrouwen. Ze gaat al super goed.

Alleen als je met haar gaat wandelen wilt ze het liefst achter je lopen niet naast zeg maar.

Maar er met de keuring ook iemand meelopen om haar op te jutten of mag dat niet.
En heb je een foto van hoe je paardje opgesteld moet staan

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:34

Ja met de keuring mag er zeker iemand mee haar op te jutten in draf! Stappen (als je met zn allen in de baan bent) niet.
En hier een foto van correct opstellen, alle 4 de benen zichtbaar e.d.

Afbeelding

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:49

Lastig hoor, dat voorbrengen, ik heb net ook even geoefend met mijn merrie voor de keuring in Breukelen, ze liep ook steeds achter me, maar na enige overtuigingskracht loopt ze dan toch netjes naast me mee en draaft ze zelfs op commando. Alleen heeft ze net geleerd dat ze met dressuur vierkant stil moet staan, moet ze met opstellen alle 4 haar benen laten zien, ach we zien het wel.

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:50

Oh ja, Holly is wel een onwijze koele pony hoor, ik hoop dat je met haar naar de keuring mag, en lukt dat niet meer dit jaar, dan gewoon volgend jaar.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:24

Hoi, heeft Holly ook ouders? Mooie merrie, iets veel wit, maar een jury mag een pony feitelijk niet afstraffen voor die aftekeningen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 09:18

umh ja ik ben haar vader even kwijt. Maar ze komt van HIGH-FLOWN

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:04

Foei, Royaltjuh! Haha. Wij gebruiken deze showhalsters, maar zijn waarschijnlijk niet in Nederland verkrijgbaar:
Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:25

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:02

klaasjuhhh schreef:
Foei, Royaltjuh! Haha. Wij gebruiken deze showhalsters, maar zijn waarschijnlijk niet in Nederland verkrijgbaar:
http://www.ywfotografie.nl/albums/album ... .sized.jpg

Haha oeps, sorry Klaas, heb ik jou superpoowny niet geplaatst Ach gut

Maar die showhalsters zijn wel in NL verkrijgbaar geloof ik, Harold en Yvette Zoet verkopen ze dacht ik.

Die nieuwe foto´s van Holly vind ik mooi!! Zou gewoon es een poging wagen op een keuring. Stel haar dan niet te lang op, benen er rechter onder vind ik mooier omdat het al wel een vrij lange pony is...

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:05

Leuk topic! Ik rij een welsh a pony waarvan ik denk dat ze het best leuk zal doen op de keuring. Heel mooi type, mooie kleur (zelfde als de pony op de foto van klaasjuhh alleen een slag donkerder), en echt gigantische bewegingen. Achterbenen komen net niet onder de oksels zeg maar (ja, ik ben verliefd). Doet nu dienst als kinderpony en vreetmonster. Ik rij haar omdat ze af moet vallen en haar rugspieren moet ontwikkelen.

Moet je lid zijn van het stamboek om mee te doen aan een keuring? Dat is bij andere stamboeken namelijk wel eens zo. Als je een geregistreerde welsh a pony hebt kan je dan gewoon inschrijven voor een keuring zonder dat je zelf lid hoeft te zijn van een stamboek?

Hoe moet de conditie van de pony zijn op de keuring? Afgetraind of liever wat voller?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:11

Als je je pony wil laten keuren moet de eigenaar ervan idd lid zijn van het stamboek. En ze zien de pony's liever wat voller (keuringsconditie) dan in sportconditie.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:51

Royaltjuh schreef:
Als je je pony wil laten keuren moet de eigenaar ervan idd lid zijn van het stamboek. En ze zien de pony's liever wat voller (keuringsconditie) dan in sportconditie.

Nee hoor je hoeft geen lid te zijn. Ben ik ook niet. Bij wpcv zomerkeuring kon ik zo meedoen en bij de Dragon show kan het ook gewoon zonder lid te zijn.

Het gaat erom of de keuring om premies gaat of niet. Bij premies moet je wel lid zijn en bij een keuring zonder premies niet(dan zijn er linten en bekers te behalen).

Succes in ieder geval en het is altijd leuk om een keertje mee te doen om te kijken wat je pony in zijn mars heeft!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:39

als iemand weet waar je op een keuring op moet letten bij het voorbrengen en lopen ed . zou die dat even willen pben .. Ik wil ook een keer een keuring lopen met de welsh b uit mijn profiel . maar weet van het lopen bij een keuring nog helemaal niks af ... dus alle tips en dingen zijn welkom .desnoods links naar sites zijn ook zeer handig . waar het op staat .