Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:04

ik verzorg een a- welshje pony. Ik rij er niet op. Ze wordt gebruikt als grasmaaier

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:08

Heb mijn vz welshje voor de kar, kan niet meer bereden worden i.v.m een peesbeschadiging Maar gelukkig dus wel voor de kar Heb haar nu ook net voor het erst in 2-span gehad

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:05

Onze pony's (b) gebruiken we voor de fokkerij en om ze niet al te dik te laten worden geef ik 3 dagen per week les met kindjes.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:32

tja ik heb er nu eentje ( welsh A) maar er komt er vast nog eentje bij. nu rijd ik enkelspan. ik fiets er wel eens mee. ga ook naar de keuringen en wil er nog wel eens een veulentje uit fokken.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:33

Ik heb er eentje, een heel lief 3 jarig welshje.
Mijn plannen zijn: Zelf erop gaan rijden, voor 1 a 2 keer in de week (buitenritjes, wat in de bak aanklooien). Maar waar ik hem echt speciaal voor gekocht heb is vooral het mennen.
Nu was ik bezig met hem beleren (hij heeft er al 3 keer voorgestaan met hulp van iemand anders). Ik ben van plan recreatief te mennen, lessen te nemen en langzamerhand wat wedstrijdjes. Ook willen wij ooit aan een mendurence meedoen, maar dan mag hij eerst nog wat ouder worden. Maar hij wordt volgende week geopereerd aan een typisch welshjeskwaal.
Omdat deze met zo'n klein mogelijk koppie worden gefokt, kan het wel eens voorkomen dat er te weinig ruimte is in de neusholte. Hier krijgt hij bij een beetje inspanning al last van door te weinig lucht. Volgende week gaat hij onder het mes en daarna kunnen we echt beginnen

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:06

ik ga waarschijnlijk een welsh b kopen wat maybe een welsh C maat word deze ga ik betuigen en bereiden en daarna weet ik niet wat ik er mee ga doen ... maybe verkoop maybe fokken .... er zit super goed papier bij dus voor een klein wedtrijd ruitertje zal het wel wat wezen .

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:50

ik verzorg een a-ponyje. Ik ben hem beetje aan het beleren, longeren, mak maken enz, beetje poetsen losgooien.

Ze is 9 jaar.

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:56

Wij hebben ook een A welsh.... mijn dochter rijd erop en sinds 4 weken is het een ruin. Mijn dochter gaat nu knhs starten met hem en verder knuffelen we veel en loopt hij voor de kar

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:55

mijn welsh a staat voor de kar aleen nu niet zo vaak omdat ik door ms niet meer zogoed aleen weg kan en er is niemand die met me mee wil en kan snik maar nu staat ze gewoon lekker knuffelpaardje te zijn en dat kan ze heel goed
greeetz madrieka
Afbeelding

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:44

ik heb er ook een : een goedgekeurde dekhengst.
Hij dient natuurlijk voor de fok, maar voornamelijk als knuffel/wandelpony.Ik heb hem voor mijn ontspanning Haha!

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:46

Wij hebben 10 welsh a-pony's.Allemaal zwart met witte benen.We rijden er sgmw mee op internationaal niveau.Van die 10 zijn er vier jonge bij 3 2jarige en een 3 jarige dit is het toekomstige vierspan ze hebben alle vier hoge witte benen en een bles.

sammykuh

Berichten: 1758
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:39

ik heb zelf een welsh a die nu 2,5 is waar ik nu met dubbele longe mee bezig ben heb hem ook speciaal gekogt voor het mennen verder wandel ik ermee en ben begonnen met vrijheidsdressuur wat ook heel goed gaat

Afbeelding

verder mag ik ook de welsh van mijn buren verzorgen ze hadden hem gekogt voor gezelschapspony voor hun tuiger maar omdat hij pas 5 is vinden ze het zonde dat er nix mee gedaan word hij staat nu een jaartje voor de kar en heeft 3 dressuurwedstrijdjes 3 marathons en 3 indoors gelopen en doet het egt supper verder longeer ik hem veel met de dubbele longe omdat ik dit meer effect vind hebben dan 1 longeerlijn

Afbeelding

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:28

Ik heb zelf een welsh B ,

nog al hele pittige, ik heb haar nu een half jaar en heb haar pas onder de knie omdat zij haast niks kon toen ik haar kochte en in de zomer ga ik haar voor de kar doen maar ik ga ook nog door met wetstrijden rijden Haha!

ellen12

Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-12-05

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:31

ik verzorg een welsh a
pelle ik rij er op

piaelfje
Berichten: 347
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Overal en nergens:)

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:03

ik rijd ook op een welsh van 1.19
Hij gaat binnenkort voor de kar.
Beetje vrijheidsdresuur.....en natuurlijk veel knuffelen

piaelfje
Berichten: 347
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Overal en nergens:)

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:03

ik rijd ook op een welsh van 1.19
Hij gaat binnenkort voor de kar.
Beetje vrijheidsdresuur.....en natuurlijk veel knuffelen

Savannah1
Berichten: 29
Geregistreerd: 16-02-06

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:04

Mijn moeder en ik hebben een welsh b fokkerij. Wij fokken en rijden ermee voor de kar, onder het zadel en gaan er mee naar keuringen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:56

Hoihoi,

Ik heb 5 A-welshjes. Ik rijd veel aangespannen. Enkel, twee en meerspan.

De arreslee:

Afbeelding

Klavertje drie:

Afbeelding

Ik heb nog wel een mooiere foto van het klavertje 3 maar die moet ik eerst ff inscannen Haha!

Onderstaande jonge (inmiddels net) ruin ben ik aan het beleren. Deze heb ik zelf gefokt.

Afbeelding

Als hij goed loopt kan ik met mijn eigen vierspan rijden. Kan ik bijna niet op wachten.

Verder wandel, fiets, NH (soms), longeer en doe ik allerlei leuke dingen met ze.

Mijn Roosje wordt gereden door een meisje van 8. Binnekort gaat ze wedstrijdjes starten.

Afbeelding

Roosje is een grote boef maar het ruitertje Ashlia is niet zo snel onder de indruk en vindt het eigenlijk wel leuk en stoer dat ze zo nu en dan voorbij komt stuiteren of flitsen.

Groetjes,

Aline

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:14

Ik heb 2 A Welsh merries, de ene is ruim 2 jaar en de andere een jaarling.

De 2 jarige is een zwartbles dochter van HighFlown's Viper.

Afbeelding

De jaarling is een dochter van High Chapparal's Timber; ze heeft blauwe ogen. Eerst dachten we dat ze zilverappelbruin was, maar waarschijnlijk is ze toch "gewoon" bruin, maar dan wel met zilveren manen!

Afbeelding


Ik wil ze gaan gebruiken voor de minipaarden fokkerij, en tzt. zullen ze allebei ingereden worden.



Groetjes Mariska
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 24-07-06 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:18

Ik heb een grote B/kleine C en ik ben zelf 1.83 m lang... en ik wilde haar niet werkeloos in het land zetten, dus ben ik er maar mee gaan mennen! Haha!
Zie mijn profiel.