welsh cob wedstrijd starten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

welsh cob wedstrijd starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:39

op de site van heike las ik dat veel welshcobs door volwassen gereden worden, én dat je tijdens wedstrijden tussen de paarden start dan..

weet iemand hoe het met de reglementen van de KNHS zit, in het geval de welshcob 1.47 hoog is en de ruiter 18 jaar ?

officieel is het volgens mij een pony, kun je die zomaar tussen de paarden starten of komen daar nog allerlei dingen bij kijken ?
alvast bedankt!

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 06:55

Als je 18 bent, móet je tussen de paarden starten.
Ook al start je met een shetlander.

In dit geval start je dus tussen de paarden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:27

Idd, als je 18 jaar of ouder bent start je als ruiter tussen de paarden.
Bij het mennen geld dit niet. Daar is het zo dat als je pony kleiner is dan 1,48m, je bij de pony's start, ongeacht je eigen leeftijd.

marloesg

Re: welsh cob wedstrijd starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:48

je mag als je 18 bent of ouder gewoon op d en e ponys wedstrijden rijden maar geen a b of c ponys.

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:48

Het jaar waarin je 18 wordt, mag je tot 31 december bij de pony's starten maar natuurlijk ook bij de paarden. Het jaar daarop MOET je bij de paarden starten. (Dat mag trouwens weldegelijk ook met een A, B of C, maar of dat aan te bevelen is?)
Als je je Cob goed voor elkaar hebt, dan is er nauwelijks een probleem met tussen de paarden starten. Geloof me, op een goed gereden Cob kun je ook oranje linten halen.
Voorbeelden genoeg.
Waar je dit jaar ook voor kiest, pony's of paarden, veel plezier en succes.