Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bijvoorbeeld; mama heeft kennissen met een pony waar jij een rondje op mag rijden. Blue_flower schreef:Mijn ervaring is dat welsh pony's totaal niet geschikt zijn voor jonge kinderen zonder ervaring. Ze hebben veel pit en willen erg graag lopen en zijn vaak ondeugend.
Ik zou eerder voor een mix gaan wat wel al rond de 7-8 jaar is.
Maar die zijn moeilijk te vinden, dat klopt
).
Ik was toen 9-10 en dat ging echt niet goed. Pony was veel te pittig en had eigenlijk iets teveel talent. Deze pony hebben wij toen ingeruild voor een 14jarige d pony welsh. Heb ik echt heel veel plezier van gehad. Hij was een draak op stal en beet je gerust, maar qua rijden was het echt een top pony. Ik zou dus niet naar een ras kijken maar naar een oudere super brave pony.
)

die moeten lekker rondhobbelen op een super brave en niet op een super mooie pony die veelste heet is
KirstenChes schreef:Ik zou zelf voor een wat oudere brave pony gaan en absoluut niet een jonge die alles nog moet leren die gaan juist in het begin jolig zijn en uit proberen omdat ze nog zo jong en speels zijn
En waarom perse een welsh er zijn genoeg andere leuke kleine ponys dat maakt het aanbod ook weer wat groter
kwita schreef:KirstenChes schreef:Ik zou zelf voor een wat oudere brave pony gaan en absoluut niet een jonge die alles nog moet leren die gaan juist in het begin jolig zijn en uit proberen omdat ze nog zo jong en speels zijn
En waarom perse een welsh er zijn genoeg andere leuke kleine ponys dat maakt het aanbod ook weer wat groter
Zelf ben ik begonnen op een welsh mix, deze was erg lief tussen de 25 en 30! maar toch best fel en heftig voor een kindje van 8.Elke rit ging ze er wel een keer vandoor en altijd klieren.
Maar ik kon ook totaal nog niet rijden!Op haar heb ik echt leren rijden en heb erg veel van haar geleerd. Daarna kreeg ik een dartmoor.... zo een lief beest! overweeg dat ras eens door hem is de echte paardeliefde ontstaan en deze was echt een gouden pony waar ik veel gekke fratsen mee heb gedaan. en hij deed het toch maar, altijd met volle inzet!
ik hoop dat het je lukt een leuke brave a pony te vinden! Naar mijn idee zijn oudere pony's geschikter, zowel voor rijden als knuffelen die zijn over het algemeen gewoon wat rustiger in de omgang
Totaal geen hulp. Alleen misbruik. Maargoed, dat ter zijde. Ik vind een welsh nu achteraf gezien ook niet de beste keuze
Maar ben er wel hard door geworden, stapte na die pony zo op ieder paard zonder enkele angst want ik was inmiddels al zovaak eraf gevlogen dat ik daarna ieder paard kon uitzitten
Maar goh, je kan net zo goed geluk hebben met een super brave pony. Maar aangezien je dochter pas 4 is zou ik misschien toch nog even wachten...