Even voorstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talleke1976

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:15

Hallo mijn naam is Chantal en wij hebben sinds een half jaar ook een welshje.

Haar naam is Steehorst Free Light, sectie b en ze is 19 jaar.
Free Light is als ze in de wei loopt een tikkeltje eigenwijs en moeilijk te pakken, maar voor een beetje eten zet ze haar eigenwijsheid graag aan de kant!

Eenmaal in de hand is het een super lieve en trouwe pony en kun je er alles mee doen.
Ook onder het zadel is ze erg lief en werkwillig.

Momenteel is ze dragend en de uitgerekende datum is 21 mei 2015, dus een spannende tijd breekt voor ons aan.

Steehorst Free Light x Maltashof Fallon (sectie c)

Afbeelding

Afbeelding

En hier een foto van haar veulen van vorig jaar.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... c3ab2bc4e2

En dit is de papa van het veulen van vorig jaar en ons verwachte veulen.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 080e14eb45
Laatst bijgewerkt door balance op 21-04-15 04:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie, 2 in link geplaatst

Mioux

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:16

Leuk hoor !!!

Heeft de merrie nou een enorm ingezakte rug? (lijkt op eerste foto) Of lijkt dit maar zo ?

talleke1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 11:20

Ja klopt, ze heeft idd een behoorlijk ingezakte rug. Dat is ook de reden waarom we zo getwijfeld hebben haar te houden of niet. We hebben haar opgevangen vanaf oktober omdat haar eigenaresse vermist is . Omdat ze zo betrouwbaar is en het goed klikt met mijn dochtertje hebben we toch besloten haar te houden.

Haar rug is ws de oorzaak van de vele veulens die ze al gehad heeft, ze heeft er verder geen last van, ook niet tijdens het rijden gelukkig. Hopelijk zal hij na de bevallingen met wat training weer iets verbeteren, want ze heeft sinds haar dracht vorig jaar niet veel beweging meer gehad.
Recht zal hij nooit meer worden, maar zolang ze geen last heeft zijn wij gelukkig.

We willen voorkomen dat deze merrie nog in de handel terecht komt en nog meer veulens moet krijgen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:22

Pfff jeej zeg dat is balen voor de merrie :(

Is er zekerheid dat ze er ook geen last van heeft met rijden? Is dit gecontroleerd met druk uitoefenen of door een persoon die dit kan nakijken? Vind het wel enorm ingezakt lijken... Zou zelf persoonlijk er niet meer mee gaan rijden..

talleke1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 11:34

Ja we hebben er naar laten kijken. ;)

En als er ook maar een moment komt dat we denken dat het teveel wordt voor haar wordt er niet meer met haar gereden.

Zowiezo wordt ze niet veel bereden hoor, meestal maar 1x in de week door mijn dochtertje (foto) en absoluut niet fanatiek.

Maar moet er wel bijzeggen dat je echt ziet dat naarmate haar buik groter en zwaarder wordt haar rug meer gaat doorhangen. De veearts gaf ook aan dat doordat haar spieren zo goed als weg zijn dit ook erger wordt maar dat dit met training wel weel een beetje hersteld.

We hebben ook al besloten om met de tijd op zoek te gaan naar een andere pony en dan kan freelight van haar welverdiende pensioen gaan genieten samen met haar veulen.
Maar zijn momenteel op zoek naar een ander huis met meer grond, heb geen plaats voor 3 paarden helaas.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:45

Zo, hebben jullie zomaar een dochter van Steehorst Freebird? Daar mag je zuinig op zijn. Haar moeder Freebird is ooit eens landskampioene geweest en een zus van Freelight is de moeder van een hele bekende hengst in Australie: Steehorst Kyro. Dat van die ingezakte rug kan ik niet zo goed beoordelen op de foto's, bij de tweede foto valt het reuze mee. Wel apart dat ze door een C hengst is gedekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:46

Wat een leuke pony zeg! <3

talleke1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:30

Wat leuk Joost dat je ons wat meer kunt vertellen over de achtergrond van Freelight!
Wij zijn eigenlijk nog heel blanco op het gebied van welsh en zijn bij toeval in het bezit gekomen van freelight, dus ik vind het heel leuk op deze manier een beetje meer over haar te weten te komen.

Wij hebben haar drachtig opgehaald dus vanwaar de dekking door een c hengst zou ik je niet kunnen zeggen.

Ja en voor wat betreft haar rug.... op de ene foto lijkt het erger dan op de andere idd, het is ook maar net hoe ze staat. Hij is vrij doorgezakt, maar zoals ik al eerder aangaf is er lange tijd niets met haar gedaan en moeten haar spieren weer wat terug komen. Als ik naar de foto's kijk van haar voorouders en verder zie ik wel dat de meeste ook een diepere rug hebben, dus het zal ook wel gedeeltelijk haar bouw zijn.

We zullen zeker zuinig zijn op deze lieve pony! Wij zijn erg blij met haar, vooral mijn dochtertje, maar dat is wel duidelijk aan de hand van de foto's denk ik. :)

talleke1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:53

Free Light is op 14-05-2015 hemelvaartdag bevallen van een kerngezond merrie veulen.
Alles is voorspoedig verlopen, ondanks het feit dat we bij haar aan het waken waren hebben we niets gemerkt. We werden wakker van bonkjes in de stal en toe we gingen kijken lag het veulen er al nat en dampend naast. Even later begon ze al op te staan dus de eerste stapjes hebben we wel kunnen zien. :)

Faya is een behoorlijk veulen en zeer nieuwschierig. Ze rent al flink rond in de weide, met of zonder moeder, het maakt haar niet uit. Ze komt ook al naar ons toe en laat zich gewoon aaien.

[/Afbeelding

[/Afbeelding

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:59

gefeliciteerd!!!!

talleke1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 20:11

Dankjewel Toothless

xverapeters