Hoe hoog (vrij)spingt jullie welsh B???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Hoe hoog (vrij)spingt jullie welsh B???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 17:47

Hey,

ik vroeg me af hoe hoog jullie Welsh b springt? Ik heb het nooit opgemeten bij mij welshje maar gok zo rond de 1.20..? Ik heb nog een foto en filmpje erbij gedaan. Ik vraag me eigenlijk af, of het bijzonder is dat een WelshB zo hoog springt of dat het veel vaker voorkomt..

Eerst even filmpje; View My Video
SuperrrrAppie!Afbeelding
Even eentje tussendoor! Afbeelding
Afbeelding

Welshponyfan

Re: Hoe hoog (vrij)spingt jullie welsh B???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:55

Wat een leuke pony heb je! ziet er ook blij uit!

Ik heb ook een Welsh B, ons record is 1.10, (ik erop) gewoon een enkele hindernis, toen durfde ik niet hoger :P ik denk dat ie met vrijspringen 1.20-1.30 kan, nog nooit uitgeprobeerd.

Het hoogste parcourtje dat ik met mijn Welsh heb gesprongen, was 85-90 cm.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 17:58

Wauw!

Appie vindt springen het mooiste wat er is, altijd vrolijk oortjes naarvoren. Alleen we springen er niet op. Hij is namelijk nog niet beleerd. Al vele pogingen gewaagd, meestal gaat het eerst goed, later fout, of later een andere x dat we op m gaan rijden fout. Ik vindt dit heel erg, want het lijkt me een super paardje om op te rijden. De laatste keer dat ik op hem reed lag ik er na 5 bokken toch af (in het hek). Ik ben nu te zwaar en te lang vindt ik zelf. Ik twijfel nu, doorzetten na 2 jaar, of stoppen?

Je springt trouwens echt hoog!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:01

Mijn Welshje van 1.20 springt vrij 1.10. Hoger vliegt ze eronderdoor :+

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:03

Dus erg bijzonder is het niet dat mijn welsh zo hoog springt?

Haha vandaag was mijne er al onder door gegaan bij 1,20 :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:06

Haha ons record staat pas op 60 cm :') Maar hij is nog jong. Ga van de week weer eens proberen, eens kijken hoe dat gaat. Hij wordt er altijd mega speels en vrolijk van, zo schattig!

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:07

Ja! Dat vind ik nou het leuks, zien hoe (mijne in iedergeval) blij ze ervan worden, tijdens springen altijd oortjes naarvoren!

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:09

Appie is zo'n 1m20

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:19

ElisaAppie6 schreef:
Wauw!

Appie vindt springen het mooiste wat er is, altijd vrolijk oortjes naarvoren. Alleen we springen er niet op. Hij is namelijk nog niet beleerd. Al vele pogingen gewaagd, meestal gaat het eerst goed, later fout, of later een andere x dat we op m gaan rijden fout. Ik vindt dit heel erg, want het lijkt me een super paardje om op te rijden. De laatste keer dat ik op hem reed lag ik er na 5 bokken toch af (in het hek). Ik ben nu te zwaar en te lang vindt ik zelf. Ik twijfel nu, doorzetten na 2 jaar, of stoppen?

Je springt trouwens echt hoog!

Bedankt! Snoet (zo heet mijn pony) is ook helemaal springfan! *\o/* net als ik :)

Kheb even op je profiel gespiekt, leuke foto's, ik vind die andere 2 pony's ook erg leuk!

Ik snap dat je twijfelt om door te zetten met beleren. helemaal als je er een keer hard vanaf bent gevallen. Welshjes zijn nou eenmaal pony's met een gebruiksaanwijzing :P Maar ik denk dat het het beste is om door te zetten. Mag ik vragen hoe lang je bent ? :D

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:30

Uhmm goeie vraag? Hoelang ben ik?

Wacht! Ik heb een foto dat ik op appie zit, kan je t een beetje inschatten... Ik weet wat je eerste reactive is, het zadel is te groot ;)

Waar ik eigenlijk mee zit, ik ken geen echt goeie ruiter die goed kan blijven zitten. Maar het problem is, de meeste zijn dan te zwaar... Eigenlijk had ik het al opgegeven, er is al zo veel gebeurd en er lijkt geen einde aan te komen, maar sinds vandaag ben ik het toch positiever gaan zien.
Afbeelding

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:57

Past nog net, alleen voor het mooie niet. Zadel te groot vind ik ook wel meevallen :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:03

Voor beleren kan dit nog wel.
Inderdaad lastig om voor een B pony een goeie amazone te vinden, die niet te groot/zwaar ervoor is. Als je er weer af wordt gegooid, meteen afstraffen. en als ie het goed doet, heel overdreven belonen. Veel succes!!

Nogmaals ik vind dit echt een leuke pony! Leuk hoofdje zit er ook op! :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:21

Mijn Welsh C/D(die helaas morgen word opgehaald en naar een nieuwe baas gaat) springt rond de 1m. Ik vind het onlangs dat het niet zo hoog is als die van jou springt, echt een topper :o

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:50

Bedankt voor de reacties, Appie is n Super leuk beest Maar heeft toch echt de trekjes van een welsh... Pittig en eigenwijs... Ik heb het even opgemeten, Maar Appie zelf is 1.24 en de sprong is 1.25. Hij springt Dus over zich zelf heen. De eigenaar van Appie Vroeg zich ook af waarom Ik niet op Appie meer ging, Hij vond me houding erg vebeterd en Ik kon ook beter blijven Zitten dan Vorig jaar. Ik Zou het graag willen dat Appie beleerd wordt maar Ik weet niet of Ik nog durf op te stappen..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:53

ElisaAppie6 schreef:
Bedankt voor de reacties, Appie is n Super leuk beest Maar heeft toch echt de trekjes van een welsh... Pittig en eigenwijs... Ik heb het even opgemeten, Maar Appie zelf is 1.24 en de sprong is 1.25. Hij springt Dus over zich zelf heen. De eigenaar van Appie Vroeg zich ook af waarom Ik niet op Appie meer ging, Hij vond me houding erg vebeterd en Ik kon ook beter blijven Zitten dan Vorig jaar. Ik Zou het graag willen dat Appie beleerd wordt maar Ik weet niet of Ik nog durf op te stappen..

Ik vind je persoonlijk te groot, maar dat kan ook liggen aan de manier waarop de foto is gemaakt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:58

Ik vind je ook te groot, en dit is niet om je te kwetsen, maar ook wel wat te zwaar..

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:38

De eigenaar zei dat dit voor beleren nog wel kan.. Enn Mee eens sindykaya... Ik ben te zwaar Vind ik ook.