Iemand meer info over Bjirmen's Falco????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeFalco

Iemand meer info over Bjirmen's Falco????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:09

hooi!!
mijn pony Bjirmen's Falco, was vroeger ook een goedgekeurde dekengst, Maar ik kan neit vinden wie vroeger op hem had gereden etc. Natuurlijk heb ik door mijn speurwerk wel dit in dat gevonden, en ik ben ook eens naar zijn fokker geweest, maar veel is me nog neit duidelijk.

Iemand ook een idee oe hij zijn rechteroog verloren heeft?

hij is o.a. in Duitsland en Engeland geweest een groot deel van zijn leven, wss is dat ook een reden waarom ik in nederland niet veel over zijn verleden kan vinden

EliseXJoelle

Re: Iemand meer info over Bjirmen's Falco????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:12

Contacteer de stallen waar hij geweest is. Niet iedereen zet alle info open en bloot op internet.
Of zoek op Duitse en Engelse sites.

MarijkeFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:31

heb ik ook al gedaan ;)

het probleem is, ik weet alleen dat hij als veulen bij zijn fokker had gestaan, daarna was hij verkocht. Naar welke stal weet ik neit, en heb ik ook niet kunnen vinden, Zijn vroegere ruiters heb ik ook nog neit kunnen vinden

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:07

Heb je wat meer info?
Wat voor soort paard is het? Welke kleur? Etc Etc

MarijkeFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:11

het is een Welsh, van 1.48 hoog, hij is vos, met een donkerbruine aalstreep, hij heeft op bijde illen brandmerken, Maar de meeste kan ik slecht/niet uitvogelen wat eht is ( eentje wel, die is van dat hij een Welsh pony is)
ehm.. hij heeft vroeger internationaal gesprongen (1.30/1.40) , hij was ook goedgekeurde dekhengst in duitsland en engeland, Maar toen had hij dus zijn rechteroog verloren( oorzaak onbekend) en was hij gecastreerd en uit de sport gehaald.

Hij was toen weer naar nederland gebracht, en zou naar de slacht gaan. De eigenaar van de manege waar ik vroeger reed die ahd hem gekocht. Hij had een tijdje als manegepony gelopen, en was toen geleasd.
Toen die lease klaar wa, was ik op zoek naar een andere pony, ik had geen klik met mijn eigen, en toen kwam ik dus bij Falco.

hij had ook een zilveren medaille gekregen voor hengstzijnde, Hij was dus 2de geworden als bezichtegingshengst ( gene idee wat dat inhoud)
Hoe hoog hij dressuur gelopen heeft is ook onbekend voor mij, Maar hij kan alles, ook de Z oefeningen. ( jup, wanneer hij erg druk is, dan gaat hij soms van die trucjes uithalen met oefeningen die ik zelf neit eens ken xD maar mijn moeder wel xD

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:20

Er zijn wel nakomelingen van hem te vinden op Duitse sites. misschien kun je het via die weg proberen om info te krijgen.