Vraag veranderen paspoort naam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Delisa

Vraag veranderen paspoort naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:10

Hallo,

Ik heb 2 jaarling welsh hengsten. Deze hadden al paspoorten en dus ook namen. De bedoeling is dat ze mee naar de hengsten keuring gaan en later mee op wedstrijd. Nou is mijn vraag of ik de namen kan wijzigen. Of kan het gewoon zo blijven en op de keuring en bijv wedstrijden de door ons gekozen naam opgeven? Ivm met onze stal namen enz zouden we het graag willen veranderen. Weet iemand of dit kan en wat de kosten zijn? Ik kon het helaas nergens vinden dus ik hoop dat iemand me kan informeren..

reactie's als waarom zou je dat willen en of dat brengt ongeluk' daar kan ik niet veel mee. Ik vraag gewoon echt om informatie van de mogelijkheden daarvan.

Ik hoor graag van jullie!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:30

Door welke instantie zijn de paspoorten uitgegeven?
Hebben ze ook stamboekpapier van bijv. het WPCV ?

Want de kosten hangen af van welke instantie het paspoort en de stamboekpapieren heeft afgegeven.
Het WPCV heeft hier de tarieven (voor leden, en voor niet-leden) staan:
http://wpcv.nl/registratie/tarieven.html

Echter zie ik daar zo niet tussen staan 'naamswijziging paard' of 'sportnaam paard' etc. , bij andere stamboeken staat dat er soms wel.

Maar lijkt mij het handigste en makkelijkste om gewoon het betreffende stamboek/paspoortuitgevende instantie even een mailtje te doen met je vraag, of te bellen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Vraag veranderen paspoort naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:35

Als sportnaam is het geen probleem een andere naam op te geven. Maar de stamboeknaam kun je niet wijzigen volgens mij voor het stamboek. Al ben ik daar verder niet in thuis.

Delisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:45

JoyCiej007 schreef:
Door welke instantie zijn de paspoorten uitgegeven?
Hebben ze ook stamboekpapier van bijv. het WPCV ?

Want de kosten hangen af van welke instantie het paspoort en de stamboekpapieren heeft afgegeven.
Het WPCV heeft hier de tarieven (voor leden, en voor niet-leden) staan:
http://wpcv.nl/registratie/tarieven.html

Echter zie ik daar zo niet tussen staan 'naamswijziging paard' of 'sportnaam paard' etc. , bij andere stamboeken staat dat er soms wel.

Maar lijkt mij het handigste en makkelijkste om gewoon het betreffende stamboek/paspoortuitgevende instantie even een mailtje te doen met je vraag, of te bellen?

Bedankt voor je reactie!
De paspoorten zijn idd van het WPCV, ik ga even rond kijken op hun site of ik nog wat info kan vinden. Ik hoop het antwoord te vinden of te horen via dit topic

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:50

maar waarom via dit topic?

Wat is er mis mee om een instantie of stamboek te bellen of desnoods te mailen? Die mensen weten het zeker, aangezien die daar werken.....

Delisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:04

JoyCiej007 schreef:
maar waarom via dit topic?

Wat is er mis mee om een instantie of stamboek te bellen of desnoods te mailen? Die mensen weten het zeker, aangezien die daar werken.....

Volgens mij heb ik niet vermeld in mijn bericht van zojuist dat ik dat niet ging doen. Ik vroeg het me op dit moment af vandaar deze vraag op dit forum. Vind het niet meer echt een tijd om nu nog te bellen. Misschien weet iemand hier er met zoveel van af en kan/kon mijn vraag alvast deels of geheel beantwoord worden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:57

Naar mijn weten kun je een stamboeknaam niet veranderen, zo staat het dier nl in zn officiele paspoort geregistreerd. De sportnaam kun je wel aanpassen en anders dan de stamboeknaam bij de knhs registreren.

Delisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 12:04

Cemlys schreef:
Naar mijn weten kun je een stamboeknaam niet veranderen, zo staat het dier nl in zn officiele paspoort geregistreerd. De sportnaam kun je wel aanpassen en anders dan de stamboeknaam bij de knhs registreren.

Oke, maar kun je bijv bij de hengsten keuring dan wel de door jou gekozen naam opgeven?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:38

Nee, op de hengstenkeuring wordt de hengst gewoon bij zijn naam genoemd.
Zou ook wat gek zijn een pony die een ander gefokt heeft ineens jou stalnaam te geven.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:02

Het is gewoon wettelijk niet toegestaan, de fokker blijft levenslang de fokker, dat is toch logisch?

Delisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 16:32

regtur schreef:
Het is gewoon wettelijk niet toegestaan, de fokker blijft levenslang de fokker, dat is toch logisch?

Dat was niet de vraag als je het gelezen had. Mijn vraag was of je de naam kon weizigen en als je dat ook gelezen hebt zie je dat zojuist hierboven de antwoorden zijn gegeven. Heeft niks met levenslang de zelfde fokker te maken. De vraag die jij "beantwoord" is niet gesteld. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:24

Nee hengstenkeuring gewoon met officiele naam, dat is geen sportwedstrijd.
En regtur antwoord wel gewoon op de vraag, stamboeknaam kun je officieel niet veranderen, dit omdat de stalnaam ook naar de fokker verwijst, kan dus gewoon niet. Snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen veranderen, wat maakt een naam nu uit?
Daarbij zit er een beetje een onvriendelijke ondertoon in je reacties, terwijl mensen gewoon proberen antwoorden te geven.

Delisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 18:34

Ik weet inmiddels het antwoord op mijn vraag. Bedankt voor de info.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:12

Cemlys, je haalt me de woorden uit de mond :)

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:26

Bij mij direct hetzelfde gevoel Cemlys, al direct van de eerste reactie.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:31

De stamboeknaam van mijn paard is wél veranderd. Nu heb ik ook geen grote wijzigingen gemaakt hoor, maar heb wel een nieuw stamboek papier met de juiste naam.

Haar naam was: Olympus Byou Oklohoma. Dit heb ik veranderd naar Olympus Bijoux Oklahoma. Je spreekt het nog precies hetzelfde uit alleen ik vond het zo stom dat het niet werd geschreven zoals de fransen het woord "juwelen" schrijven.

Heb dit tegelijk veranderd toen ik haar heb gekocht. Dus haar naam is veranderd net als de naam van de eigenaar.