Prijzen voor een welsh cob

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juultjejuul

Berichten: 27
Geregistreerd: 17-11-11

Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:19

Hallo,

Bij het zoeken naar een welshcob veulen ben ik een veulen tegengekomen op internet wat me erg aanspreekt. Ik heb echter nog weinig ervaring in de welshcob wereld en heb dan ook geen verstand van de gangbare prijzen. Wat is nou een gangbare prijs voor een palomino hengstveulen dat het super heeft gedaan op een duitse keuring (2 x een 9, voor type en beweging en kampioen van de regio)? Is 2000 euro een te hoog of te laag bedrag?

Uit het taxatietopic wordt ik niet veel wijzer, en omdat het gaat om de aankoop rechtstreeks van de fokker en ik graag wat meer informatie wil over de algemene prijzen voor welsh veulens, hoop ik dat er een kenner (of kenners :D ) zijn die me wat wijzer willen maken :)

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:42

De afstamming is ook belangrijk. Maar wat is vooral voor jouw belangrijk.

Afstamming, ga je hem als dekhengst gebruiken, ga je hem gebruiken voor ohz etc etc

Voor een veulen vind ik persoonlijk €2000 te duur, maar het is maar net hoeveel geld jij kan missen.
Voor het veulen wat jij beschrijft, palomino welsh cob (je ziet ze zelden) als hij op keuring goed gepresteerd heeft zou ik niet meer dan €1000 voor over hebben. Het is nog maar een veulen he.

Maar zoals ik al zei wat is voor jouw belangrijk

malissapaard

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Wapenveld

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:44

ik denk dat het wat aan de hoge kant is. maar als beide ouders goedgekeurd zijn dan kan het idd goed. want dan kan jij hem ookit ook nog als dekhengst gebruiken.
ik heb wel een adresje voor je die nog wel wat leuke cobs heeft staan. pb me maar voor meer info.
groetjes en succes

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:47

Om hem goed te keuren word er volgens mij niet gekeken naar de prestatie van de ouders hoor? (weet niet of dat idd zo is)

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:20

ik zal even snel antwoorden, juultjejuul is een vriendin:

Het is een heel mooi, goedgebouwd veulen, ze wil er niet mee fokken, puur voor de recreatie, zal dan dus uiteindelijk ook geruind worden, maar het veulen spreekt haar erg aan en beweegt heel goed, de afstamming is: Moeder (valk) v. Elitehengst Thor Baffle, Vader (palomino) v. Babalou v. Thor Baffle (is dat niet ergens inteelt dan?)

Er is genoeg verstand van paarden maar geen verstand van welshjes helaas :D Wie kan wat meer over de afstamming/richtprijs vertellen? 1500 euro is dan een goed openingsbod begrijp ik? Er is nog geen vraagprijs bekend, ze wilde zich eerst verder informeren voor ze contact opneemt met de fokker :) .

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:21

kjoetie schreef:
ik zal even snel antwoorden, juultjejuul is een vriendin:

Het is een heel mooi, goedgebouwd veulen, ze wil er niet mee fokken, puur voor de recreatie, zal dan dus uiteindelijk ook geruind worden, maar het veulen spreekt haar erg aan en beweegt heel goed, de afstamming is: Moeder (valk) v. Elitehengst Thor Baffle, Vader (palomino) v. Babalou v. Thor Baffle (is dat niet ergens inteelt dan?)

Er is genoeg verstand van paarden maar geen verstand van welshjes helaas :D Wie kan wat meer over de afstamming/richtprijs vertellen? 1500 euro is dan een goed openingsbod begrijp ik? Er is nog geen vraagprijs bekend, ze wilde zich eerst verder informeren voor ze contact opneemt met de fokker :) .


Ik zou eerst eens vragen wat de fokker wil hebben alvorens een bod uit te brengen, kan verrassend goed zijn voor je portomonnee :D
Kwa afstamming kan ik er niet veel zinnigs over zeggen. Als je van plan bent om te ruinen zou dat trouwens niet mijn grootste zorg zijn ;)

malissapaard

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Wapenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:29

als hij zowiezo geruint word dan hebben bloedlijnen weinig zin, ze lopen toch niet in de sport( ouders)
maar 1500 is idd een goed begin.
groetjes

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:35

Gewoon vragen aan de fokker wat zijn/haar vraagprijs is.
En daar dan nog proberen van af te pingelen (zelfs als het minder is dan je verwacht had).

Zelf vind ik - in de huidige markt - €1000 nog te veel voor een hengsteveulen. (toch zeker met die afstamming)
Waarom zo veel geld uitgeven aan een veulen, als je - volgens de huidige marktprijzen - voor €1500 al een 3-jarige kan kopen ?

Edit :
Als ik zie welke prijzen ze wel vermelden voor de andere ponies, dan vrees ik dat het veulen toch wel in de 'hogere prijsklasse' zal vallen
Laatst bijgewerkt door YWC op 21-12-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:47

Ik zou 2000 euro echt teveel vinden voor een hengstveulen.
Duitse keuringen ben ik niet in thuis, is daar meer deelname dan in Nederland rijst bij mij de vraag.
Maar ja, het is altijd wat iemand wil uitgeven. En vragen kun je altijd natuurlijk.

Danny_D
Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:05

Hallo,

momenteel kan je best gefokte en mooie cob merrieveulens kopen voor 1000€.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:15

Nog een keertje een berichtje van mij (poownieshoppen voor een ander is bijna net zo leuk als voor jezelf :D )

Die 2000 euro was gewoon een wild bedrag in de ruimte van ons hoor, zoals gezegd echt geeeen idee wat gangbaar is, maar dat is dus gewoon een wat hoge inschatting van onze kant waarschijnlijk. Juultjejuul is op zoek naar een aansprekend veulen, valk of palomino, sectie d, dat goed kan bewegen, en dat heeft dit paardje allemaal. Vandaar geen 3-jarige, maar dan kunnen we dus ws wel van een iets lager bedrag uitgaan voor de aankoop..

YWC wat bedoel je met de opmerking : vooral met die afstamming? Nogmaals, echt geen verstand van welshlijnen dus als je wat meer uitleg zou willen geven, graag :D

En dan meteen nog een vraag die misschien wat offtopic is, maar zijn er welshfokkers hier die voor komend seizoen een d-veulen verwachten wat valk of palomino is? Dit bewuste paardje staat nogal ver weg, meer dan een paar uur rijden, en juultjejuul overweegt om anders te wachten tot komend seizoen, we zouden graag eens wat fokkers bezoeken om meer informatie over het ras in te winnen (en knappe welshpony's te bewonderen! ik word er zelf ook erggg hebberig van..) We zitten in zuidlimburg en willen best een stukje rijden :)

Alvast bedankt voor jullie reacties! We hebben er veel aan :)

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:30

Wat de bloedlijnen betreft zijn (de eerste 3 generatie) gewoon de bloedlijnen, die ik in mijn fokkerij niet zou gebruiken.

Moor (hier op bokt) verwacht volgend jaar 2 Welsh Cob veulens van onze perlino Welsh Cob hengst. Dus gegarandeerd palomino of valk.
Je zou ook van iemand een bruine Welsh cob merrie kunnen leasen en een veulentje fokken met onze hengst :)
Zelf hebben wij momenteel 2 valk Welsh cob merrietjes (°2011 en 2010) en 1 palomino part-bred Welsh cob merrie (°2010).

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:33

Om welke reden zou je die bloedlijnen niet gebruiken? karakter, beweging, bouw? Puur interesse hoor..

Merrie leasen is denk ik geen optie :) Ik ga eens op je website kijken iig :)

guppy23
Berichten: 106
Geregistreerd: 02-12-11

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:54

2000 vind iik echt heeel duur!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:03

Ikzelf vind de palomino of valkkleur vaak niet zo mooi, dus kan je daar niet aan helpen.
Er zijn wel wat Cobs met die kleur, maar het is ook een beetje welk type je zou willen.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:15

Ben net zoals hierboven al uit de reacties naar voren kwam, benieuwd naar wat de prijs is die de fokker vraagt, zou niet zomaar een bod doen :)

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:40

Ik vind 2000 voor een echt apart hengst veulen niet verkeerd,netjes zelfs kwaliteit moet betaald worden vind ik er is al rommel genoeg.
je moet gek zijn op die kleur, de afstamming vind ik wel beetje vreemd , en vind het moeilijk te geloven dat dit echt een hele aparte is.
ik denk ook dat het jammer is als je je zichtsveld gaat beperken door echt alleen maar een palomino te willen, of ze zijn erg duur of erg ver weg , of ze missen gewoon de kwaliteit . wat meestal hetgeval is
ik ken betere vossen en bruinen dan palominos
er is rotzooi genoeg te koop van 400-600 als veulen of inderdaad zoals hierboven al vermeld is 1500,- voor een 3 jarige maar dat ligt helemaal aan je eigen kwaliteits verwachtingen, een apart hengst veulen zit altijd tussen de 1500-2500 in eigenlijk heel europa wel ook in wales

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:46

Een kleurtje kost geld helaas, voor een bruine zit je veel lager qua bedrag dan voor een valk of palomino veulen

emma198
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:51

2000,- is wel wat geld voor een veulen maar wat al eerder gezegd is een kleurtje kost geld

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:50

neem eens contact op met de familie Veldhoen van de Ceres stoeterij, daar zou je wel eens een heel eerlijk antwoord kunnen krijgen op je vragen.

succes.

xoxsannexox

Berichten: 780
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:14

Ik heb een welsh cob veulen op het oog. Het is een merrie en ze heeft de kleur valk. Het schijnt dat ze een goede afstamming heeft. Wat vinden jullie een reeele vraagprijs? Ik begrijo dat zonder foto he lasig is, maar dan heb ik een idee wat de prijzen gemiddeld zijn voor zon veulen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:12

Daar is niet een prijs voor te noemen.
Er gaan momenteel 3-jarigen voor 1500 euro, dus sja, dan zou een veulen niet meer dan 500 opbrengen.
Maar er zullen ook veulens zijn die voor meer dan 2000 euro van eigenaar wisselen.
Zelf vind ik valk geen mooie kleur, maar er zijn mensen die dat een meerwaarde vinden, dan moet je dat mogelijk ook betalen.

Anoniem

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:27

Hier mag nog wel een palomino of valkmerrie welshcob in de wei, maar de juiste ben ik voor 1000 euro nog niet tegengekomen
Ik ga maar eens op reis naar Engeland

l_aura1

Berichten: 140
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:40

Ik kan ook geen eenduidig antwoord geven op deze vraag. Bloedlijnen, bouw, beweging, alles speelt mee. Er zijn inderdaad veulens die voor een prikkie te koop zijn, maar wil je kwaliteit en een echte cob, zul je toch wat dieper in je buidel moeten tasten. Het is maar net wat je er mee wilt.
Voor een standaard palomino/valk veulen denk ik dat de prijs hier in NL ligt tussen de 1000 en 2000. Mede omdat er weinig van zijn. Voor meer kwaliteit zal de prijs hoger liggen.
1000 euro voor een palomino/valk merrie (dus niet veulen) vind ik erg weinig. Dan kan ik mij werkelijk niet voorstellen dat je een goede cob hebt.
Mochten jullie serieus op zoek zijn naar een gekleurd welsh cob veulen, dan kan ik misschien helpen.

Anoniem

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:56

Het mag van mij een veulen zijn, maar 3500 euro vind ik wat te gek.
En ik wil een goudvalk.. Heb geen haast, kids kunnen eerst op de shetten maar ik zou het leuk vinden 1 voor de wagen te hebben