De welsh pony als (kleine-)kinderpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GvP

De welsh pony als (kleine-)kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:11

Hoi,

Als eigenaresse van een hele lieve driejarige welsh sectie a pony en moeder van twee kinderen van bijna 2,5 en bijna 4, vind ik het leuk om te zien hoe geweldig deze kleine pony's met kleine kids omgaan.

Onze nieuwe pony Dafydd op dag 1 op nieuw adres, meteen heel braaf.
Afbeelding

De eerste keer erop met dochter van bijna 4
Afbeelding

Zo trots als een pauw met nieuw zadeltje en erg fanatiek, heeft zelfs nog even aan longeerlijn stukjes gedraafd. En Dafydd is super voorzichtig, heel braaf!
Afbeelding

Hebben jullie ook leuke foto's van klein grut met de grote helden? Zo ja, post je ze dan hieronder?
Groetjes!

Anoniem

Re: De welsh pony als (kleine-)kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:12

Wat enorm schattig! <3 Hele leuke pony ook qua kleur en aftekening.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:13

wat een leuke foto's! vind dat altijd zo schattig! alleen zou je geen dekje onder je zadeltje doen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:18

Wat een lieve pony zo, die heeft vast een hart van goud!
Die van mij krijgt helemaal de kriebels van klein grut, dus dat soort plaatjes zijn hier niet van toepassing :')

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:21

Hele leuke foto's :)

mijn broertje op mijn verzorg shetje :P

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:25

wat een scheet van een pony.

maar het voelt wel helemaal vertrouwd dus? ondanks dat het paardje nog zo jong is.
verder zou ik kijken voor een goed passende cap.. weet niet hoeveel deze beschermd.

veel plezier..de kids genieten er van heb ik in de gaten.

GvP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:32

Snap het even niet zo goed, twee keer gepost en ik zie ze nog niet verschijnen... Dekje is onderweg en passende cap ook natuurlijk schreef ik even geleden al. Alleen waar die posts nou gebleven zijn?
Geen zorg dus, komt goed!

Pony is al geboren als kinderpony denk ik. We hadden hiervoor een tweejarige welsh a merrie en die was ook al super mak met 11 maanden, liep mijn zoontje van 1,5 er mee aan de hand (onder begeleiding natuurlijk) en liet zich door allebei de kids rustig poetsen zonder gezeur. Heb gezocht op karakter en kwam deze tegen, helemaal naar mijn zin. Bereden en betuigd is hij, wat we alleen niet allemaal met hem doen nog. Hij is jong zat en de kinderen ook. Hij heeft ook al over de weg een buitenritje gemaakt met me en hij kijkt nergens naar, er kwam een trein langs in volle vaart en meneer stapt rustig door zonder te knipperen. Echt een brafie en super sociaal naar andere pony's. Wat wil je nog meer!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:37

fijn dat ie zo braaf is.
en waar je andere reacties zijn gebleven.. geen idee haha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:43

liliekska schreef:
wat een leuke foto's! vind dat altijd zo schattig! alleen zou je geen dekje onder je zadeltje doen?

Waarom? Op de oude engelse manier (dus ook op de welsh shows waar welshjes ohz. worden getoond met kinderen) en bij de ijslanders worden ook geen dekjes gebruikt.

Dekjes zijn met name bedoeld om je zadel tegen zweet en vuil van de ponyhuid te beschermen. Als je zadel goed past heb je helemaal geen dekje nodig, en met sommige dikke dekjes van tegenwoordig zorg je er juist voor dat een goedpassend zadel mínder goed past, omdat de ruimte bij de ruggengraat smaller wordt door gebruik van zo'n dekje/bontje.

@ TS: wat een ontzettend lief gezicht! Mijn Welsh A merrie is qua karakter best 'heftig' (welsh én merrie, en beiden combineert ze dan, hahaha) in de omgang, maar met kleine kinderen is ze ineens een stuk rustiger. Toch durf ik het zelf nog niet zo goed aan.
Sommige pony's voelen het ook gewoon aan, dat ze met die kleintjes extra rustig en voorzichtig moeten zijn. Zo lief om te zien is dat!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:10

Ik geloof dat mij verteld is dat een dekje meestal is om een zadel te beschermen, tenzij je een niet-goed/slecht passend zadel hebt. Diegene kan het mis hebben natuurlijk maar het klonk geloofwaardig.

On-topic:
Wat een ontzettend schattige combinatie!
En erg leuke bles heeft 'ie! Lijkt net of iemand hem uitgeveegd heeft :P

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:04

Lief he

Wij hebben een 2jarige welsh A merrie voor onze kids (5 en binnenkort 3).
Swann is braaf als ze aan het touwtje is, maar los op de weide is ze soms niet te 'betrouwen' met de kids. Ze wilt er zo mee gaan spelen, maar goede speelmaatjes zijn het niet.
Volgend jaar mag Arwen ermee rijden (eens ingereden door een kennis hun dochters).

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:28

Onze nieuwe 15 jarige Welsh A merrie met 1 van mn zusjes, de andere rijd op de shetlander!

Afbeelding
Afbeelding

Liever geen commentaar op de zadeltjes! Hier word aan gewerkt!