http://www.high-flownstud.nl/ Ik ben ook niet bekend in de welsh-fokkerij, maar ken Viper wel. Viper is een heel lieve en rustige hengst, die aangespannen werd/word gereden in enkel en dubbelspan(samen met Kleneke's Basje, ook een ggk hengst)
Daar zou je Kees en Marian voor kunnen bellen, die vinden het altijd leuk om wat te horen over nakomelingen van hun merrie's en/of hengsten. Zij zitten ook al heel lang in de fokkerij, en zijn zeker bereid je meer te vertellen over het papier etc.
Kun je idd het beste Kees en Marian even bellen, zij kunnen je alles vertellen. Ik heb vorig najaar de moeder van Mohawk gezien bij de forlan stud. Mohawk is een mooie vos, Viper is zwart. Beide hebben gedekt of dekken nog op highflown stud. Mohawk is volgens mij wel verkocht.
Ik denk het wel Regtur, dat zou verklaren waarom onze merrie zwarte manen met blekere uiteinden heeft, dan is ze smokey black. Ze lijkt verder overigens erg op Viper vind ik.
regtur
Geplaatst: 23-07-13 09:45
JoAnn schreef:
Ik denk het wel Regtur, dat zou verklaren waarom onze merrie zwarte manen met blekere uiteinden heeft, dan is ze smokey black. Ze lijkt verder overigens erg op Viper vind ik.
Mohawk is idd valk en niet meer van Kees en Marian. Viper staat nog steeds bij hen in Rhoon en dekt nog steeds. Ze hebben veel nakomelingen van hem op stal, ook veulens van dit jaar. Heb zelf in 2010 een zoon van hem gefokt uit mijn merrie, zie profiel. Vind het een hele lieve hengst. Ons veulen was ook heel stoer, lief, mensgericht en ondernemend. Een veuulen dat met een dag oud op schoot lag te slapen. Is inmiddels 3, beleerd voor de wagen en is kinderpony. Ben wel benieuwd naar een foto van je pony. Wie is de moeder? Goede kans dat ze nog bij Kees en Marian staat.
demivharen
Geplaatst: 07-07-14 19:42
wij hebben 3 welshen en bij alle 3 zit High Flown Viper in het bloed. Jive is de zoon van Viper. Viper is de vader van Tornado zijn moeder & Cassy is een dochter van Viper. Het is een zwarte goedgekeurde dekhengst. uit 1998