We vinden het het leukste om een cobje te fokken maar ik weet eigenlijk niet of dat dan wel de juiste keuze is. Als ik een chiquere hengst wil, kan ik die dan wel in Nederland vinden? Ik wil haar sowieso niet natuurlijk laten dekken dus ik weet niet hoe dat dan gaat? Dus dan misschien maar dekken met een Welsh i.p.v. een cob?
Dit is Pride's Victory:

Op deze foto kun je haar bouw wat beter zien:

Welsh Cob
14 jaar
1.52 m
Zweetvos
Vader: Trefeas Brenin Du
Vader van vader: Cyttir Telynor
Moeder: Trefnant Pride
Vader van Moeder: Mabnesschliffe Surivor
Twee keer Z2 dressuur gelopen, zowel met mij als met mijn zusje. Aantal keren reservekampioen en regiokampioen van Utrecht geweest.
Wat wij willen (dit klinkt wel heel erg verwend

Het mag qua uiterlijk en karakter en kopie van mijn pony zijn! Een apart kleurtje zou natuurlijk ook erg leuk zijn. Het is echt een hobby veulentje en we doen het maar één keer. Ik zou iets meer activiteit en kracht vanuit de achterhand willen hebben want het zou leuk zijn om ook deze pony op te leiden tot Z dressuur. Dit betekent niet dat we een sportpony willen fokken. Vicky is er ook niet "voor gemaakt" maar bleek er bij toeval veel talent voor te hebben en het was juist hartstikke leuk om met een cob zo goed mee te kunnen draaien.
Als we dit allemaal zouden doorzetten, is het dan nog reëel om dat dit jaar te doen? Gaat dat nog lukken of wordt het veulen dan te laat geboren?
Wij zijn echt leken op dit gebied dus ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen!