[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:29

Ik snap niet waarom je niet in een keer meerdere foto's kan uploaden

Nog maar een zo

Afbeelding


Helaas geen beelden van haar bewegingen, want ze kan fantastisch lopen en is dan meteen een heel ander paardje. Toen ik eerst aankwam was ik even teleurgesteld, niet het beeld dat ik voor ogen had maar de fokkers doen geen shows meer, dus ook erg logisch. Maar als ze gaat lopen, wauw :~

(al is daar ietwat opgejaag voor nodig in deze conditie)

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:14

Wat is dan de reden dat ze daar nog 2 jaar blijft staan? Die snap ik even niet?

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:29

Ik was eigenlijk geïnteresseerd in een veulen. Omdat de fokster ziek is geworden bood ze mij haar jongste fokmerrie aan. Zijzelf zal niet meer fokken, maar pony staat haar niet in de weg. En zij wil de pony weer graag aan mij verkopen, ze ziet het graag eindigen als fokmerrie en in de sport

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:14

Mooie merrie, echte dun/wildkleur? Of hoe je dat ook heet?
Ik zou de kans niet Laten schieten denk ik zo, als je haar wil, kans groot dat zo n pony toch voor je neus weggekaapt wordt, zeker zo n apart kleurtje

juval

Berichten: 13219
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:40

wat een leuke pony Pien! gaaf hoor.

Net de mail binnen voor de keuring zaterdag. t komt nu wel dichtbij :) .. Smarti's manen en staart zijn al netjes gemaakt, dus het is alleen nog een kwestie van wassen en mooi maken. We moeten er wel vroeg zijn begrijp ik..

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:02

Cemlys schreef:
Mooie merrie, echte dun/wildkleur? Of hoe je dat ook heet?
Ik zou de kans niet Laten schieten denk ik zo, als je haar wil, kans groot dat zo n pony toch voor je neus weggekaapt wordt, zeker zo n apart kleurtje


Ik weet niet of er wildkleur is bij welsh? Ik begon erg te twijfelen. Ik zal eens met mijn ouders overleggen ;)
Ik kan haar kopen maar vind het nu een te grote hap uit mijn spaargeld. Mijn merrie is (nog) drachtig en eventuele complicaties wil ik wel kunnen betalen.
Daarnaast vragen ze ook geen misselijk bedrag ervoor

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:44

@Pien; soms kom je iets tegen waarop je op slag verliefd bent dat je niet meer rationeel kan denken. Dan ga je praten over bedragen die emotionele waarde hebben ipv realistisch. Als ik zie wat ik de afgelopen jaren aan bedragen heb gekocht/verkocht wisselt het gewoon heel erg. Het is maar wat de gek ervoor geeft en of ze het je een beetje gunnen. Als ik je zo hoor, heb je daar zelf je twijfels bij... ze geeft aan fokkerij / sport voor deze pony op prijs te stellen, maar vervolgens houdt ze haar liever zelf als grasmaaier. Prima toch? Gewoon lekker verder zoeken!

@Juval, hier is die ook binnen. Als 2e bij de stamboekopname. Gelukkig hoeven wij niet zo heel ver te rijden (halfuurtje) dus dat valt nog mee. Maar met een beetje wassen (verwacht ik) gaat de wekker toch wel vroeg.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:33

Wat vragen ze voor de merrie als ik zo brytaal mag wezen en welke papieren zitten erbij ??

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:40

Soms viel ik me zo menselijk. Want idd caesar, ik ben verlieft op deze pony. Daarom kan ik het moeilijk loslaten .

Ik durf het bedrag haast niet neer te zetten haha. Bang dat jullie me voor gek verklaren. Er is wat onderhandelingsruimte maar vraagprijs 3200 Euro.

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:41

Is dat redelijk? Ik heb voor een welsh b vaker zulke bedragen voorbij zien komen. Ze is met veulen en als jaarling kampioen geweest

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:44

Ik zit niet in de B pony's maar daar zal ik een compleet in goede conditie en goed opgeleide B pony voor verwachten! wat een geld!

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:09

Ze is geheel onbeleerd en zoals je ziet niet in conditie haha.
wat zou dan een redelijke prijs zijn? De kosten van import komen er ook nog bij, ook eerlijk gezegd nog geen idee wat dat gaat kosten

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:16

pien26 schreef:
Soms viel ik me zo menselijk. Want idd caesar, ik ben verlieft op deze pony. Daarom kan ik het moeilijk loslaten .

Ik durf het bedrag haast niet neer te zetten haha. Bang dat jullie me voor gek verklaren. Er is wat onderhandelingsruimte maar vraagprijs 3200 Euro.


Tja... een veulen of een jaarling kampioen, wil niet zeggen dat je dan een goede pony hebt. Ik hecht voor dat geld meer waarde aan predicaten als ze 3 jaar en ouder wat behaald hebben.

Vind het zelf een flinke prijs.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 28-06-16 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:25

Das geen klein Prijsje ;) of ze het waard is kun je vanaf een foto niet zeggen. In welke klasses is ze kampioen geworden want op sommige shows is er niet veel deelname in veulen en jaarling rubrieken en word je gauw kampioen. Mss waren het net sterke rubrieken. Tja die conditie zou ik niet zwaar aan tillen zolang ze niet te dik is.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:09

Sodeknetter ! Das een beste prijs, maar aan de andere kant ... heb veel hogere bedragen voor Vanety geboden gekregen en dat was als njaarling en 2 jarige ... tis net wat de gek ervoor geeft ...

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:15

Ik ga opzoeken welke shows ze heeft gelopen, nu gaat dat niet. Ben werken haha, althans ik zou moeten werken...


Als de prijs minder was had ik haar al wel gekocht haha.
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie er nu zo voor zouden geven? Dan kan ik vergelijken wat een redelijk bod zou zijn. Nu is zij zelf duurder dan mijn welsh nwr

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:34

Even een vraagje ik ben geen fokker van een Welsh, maar sinds gister wel de trotse eigenaar van een 4 jarige Welsh merrie, mag ik mee kletsen in dit topic of is er een speciaal topic voor eigenaren?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:39

Tuurlijk Ulfeino .... !

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:56

Oke leuk dan zal ik me even voorstellen :)
Mijn naam is Brigit en sinds gister voor het eerst eigenaresse van een Welsh merrie.

Naam: Paralels Emma (Glansevin Graffiti x Eyarth Rio) sectie B
Geb.: 20-4-2012
Stokmaat: ± 1.35

Ze is beleerd onder het zadel, maar moet nog veel leren, weinig gedaan de laatste maanden.
Het is de bedoeling dat mijn dochter van ruim 8 met haar naar les gaat en als dat goed gaat wedstrijden met haar gaat rijden in dressuur en springen, te beginnen met Bixie :)

Mijn dochter heeft nu een shetlander van 98 cm waarmee ze heel verdienstelijk Bixie rijdt.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:15

Leuk zeg, ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:50

Ja ik ook, bij het proefrijden was ze heel erg braaf en niet te voorwaarts en had niet hele bijzondere gangen.
Gister thuis aan de longe liet ze even iets heel anders zien, wauw wat een gangen, niet te stoppen en zo nu en dan een eigenaardige sprong :oo
Ik dacht, mijn dochter er voorlopig nog maar niet weer op :D

Maar ze was er gister nog maar net dus de nieuwigheid en spanning zullen ongetwijfeld hebben meegespeeld :)
Ze heeft de afgelopen maanden dag en nacht in de wei gelopen en werd zo nu en dan een paar rondjes in stap en draf in de bak gereden, ze heeft dus een buik waar je U tegen zegt :(
Daarnaast is ze veel te veel verwend met paarden snoepjes en worteltjes, ze schooit doorlopend, zelfs met het bit in doen zat er onder het bit een stukje wortel en ook tijdens het rijden werd er zo nu en dan gestopt om iets lekkers te geven :(

Bij mij staat ze overdag buiten en 's nachts op stal, deze week eerst maar wennen, wandelen, poetsen en longeren en dan zien we wel hoe snel de rust erin komt en mijn dochter er vertrouwd op kan, duurt het langer dan duurt het langer, ze is jong en als er meer tijd voor nodig is dan krijgt ze die.

Nadat ik haar gister had opgehaald hebben we haar in de wei gezet naast onze shet, er werd flink gesnuffeld, gegild en gedreigd, maar al snel liepen ze beide lekker te eten en ook later op stal ging het heel goed en was Emma rustig.
Ben benieuwd hoe ze zich vanmiddag zal gedragen als we onze shet meenemen voor de les en zij alleen thuis blijft.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:56

pien26 schreef:
Soms viel ik me zo menselijk. Want idd caesar, ik ben verlieft op deze pony. Daarom kan ik het moeilijk loslaten .

Ik durf het bedrag haast niet neer te zetten haha. Bang dat jullie me voor gek verklaren. Er is wat onderhandelingsruimte maar vraagprijs 3200 Euro.

Daar zou ik zeker toch nog eens heel goed over nadenken...voor dat geld (en wat minder)koop je hier ook een hele mooie groene kleur pony.....
En het is precies wat er gezegt wordt,tis wat een gek ervoor geeft en de koper is geboren...

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:38

De prijs is ook zeker wat me remt.
Wat vind jij een redelijke prijs vivana?

Heb even de show resultaten opgezocht. Misschien zegt het jullie meer.
regioshow in Unna/Westfalen was ze klassensieger en reservespeler als veulen.
bij de wpcsg cup in elsdorf/Reinland was ze klassensieger
en als jaarling bij de equitana open air was ze klassenreservesieger.

Alles in Duitsland uiteraard. Iemand hier bekend mee?

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:31

Ze heeft dus voornamelijk alleen haar groep gewonnen.. (en reserve kampioen als veulen)
In mijn ogen vragen ze veel geld voor de merrie..

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:34

precies geen overall kampioenschappen enzo. Wat ik al zei, al ze de enige in haar rubriek was of met zn tweeen, dan win je algauw, had ook een b merrie die eerste werd in haar rubriek ;). Die jonge pony resultaten zeggen niet altijd wat. Hoe dan ook een beste prijs. 2000 zou ook al een mooi prijs zijn denk ik, maarja of de eigenaar hem daarvoor kwijt wil. De prijzen in duitsland liggen volgens mij ook over het algemeen wat hoger hoor, dus mss dat dat ook meespeelt.