[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:19

Qua beweging vind ik haar gewoon. Kan wel goed galopperen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:12

Ok, dankjewel voor de reactie!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:48

Ik kan het niet laten en moet even spammen ... wel de foto's inlinkjes gedaan omdat ze klein niet tot uiting komen.

Vanety TC Vossabino merrieveulen van Alex Dai uit Lakeway's Glorious Hazel Geboren 11 April 2013

Wat vinden jullie van haar nu ?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/944269_4798464287519_1130979902_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/936851_4798470687679_1959820804_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/601660_4798472727730_81815534_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/970220_4798474327770_1852192998_n.jpg

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:21

Prachtige foto's Ines, super pony.

Vindt het een heel apart, statig veulen Chantalll. Je moet wel van de kleur/aftekeningen houden.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:30

Chantalll ik vind haar erg leuk. Ik houd wel van die kleur.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:52

Ja wij moesten ook even twee keer kijken hoor toen ze ernaast stond :-) haar eerste veulen was gewoon vos, witte benen en bles, haar tweede bruin met een kolletje en nu deze toverbal :-) Alledrie dezelfde vader ...

Schijnt van Alex Dai te komen ...
Dank je wel Rivendell, we zijn er ook zodanig wijs mee dat we van plan haar te houden ... hangt er natuurlijk even vanaf wat ze op de keuring doet. Ze is ook best wel breed vergeleken met haar voorgangers ... echt een klein bodybuildertje ...

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:31

Vanavond hebben we even een rondje 'gast-veulens"gedaan. Het verbaasde ons dat er ook Drummers zijn met lange(re) oren....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:32

mooie veulens regtur!
hier ook wat nieuws
Llwynhywel The President zal na aankomend dek/show seizoen naar de UK gaan om daar een jaar lang onder het zadel uitgebracht worden !!
Dus alleen dit jaar nog ter dekking!!!!
uiteraard zal er volgend jaar een andere hengst bij ons op stal staan maar welke kunnen we nog niet met garantie zeggen!

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:48

Qua hengstenbestand is het hier ook weer anders gelopen dan gedacht.De palomino Hillam Little Drummer Boy was verkocht en zou na het dekseizoen weggaan, Caradog stond op een adres als schouwhengst, en zou tot eind Juni wegblijven. Maar omdat alle merries daar al dragend waren, stond hij vorige week ineens weer op de stoep...eh stal.De fokker die Drummer gekocht had, bedacht nu ineens dat hij liever Caradog had, wat wij ook vonden. Want de Drummer-veulentjes worden steeds mooier. Al hoorde ik dat er van Caradog ook een geweldig mooi veulentje geboren was. Tenslotte was Top Notch verhuurd aan een collegafokker, maar door vreselijk veel pech, heeft die nog maar 1 merrie om te dekken. Willie Wortel staat voorlopig lekker thuis en kan naar hartelust merries ontvangen.
Dat komt erop neer dat we eigenlijk 1 hengst over hebben, en we daar nog een plekje voor zoeken, voor deze zomer.Gewoon bij een fokker in de wei, met een koppeltje merries, en liever verhuren dan verkopen.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:06

Zeker mooie veulens Regtur..Vooral dat 2e...

Nog iemand opzoek naar een fokmerrie?!
http://www.allbreedpedigree.com/our+dream+bo
Dit jaar gust gelaten en staat nu sinds een paar dagen bij ons (mijn pensionstal).
Vorig jaar nog wel een veulen aan de voet gehad (deze heeft JoostvGestel)
Afbeelding

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:25

@ Chantall, wat een prachtig veulen, de kleur is zo 'over the top' dat hij juist mooi wordt (vind ik).

Hier nog steeds geen veulen van Delyth, ik hoop dat het geen maand wordt Regtur.... ik ben nu al kapot, het is een 1e veulen en dan ben je toch oplettender vind ik. Bij die andere merries weet ik de tekenen prima te herkennen en waak ik pas als ik die zie.

En omdat wij zo dicht bij de drukke vaarroute van de Westerschelde zitten is een camera o.i.d. geen optie i.v.m. storingen. Ik heb vroeger wel eens een geboortesingel gebruikt, maar die ging zo vaak af dat je daar helemaal gallisch van werd :(

Bij Delyth is nu elke verandering toch een (onbewuste) reden om 's nachts wakker te worden en te denken.... ik ga kijken, nee.... ik ga niet kijken.... maar dan lig je niet meer lekker en ga je dus tóch kijken. Helaas nog steeds niets behalve een pony die het wel gezellig vindt om nachtelijk bezoek te ontvangen en het veulen van Dancing Queen wordt er supermak van :j

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:29

Dank je wel abba, erg leuk om te horen ... Ben benieuwd wat haar uiteindelijke echt kleur wordt ... ze blijft natuurlijk Sabino maar volgens mij wordt ze donkerder ...

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:54

Wie gaan er zondag nog meer naar de welsh show in Diepensteyn, België?

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:16

Ik ga, neem mijn nu 2-jarige Oostdijk's Ceridwen Memory (Twisthoeve's (G) Rhydaman) mee, ben benieuwd, ze is nog steeds niet helemaal verhaard maar goed, wie wist vooraf dat het zo *#@$#% voorjaar zou worden?

Afbeelding
Hier nog een foto van Memory als jaarling

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:21

Een paar hele leuke berichten gekregen;Zomerdijks Clawdia heeft een apart mooi merrieveulen gekregen van Tyn Y waun Pure Gold. Als wij zoiets krijgen uit Viola, ( die een halfzus is van Clawdia) spring ik een paar gaten in de lucht. En we dachten nog wel dat die hengst niets bevruchtte.... :(
En uit Pontgam Alanah, die net een paar dagen geleden verkocht is, is een valkmerrieveulen geboren. Een hele mooie start voor deze nieuwe fokker :j
Er worden heel veel merries geboren. Er zou nog een tekort aan hengstjes komen, ;)

Stino1992
Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:01

Normaal ben ik een stille meelezer, maar ik heb eindelijk nog eens deftige fotos (wel slechte mobiele kwaliteit, maar de pony staat er toch al deftig op! :D ) van m'n 3-jarige Thistledown Shangdu kunnen trekken.

Afbeelding
Afbeelding

Ze is een dochter van Stoak Tuscany en zal dit jaar gedekt worden door Eyarth Tom Tom (v.Eyarth Tomahawk).

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:25

@stino, mooie merrie, ze is volgens mij wel groot? En is ze bruin of valk?

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:33

Mooie foto's allemaal.

Jenny, mooie veulens van Drummer! Houden jullie hem nu zelf? Welke is Caradog? Is dat die bruine?

Eilinora

Berichten: 11921
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:28

Ik ben met allebei de merries naar diepensteyn. .

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:17

Rivendell schreef:
Mooie foto's allemaal.

Jenny, mooie veulens van Drummer! Houden jullie hem nu zelf? Welke is Caradog? Is dat die bruine?

dank je Mel. Drummer blijft nu maar hier. t Is niet alleen een lieverd, maar zijn veulens zijn ook heel goed. Caitlins veulen is een aparte.Zo correct van bouw, zoveel beweging en front erop, erg bijzonder. Opfokwaardig .

Caradog is de bruine, ja. Zijn eerste jaargang is ook goed, maar we zijn al overstocked. En dan moet je kiezen waar je mee verder gaat. Het is mooi dat hij een kans krijgt in de fokkerij. Ook al is het elders.

Stino1992
Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:25

@abba Ze is eigenlijk totaal niet zo groot. Ze haalt met moeite 1.30 m. Ze is valk uit een donkerbruine moeder en palomino vader.

Zouden zoveel mogelijk mensen hun mening eens willen geven over te verbeteren punten?

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:44

Ik vind het gehele plaatje een mooie pony, misschien dat de aanhechting van de hals wat mooier kon, maar dat kan ook de foto zijn, eigenlijk kun je pas oordelen 'in levende lijve'.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:14

Nou heb ik niet zoveel verstand van welsh ponys, maar ik vind de kleur heel mooi.
Echter vind ik het meer een een rijpaard-bouw dan een welsh :o
Misschien dat het ook nog door de leeftijd komt hoor.
De hals valt mij ook het meeste op.

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:41

Gisteravond Rosa naar Melanie van Rivendell gebracht. Zij wordt dit jaar gedekt door Rivendell's Cadan, zoon van Rivendell's Hy Fidelity (a.k.a. Bink) en Dyfed Curtsey. Ik hoorde dat ze binnen een uur al de koningin uithing daar en de grootste ruimte geclaimd had. }:) Little Miss Diva :D
Op naar Baby2014!

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:39

Zo, ben ik ook weer eens.
Donderdag 16 mei is om 3:38u Beemsterhoeve's Royal Mistral geboren. Vader is Moarzicht's Sebastiaan. Merrie is van Ysselvliedts Golden Boy.
En tja, aangezien hier in dit topic bijna alleen maar merries werden geboren, kon het bijna niet missen, dat de mijne een hengstje zou worden, hihi.
Foto's van dat hij een dag oud is. Hij is heel licht van vosachtig van kleur. Ben benieuwd of hij zo licht blijft, of dat hij donkerder wordt.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8598_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1432_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9323_n.jpg