wie heeft hier nakomelingen van sublime (perlino cob)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wie heeft hier nakomelingen van sublime (perlino cob)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:52

ik zit er zelf over te denken om onze volbloed merrie te laten dekken door sublime en dus een welsh partbred veulen te fokken.
ik ben erg benieuwd naar foto's van nakomelingen van hem,dus ras zuiveren maar ook partbred veulens.
ik zou het leuk vinden als jullie een foto plaatsen en dan wat info over de merrie die dus gedekt is door hem.
ook zou ik graag willen hoe jullie ervaring is met deze hengsten houder

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:53

Moor en Cynthia82 hier op bokt hebben nakomelingen van Sublime.

Verder kan je ook kijken op :

http://perlinowelshcob.webs.com/welsh.htm voor de zuiver Welsh
en
http://perlinowelshcob.webs.com/partbred.htm voor de partbreds

Hierop bokt verwacht Cynthia82 dit jaar weer een veulen van Sublime.

Je spreekt over een volbloedmerrie, bedoel je dat een Engelse volbloed ?
Rond 7 april wordt er een veulen verwacht van Sublime uit een Engelse volbloed merrie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 10:03

YWC schreef:

en

Rond 7 april wordt er een veulen verwacht van Sublime uit een Engelse volbloed merrie.

ja inderdaad het is een 100% engelse volbloed merrie met papier.op zijn site heb ik de veulens natuurlijk al bezichtigd

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 10:06

YWC schreef:

en

ik ben erg benieuwd naar dat veulen ,maar ik wil mijn merrie ook op tijd dit jaar laten dekken

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:29

Ik heb 3 zoons van Sublime gefokt (raszuiver)
3 heerlijke dieren!
1 is verkocht naar Duitsland en momenteel heb ik nog een logé, ook een Sublime zoon (halve haflinger).

Ik sta dagelijks te kijken dat het echt heerlijke dieren zijn met een gouden karakter!
Ik had een merrie die erg nerveus was en met Sublime dus een palomino veulen kreeg.
Het veulen is echt een dier met een gouden hart! Hij is een echte vrijkous en niets nerveus!
De loge is ook een goud beest een lekkere beweger en flink aan de maat voor bijna 2jaar.

Zelf zou ik in de toekomst (als deze jongens op pensioen mogen ;-) ) Ook een volbloed willen kruisen met Sublime.
Een ideeal rijpaard/springpaard.
Iets meer maat als een welsh cob en met het type beweging karakter en een mooi kleurtje dankzij Sublime.

Ik zou zeggen ga eens kijken en ervaar wat voor TOPhengst het is!!
De hengstenhouder is een man die een groot hart heeft voor zijn dieren en het is absoluut een adres waar je je merrie met een gerust hart achter kan laten!
alles is bespreekbaar en hij geeft goede hulp en adviezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 23:43

Dankje wel en wat een prachtige paardjes heb je.ik ga denk ik snel eens langs want het word al weer snel voorjaar
moor schreef:
Ik heb 3 zoons van Sublime gefokt (raszuiver)
3 heerlijke dieren!
1 is verkocht naar Duitsland en momenteel heb ik nog een logé, ook een Sublime zoon (halve haflinger).

Ik sta dagelijks te kijken dat het echt heerlijke dieren zijn met een gouden karakter!
Ik had een merrie die erg nerveus was en met Sublime dus een palomino veulen kreeg.
Het veulen is echt een dier met een gouden hart! Hij is een echte vrijkous en niets nerveus!
De loge is ook een goud beest een lekkere beweger en flink aan de maat voor bijna 2jaar.

Zelf zou ik in de toekomst (als deze jongens op pensioen mogen ;-) ) Ook een volbloed willen kruisen met Sublime.
Een ideeal rijpaard/springpaard.
Iets meer maat als een welsh cob en met het type beweging karakter en een mooi kleurtje dankzij Sublime.

Ik zou zeggen ga eens kijken en ervaar wat voor TOPhengst het is!!
De hengstenhouder is een man die een groot hart heeft voor zijn dieren en het is absoluut een adres waar je je merrie met een gerust hart achter kan laten!
alles is bespreekbaar en hij geeft goede hulp en adviezen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:49

De logé die bij moor staat, is TiSento (keona, je bent al bekend met mijn KS-ITP-topic van TiSento's broertje/zusje).

Je geeft aan dat je vroeg wil gaan dekken. Aan welke periode denk je? Daisy is rond 8 april uitgerekend.

TiSento toen hij een paar dagen was:
Afbeelding Afbeelding

En toen hij één jaar was:
Afbeelding Afbeelding

TiSento is een heerlijk paard! Zijn moeder (mijn Haflingermerrie) is een heel braaf paard, maar niet zo dol op knuffelen. Ze laat het wel toe, maar ga nou niet om haar nek hangen, want dan denkt ze echt 'Pffffffffffffffffffffffffffffff'
TiSento daarentegen is een heerlijke knuffel! Hij geeft kusjes en is erg op mensen gericht, op een respectvolle, vriendelijke manier.
Hij wordt in mei twee jaar en is nu ongeveer 1.46m, terwijl Daisy maar 1.44m is.

Al van jongs af aan verbaast iedereen zich erover dat hij zo braaf is. Hij is koel in zijn kop en dus ook niet onder de indruk van verkeer of wat dan ook.

De hengstenhouder is een hele vriendelijke man met verstand van zaken.
Je merrie staat bij hem echt perfect. Ze krijgt te eten wat jij wil, ze kan daar ook de wei op en als jij dat wil, krijgt ze ook af en toe een poets- of knuffelbeurt. En je wordt prima op de hoogte gehouden van hoe het met haar gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:04

Cynthia82 schreef:
De logé die bij moor staat, is TiSento (keona, je bent al bekend met mijn KS-ITP-topic van TiSento's broertje/zusje).

Je geeft aan dat je vroeg wil gaan dekken. Aan welke periode denk je? Daisy is rond 8 april uitgerekend.

TiSento toen hij een paar dagen was:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

En toen hij één jaar was:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]ik denk dat ik haar inderdaad dan in april/mei wil brengen,dan zou ik een veulen in maart/april krijgen en dan kunnen ze lekker lang genieten van het rond lopen op de weide.wat ik heel belangrijk vind.ik ken je tpic inderdaad en vind jou mannetje erg leuk.ik ben dan ook erg benieuwd wat er voor een veulentje uit zal komen bij onze merrie,en of ze volraakt

TiSento is een heerlijk paard! Zijn moeder (mijn Haflingermerrie) is een heel braaf paard, maar niet zo dol op knuffelen. Ze laat het wel toe, maar ga nou niet om haar nek hangen, want dan denkt ze echt 'Pffffffffffffffffffffffffffffff'
TiSento daarentegen is een heerlijke knuffel! Hij geeft kusjes en is erg op mensen gericht, op een respectvolle, vriendelijke manier.
Hij wordt in mei twee jaar en is nu ongeveer 1.46m, terwijl Daisy maar 1.44m is.

Al van jongs af aan verbaast iedereen zich erover dat hij zo braaf is. Hij is koel in zijn kop en dus ook niet onder de indruk van verkeer of wat dan ook.

De hengstenhouder is een hele vriendelijke man met verstand van zaken.
Je merrie staat bij hem echt perfect. Ze krijgt te eten wat jij wil, ze kan daar ook de wei op en als jij dat wil, krijgt ze ook af en toe een poets- of knuffelbeurt. En je wordt prima op de hoogte gehouden van hoe het met haar gaat.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:10

Wij zijn voor dit jaar ook aan het twijfelen voor onze kwpn merrie om haar te laten dekken.. maja waarmee dan.. Vorig wilde ik heel graag met Sublime, maar mocht toen helaas met mijn merrie niet zover met veulen en al daarheen rijden. Nu is ze leeg en zou dat inprinciepe wel kunnen.. We gaan nog even verder nadenken want hij is wel echt super sexy haha

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:42

Dustinlover schreef:
Wij zijn voor dit jaar ook aan het twijfelen voor onze kwpn merrie om haar te laten dekken.. maja waarmee dan.. Vorig wilde ik heel graag met Sublime, maar mocht toen helaas met mijn merrie niet zover met veulen en al daarheen rijden. Nu is ze leeg en zou dat inprinciepe wel kunnen.. We gaan nog even verder nadenken want hij is wel echt super sexy haha

als ze leeg is kun je dit jaar toch naar sublime met haar.hebben we allemaal een welsh part bred veulen.

Dustinlover

Re: wie heeft hier nakomelingen van sublime (perlino cob)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:46

Dat kan ook, maar zit te twijfelen tussen sublime of een grotere cremello/perlino
Maakt het bij het welsh partbred niet uit of het veulen in paardenmaat groeit eventueel? Want sublime is 1.55?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:49

Dustinlover schreef:
Dat kan ook, maar zit te twijfelen tussen sublime of een grotere cremello/perlino
Maakt het bij het welsh partbred niet uit of het veulen in paardenmaat groeit eventueel? Want sublime is 1.55?

ik zou het eigenlijk niet weten,nog niet na gekeken.ja er zijn ook prachtige andere cremello's.maar ik wil niet groter liever iets kleiner fokken.je hebt ook mooie lusitano's met kleur misschien ook iets voor je merrie,ik weet natuurlijk niet het doel van je fokken.maar het is ook off topic

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:53

Ja het is een beetje off topic.. Als ik sublime zou nemen dan ga ik voor een leuke kleur, het liefst wil ik rond de 1.60 komen (groter mag altijd) en dan lekker dat brede van de welsh cob en de gangen van mijn merrie die net wat te iel is voor mij dan :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:54

welsh part bred kan tot een stokmaat van 175cm dus dan heb ik geen probleem met mijn merrie want deze is ook niet heel groot zal rond de 160cm zijn

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:14

oehh word verleidelijk :P ja ik ga nu echt even er overnadenken :)

Lotusmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:11

Ook ik ben trotse eigenaresse van een Sublime veulen! :D
Lady Luna is ruim anderhalf jaar, en meet nu 1.45 meter stokmaat. Haar moeder is een haflinger van 1.43 meter die ze dus al heeft ingehaald. Het ziet er ook naar uit dat ze nog wel flink doorgroeit. Ze heeft de prachtige gangen van haar papa geërfd.
Ze heeft genoeg pit maar is heel nuchter, leergierig, knuffelig en braaf.
De hengstenhouder is ook echt een aanrader! Je kunt rekenen op een warm welkom, uitstekende verzorging voor je merrie en er wordt zo'n beetje aan al je wensen voldaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:49

En hier is de jongste nakomeling van Sublime Sponté, mijn valk merrie Sublime's Fiore CR, geboren op 20 april 2013:
Afbeelding Afbeelding
Vanaf dag één al een heel nieuwsgierig, vriendelijk, lief, knuffel dier. Absoluut niet bang aangelegd. Heerlijk kind, net als haar volle broer TiSento.
Ik had het idee dat een merrieveulen minder op mensen gericht zou zijn dan een hengstveulen, maar nee, ze is net zo lief en op mensen gericht en heeft een sterk eigen willetje, heerlijk beest!