Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YWC schreef:Moor en Cynthia82 hier op bokt hebben nakomelingen van Sublime.
Verder kan je ook kijken op :
http://perlinowelshcob.webs.com/welsh.htm voor de zuiver Welsh
en
http://perlinowelshcob.webs.com/partbred.htm voor de partbreds
Hierop bokt verwacht Cynthia82 dit jaar weer een veulen van Sublime.
Je spreekt over een volbloedmerrie, bedoel je dat een Engelse volbloed ?
Rond 7 april wordt er een veulen verwacht van Sublime uit een Engelse volbloed merrie.
YWC schreef:Moor en Cynthia82 hier op bokt hebben nakomelingen van Sublime.
Verder kan je ook kijken op :
http://perlinowelshcob.webs.com/welsh.htm voor de zuiver Welsh
en
http://perlinowelshcob.webs.com/partbred.htm voor de partbreds
Hierop bokt verwacht Cynthia82 dit jaar weer een veulen van Sublime.
Je spreekt over een volbloedmerrie, bedoel je dat een Engelse volbloed ?
Rond 7 april wordt er een veulen verwacht van Sublime uit een Engelse volbloed merrie.
) Ook een volbloed willen kruisen met Sublime. 

moor schreef:Ik heb 3 zoons van Sublime gefokt (raszuiver)
3 heerlijke dieren!
1 is verkocht naar Duitsland en momenteel heb ik nog een logé, ook een Sublime zoon (halve haflinger).
Ik sta dagelijks te kijken dat het echt heerlijke dieren zijn met een gouden karakter!
Ik had een merrie die erg nerveus was en met Sublime dus een palomino veulen kreeg.
Het veulen is echt een dier met een gouden hart! Hij is een echte vrijkous en niets nerveus!
De loge is ook een goud beest een lekkere beweger en flink aan de maat voor bijna 2jaar.
Zelf zou ik in de toekomst (als deze jongens op pensioen mogen) Ook een volbloed willen kruisen met Sublime.
Een ideeal rijpaard/springpaard.
Iets meer maat als een welsh cob en met het type beweging karakter en een mooi kleurtje dankzij Sublime.
Ik zou zeggen ga eens kijken en ervaar wat voor TOPhengst het is!!
De hengstenhouder is een man die een groot hart heeft voor zijn dieren en het is absoluut een adres waar je je merrie met een gerust hart achter kan laten!
alles is bespreekbaar en hij geeft goede hulp en adviezen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Cynthia82 schreef:De logé die bij moor staat, is TiSento (keona, je bent al bekend met mijn KS-ITP-topic van TiSento's broertje/zusje).
Je geeft aan dat je vroeg wil gaan dekken. Aan welke periode denk je? Daisy is rond 8 april uitgerekend.
TiSento toen hij een paar dagen was:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
En toen hij één jaar was:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]ik denk dat ik haar inderdaad dan in april/mei wil brengen,dan zou ik een veulen in maart/april krijgen en dan kunnen ze lekker lang genieten van het rond lopen op de weide.wat ik heel belangrijk vind.ik ken je tpic inderdaad en vind jou mannetje erg leuk.ik ben dan ook erg benieuwd wat er voor een veulentje uit zal komen bij onze merrie,en of ze volraakt
TiSento is een heerlijk paard! Zijn moeder (mijn Haflingermerrie) is een heel braaf paard, maar niet zo dol op knuffelen. Ze laat het wel toe, maar ga nou niet om haar nek hangen, want dan denkt ze echt 'Pffffffffffffffffffffffffffffff'
TiSento daarentegen is een heerlijke knuffel! Hij geeft kusjes en is erg op mensen gericht, op een respectvolle, vriendelijke manier.
Hij wordt in mei twee jaar en is nu ongeveer 1.46m, terwijl Daisy maar 1.44m is.
Al van jongs af aan verbaast iedereen zich erover dat hij zo braaf is. Hij is koel in zijn kop en dus ook niet onder de indruk van verkeer of wat dan ook.
De hengstenhouder is een hele vriendelijke man met verstand van zaken.
Je merrie staat bij hem echt perfect. Ze krijgt te eten wat jij wil, ze kan daar ook de wei op en als jij dat wil, krijgt ze ook af en toe een poets- of knuffelbeurt. En je wordt prima op de hoogte gehouden van hoe het met haar gaat.
Dustinlover schreef:Wij zijn voor dit jaar ook aan het twijfelen voor onze kwpn merrie om haar te laten dekken.. maja waarmee dan.. Vorig wilde ik heel graag met Sublime, maar mocht toen helaas met mijn merrie niet zover met veulen en al daarheen rijden. Nu is ze leeg en zou dat inprinciepe wel kunnen.. We gaan nog even verder nadenken want hij is wel echt super sexy haha
Dustinlover schreef:Dat kan ook, maar zit te twijfelen tussen sublime of een grotere cremello/perlino
Maakt het bij het welsh partbred niet uit of het veulen in paardenmaat groeit eventueel? Want sublime is 1.55?
ja ik ga nu echt even er overnadenken