Paar vragen over de welshpony :')

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Paar vragen over de welshpony :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:57

Hoi bokkers.

Ik help nu mee op een kleinschalige hobby fokkerij (voornamelijk sectie A) en wil heel graag doorgaan met de welsh pony's, vind het super leuke en mooie dieren.

Maar als ik meer de fokkerij in wil rollen wil ik wat meer te weten komen over de verschillende bloedlijnen en de kenmerken (kleur, bouw, gedrag) ect.

En hoe gaat een welsh keuring, is dat anders dan andere keuringen (bijvoorbeeld die van een fjord.)

Ik weet vrij weinig van welshpony's behalve dan hoe ze dr uit zien, en wil wel wat meer informatie dan op de wiki staat := misschien kunnen jullie mij iets meer informatie willen geven

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:42

Het hangt er natuurlijk vanaf of je verder wil in de sectie A of niet.
Bij de sectie B zijn de beste bloedlijnen te vinden bij stal Rondo, Ysselvliedt (ook A), Stougjeshoeve en wildzang.
Als je het beste Engelse bloed zoekt, zijn Eyarth, Hilin, Lemonshill, Cottrel en recenter ook Cadlanvalley zeker aan te raden.
Natuurlijk zijn er nog vele andere fokkers die ook pareltjes voort brengen, maar dit zijn mijn favorieten.
Qua kleur is platenbont het enige dat niet toegelaten is.

PeeWij

Re: Paar vragen over de welshpony :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:38

Ga zaterdag eens kijken in Kootwijk op de Centrale keuring!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 10:59

PeeWij: Daar lopen wat pony's van die stal mee :D maar nee kan niet, heb dan bloemencorso :=
Stino1992: Ze fokken voornamelijk in de sectie A, ze hebben nu een witte hengst met de naam Story lopen
En er loopt nog een hengstje waarvan ik de bloedlijn wel weer ken (ken de moeder ook :p ) maar veder snap ik dr nog niet veel van

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:12

als je bij de familie van Beek op stal loopt dan denk ik dat je op de juiste plaats bent om te leren en informatie in te winnen. Mensen hebben meer fokkers ervaring dan menig bokker op dit forum en meneer zit zelfs in de foktechnische commisie dus denk dat je niet ver hoeft te zoeken voor je informatie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:55

Inderdaad ik denk dat je van de fokkers al een hoop kunt leren, meegaan naar keuringen, je kan je aansluiten bij een vereniging (bv jong welsh Nederland), en verder veel kijken, luisteren en lezen :)