Echter was dit bij de sectie A.
Inmiddels ben ik groot en sterk (?) en heb ik vorige maand mijn eigen Welsh pony aangeschaft.
Alleen nou is alles uit die tijd een beetje weggeëbt en deze welsh is geen A maar een C, cob klein type.
Ik heb dus eigenlijk geen idee of deze merrie binnen de gewenste lijnen van de Welsh Cob valt. In eerste instantie heb ik haar daar ook niet op geselecteerd, ik wilde gewoon een leuke menpony. Maar toen ik haar kocht bleek er ook een papier bij te zitten en als ik haar gegevens wat natrek, doet haar familie het wel leuk in Engeland.
Ze is vorig jaar na de Welsh Sale naar Nederland gekomen en opgenomen in het veulenboek van het NWPCS, puur voor nederlandse registratie.
Echter begint het keuringsgebeuren nu toch ook wel weer wat bij mij te kriebelen en lijkt het me wel wat om haar op te laten nemen in het stamboek en dan aan te bieden op de keuring. Maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat ze wel wat binnen de lijnen van het gewenste valt en ik dus eigenlijk niet zwaar voor schut aan kom zetten met een pony die sowieso niet opgenomen wordt om hoe ze qua exterieur is.
Dus bij deze een vraagje voor de kenners van deze sectie, is mijn nieuwe aanwinst een 'gewild' type binnen het stamboek ? Is ze rastypisch of heeft ze flinke tekortkomingen. Zijn deze tekortkomingen dusdanig dat ze niet eens opgenomen zou worden, of met een lage premie ?
Ik heb natuurlijk wel een en ander gezien wat netter had gekund, maar over het algemeen denk ik dat het wel een knappe merrie is, ook als ik de punten van het NWPCS erbij haal die aangegeven worden als gewenst bij deze sectie. Maar graag dus een mening van mensen die hier midden in zitten.
Ik zet hier even een linkje neer naar het topic dat ik geplaatst heb in ITP
Welsh Cob Merrie, valkkleur, 8 jaar
Ze is 8 jaar, 1.27m, gefokt op de Menai Stud in Wales, Engeland
Dit is haar bloedlijn:
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=
Let wel, ze is 4 weken bij mij, moet nog wel e.e.a aan gebeuren aangezien ze al en half jaar stil staat en alleen maar in de weide heeft staan vet worden.
Maar ik ga er vanuit dat daar doorheen gekeken wordt, er valt nu al wel te zien of ze voldoet aan de eisen of dat ze dusdanig grove rasfouten heeft dat ik er maar niet aan moet beginnen...
Ben benieuwd! Alvast bedankt ook
Reageren puur op rastype is misschien handigste om hier te doen en niet in het fototopic, om boktvervuiling tegen te gan
.
Ik laat eerst alles lekker op me afkomen en kijk goed om me heen, maak vergelijkingen. Wie weet valt ze ook niet enorm meer af wanneer ik haar voor de wagen zet, maar loopt ze precies het goede er af. Overigens krijg ik mijn pony's nooit in superschrale sportconditie, daarvoor heb ik een stalbaas rondlopen die jaren en jaren tuigpaarden en friezen heeft opgefokt, verhandeld, aangekocht voor 'de groten' en bejureerd, en die altijd zijn voedingsleer me om de oren slingert en dus ook rustig voert zoals hij het wil, ookal vind ik dat bijvoorbeeld onnodig of iets teveel van het goede. Moet eerlijk zeggen dat ik daar regelmatig op terug moet komen als ik naar zijn paarden en de pony's kijk, ze staan er altijd knap bij