Prijzen voor een welsh cob

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:53

zoals hierboven gezegt wordt voor 1000euro kan je in Engeland best een leuk valk-palomino veulen vinden, maar dan vergeet je alle kosten van transport en da enz..
maar hoe beter de aftamming-type enz worden ze duurder...
Maar als je hier in nl-de-be een leuke valkmerrie ziet met redelijke afstamming zou ik zeggen 2000-2500 vp?!
Maar dat ligt echt 100% aan het beestje!!

Zeker voor een volwassen merrie met goede afstamming type beweging bereden betuigd met maat (+_1.48) betaal je nog wel meer als die 3500 euro die je noemt ;-)

Edit: Dan vergeet ik nog de kosten van zelf gaan kijken in de UK.
ongezien wat kopen is 1ding wat ik je niet zal aanraden :o (uit ervaring)
zeker als ze in die prijsklasse vallen zou ik ze eerst willen zien...
Laatst bijgewerkt door moor op 16-11-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:59

Transport zit tussen de 300-600 euro volgens mij.

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:05

transport is 380 pond voor een volwassen dier,

prijzen zijn heel lastig, laatste veiling waren de prijzen bedroevend , maar de kwaliteit was gemideld genomen ook niks, wat leuke fok merries 600-3000,- pond, mooie gereden cobs 1000-2500 pond. veulens vanaf 100 pond .

persoonlijk vind ik het heel erg opvallend dat de meeste valk, palominos duidelijk minder kwaliteit hebben doordat in mijn ogen gefokt word met dieren om de kleur zonder naar te kijken naar de kwaliteit, enige uitzonderingen in wales even niet meegeteld!

dus leuk dat kleurtje maar miss zijn deze niet per definitie meer waard! begin bij ieder veulen maar is bij het dekgeld als als ze beter zijn als gemiddeld word het pas meer!!

moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:38

Kijk cuneracobs daar sla je de spijker op de kop!
Idd vind je bijna geen "kleurtjes" in hoge kwaliteit en dan helemaal zelden te koop..

pferdundspas

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-08-13
Woonplaats: Schleiden

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:44

De fokker hier vraag voor een veulen rond de 2500, drie jarig groen rond de 3500, licht aangereden 4000/4500.

Ze krijgt ze nog verkocht ook

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:48

ja ik vind dat echt heel jammer word zoveel gefokt zonder kwaliteit ook al staan ze altijd onder aan op de keuringen / shows fokken toch maar, met hengsten wat zelfde is ik vind dat wel jammer zo krijgen nooit mensen een goed beeld van de welsh cob! en daardoor blijft de markt slecht kwa betalen!

2500,- voor een veulen dan mogen de ouders en het veulen zelf ook wel erg vee gewonnen en bereikt hebben!

pferdundspas

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-08-13
Woonplaats: Schleiden

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:53

Voor die van mij wilde hij 2700 hebben

Ze gingen vroeger wel veel op keuringen, na hun scheiding wat minder. Nu trekt het weer wat aan.
In Duitsland liggen de prijzen wel hoger.

l_aura1

Berichten: 140
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:21

Bij het dekgeld beginnen?? Toe maar, dan moet de fokker er op een veulen geld bij toegeven, chippen, registratiekosten, voer, inentingen etc.
Ik ben het eens met dat er kwaliteit verloren kán gaan als men puur op kleur gaat fokken. Maar wat schaars is, en waar meer vraag naar is dan aanbod, zorgt er toch echt voor dat er over het algemeen meer betaald wordt. Dit wil niet zeggen dat de pony meer waard is, enkel in de zin van het woord kwaliteit. Nou vraag ik mij af of mensen zonder goed te kijken naar afstamming en dergelijke ook op zoek zijn naar een échte cob.
En wat een échte cob dan moet zijn, daar verschillen de meningen ook zeer over.
Qua plaatsing op shows heeft het niet per definitie te maken met mindere kwaliteit. Net zo belangrijk is hoe goed een pony showklaar gemaakt is. Een goed showklaar gemaakte cob kan hierdoor hoger geplaatst worden dan de betere cob.

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:48

ja inderdaad zo zijn de prijzen nu begin bij al die gewone veulens maar bij het dekgeld dan heb je een goede prijs bij fokken gaat tegenwoordig ook geld bij , op die roze wolk zitten en denken dat je geld kunt verdienen hou dan maar meteen op! zo werkt het allang niet meer alleen echt de betere en dan vervolgens de apartere gaan tot 2500,- dat is al jaren zo maar dan moeten ze wel wat bewezen hebben. en zijn de onkosten ook duidelijk hoger!!
en inderdaad dat betekent dat je dan zal moeten showen en winnen want anders red je het in de markt van nu helaas niet meer.

een kampioen verkoopt nu eenmaal beter als een reserve kampioen of een 2e premie veulen ( bij wijze van spreken)

l_aura1

Berichten: 140
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Prijzen voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:18

Geld verdienen is een heel ander verhaal. Ik heb het over de primaire kosten eruit halen, dus dekgeld, inenting, voer etc. Niet de kosten van merrie, stalling en dergelijke.