Nakomelingen van Vechtzicht's Hywel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Florinde

Nakomelingen van Vechtzicht's Hywel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:36

Hallo,

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die nakomeling hebben van Vechtzicht's Hywel.
Ik heb zelf een merrie van hem. Ik vind dat hij en zijn nakomelingen nagenoeg allemaal zo'n geweldige zachte karakter hebben.

Ik ben benieuwd wat je er van vind en het zou leuk zijn als je een foto er bij doet.

Ik ben benieuwd.

groetjes

Nicole288

Re: Nakomelingen van Vechtzicht's Hywel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:09

Vragen over Welshes passen op het speciale subforum, ik verplaats je topic er naartoe:

FB -> WPC

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 16:11

Oke sorry, haha maar bedankt voor het verschuiven.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:37

Ik heb een kleindochter van hem

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:00

Ik had een dochter van hem, maar die heb ik dit jaar naar België verkocht. Ze was toen 3 jaar en onze Oostdijk's Ceri Charlotte (Vechtzicht's Hywel x Vechtzicht's Cascade) is een dropje!
Afbeelding
Als veulen (Veulenkampioen Int. Welsh Pony & Cob Show Vrouwenpolder)

Altijd een hele lieve meid, makkelijk in de omgang, binnen de kortste keren zadelmak, ik kon haar scheren zonder vast te zetten, dekens, wassen affijn alles was <3 kortom, heel erg lief!
Afbeelding
Als driejarige (Beste 3-jarige A in Putten (B) - Beste 3-jarige A merrie in Houten)

Ze krijgt komend voorjaar in april haar eerste veulentje (v. Twisthoeve's (G) Rhydaman) en haar nieuwe eigenaren zijn helemaal hotel-de-botel van 'ons' Lotje. We zijn apetrots op haar en heel erg blij dat we zulke fijne mensen voor haar hebben gevonden!

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:08

he abba, dat herken ik helemaal terug in mijn merrie. Geweldig karakter en staan bijna nergens van te kijken. Ik heb ook geen enkel probleem gehad met beleren voor de wagen en onder de man. super

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:26

Fotootjes?? Ben benieuwd!

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 10:18

Dit is mijn geweldige merrie. Helaas is ze een beetje kort en maar 1.13 m. Dit is van haar moeders kant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:39

Ik vind het een mooie pony. Ze lijkt ook echt op onze Charlotte (familie zeker :D )

Onze Charlotte was ook maar rond de 1.15 m., omdat ik kleine Welshjes heel erg leuk vind (dan kunnen tenminste écht kleine kinderen ook met Welsh pony's beginnen ipv met Shetlanders), heb ik niet zo'n problemen met maat, verder was ze mooi breed dus.... longcapaciteit en ruimte zat om mee te fokken. Ook zij is superlief, ik heb eens een hele ploeg kinderen met een handicap hier gehad, hup halster aan, vier kinderen die samen met haar gingen wandelen en geen pasje verkeerd gezet! Superpony!!

Helaas moet je soms keuzes maken (mijn pony's lopen dag en nacht buiten alleen bij extreem weer niet en ik wil niet meer pony's houden dan dat ik stallen heb) en dit jaar was ons Lotje 'de klos', ze heeft het nu prima naar haar zin bij haar nieuwe vriendje (ook een A, hengst) en 2 grote vrienden (Andalusiers, hengsten) en veel kinderen, honden enz. enz. dus..... ze heeft het hartstikke goed en wordt enorm verwend!