Ik ben eens rustig aan het rondkijken, want ik wil graag een Welsh pony gaan kopen om mee te mennen!

Echter heb ik nog nooit een eigen pony gehad. Rijd al sinds mijn 7e paard en heb altijd verzorgpaarden gehad, dus het is niet zo zeer dat ik geen verstand heb van een paard houden, ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten bij het kopen ervan!
Ik heb gekozen voor het ras Welsh omdat ik het leuke, sierlijke en werklustige ponys vind. Ook hoor van veel mensen dat ze het leuk doen voor de kar. Ik wil gaan voor een merrie met papieren (wie weet kan ik er dan ooit nog een tweespan van maken
), het liefst al beleerd voor de wagen en max een jaartje of 8. Ook lijkt het me leuk om er een keer mee naar de keuring te kunnen.Wat raden de welsh houders/fokkers van bokt me aan? Zijn er dingen waar je speciaal op moet letten? Zijn er mensen waar je absoluut geen welsh moet kopen en mensen die jullie me juist aan kunnen raden?

Er is geen haast bij. Als er iemand toevallig bij mij in de buurt woont en het leuk vind om mee te gaan kijken bij ponys lijkt me dat ook erg gezellig! Ik moet nog een hoop leren, dus alle hulp is meer dan welkom!
Succes met zoeken iig, leuk!